Мінфін наказом від 20.09.18 р. № 773 (далі – Наказ № 773) затвердив зміни, що вносяться:
Усі вищезгадані Порядки затверджені наказом Мінфіну від 14.06.16 р. № 547.
Наказ № 773 набув чинності з 1 жовтня 2018 року. Ряд змін набувають чинності із цієї дати. Проте є зміни, які почнуть діяти після набуття чинності нормативно-правовими актами Мінфіну про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів РРО і реєстру центрів сервісного обслуговування РРО.
1. З'явилася нова підстава для перереєстрації РРО та КОРО – перейменування районів у містах, скверів, бульварів, вулиць або інших об'єктів топонімії населених пунктів за рішенням органів місцевого самоврядування. При зміні таких даних у відомостях про суб'єкта господарювання (далі – СГ) подається заява з позначкою «Перереєстрація».
2. Як вести розрахунки при виході з ладу РРО і відключенні електроенергії. Тепер СГ може вибрати один з варіантів роботи:
Якщо вибрано варіант 1, цей вибір закріплюється в розпорядчому документі (наприклад, у наказі). При цьому в реєстраційному посвідченні зазначається: «Книга ОРО на цей РРО не реєструвалася. У випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії розрахункові операції не здійснюються». Поки діє стара форма заяви про реєстрацію, СГ разом із заявою подає копію рішення про відмову від використання КОРО і заповнює графу 9 заяви.
Проте СГ має право поміняти своє рішення і за необхідності пізніше зареєструвати КОРО на РРО або скасувати реєстрацію КОРО.
3. КОРО на РРО ведеться тільки для обліку розрахункових операцій на час виходу РРО з ладу або відключення електроенергії.
З 1 жовтня 2018 року СГ не повинен:
Водночас з'явився новий обов'язок: СГ повинен зберігати щоденні фіскальні звітні чеки (щоденні Z-звіти) в електронній формі протягом строку, визначеного п. 44.3 Податкового кодексу.
У результаті змін відокремленим підрозділам СГ та фізособам-підприємцям, які проводять розрахунки із застосуванням РРО і без ведення касової книги, для оприбуткування готівкових надходжень достатньо сформувати фіскальний звіт. Правда, у п. 11 Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148, передбачено й обов'язок підклеїти звіт у відповідний розділ КОРО. Але такі дії не передбачені новими правилами ведення КОРО. Крім того, у новій формі КОРО немає навіть відповідного розділу.
Завважимо, що НБУ планує змінити порядок оприбуткування готівкових надходжень, але поки що ці зміни не прийняті. Уважаємо, що питання, як прибуткувати готівку в перехідний період, потребує роз'яснень контролюючих органів.
1. Нові форми КОРО, заяви на реєстрацію РРО та інші форми. При цьому старі КОРО і розрахункові книжки можуть застосовуватися до скасування їх реєстрації або закінчення (п. 4 Наказу № 773). Нові форми КОРО на РРО вже не містять розділів для підклеювання фіскальних чеків і відомостей про ремонти.
2. Реєстрація РРО буде неможлива без подання форми № 20-ОПП на господарську одиницю, де він використовуватиметься. Крім того, буде змінена процедура реєстрації РРО.
Детальніше ці зміни розглянемо на дату їх набуття чинності.