Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Захист прав споживачів: хто контролює

10.10.2019 1547 0 0

Перевірка торговельної точки

Торговельне підприємство має декілька торговельних точок. Хто може прийти до них із перевіркою дотримання підприємством прав споживачів?

Подібні питання віднесені до компетенції Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (далі – Держпродспоживслужба).

Держпродспоживслужба може завітати із плановою або позаплановою перевіркою. При проведенні перевірок перевіряючі керуються вимогами Закону від 05.04.07 р. № 877-V (далі - Закон № 877).

Планові перевірки проводяться відповідно до затвердженого плану проведення таких перевірок. Ознайомитися із цим планом можна на офіційному сайті Держпродспоживслужби. Протягом планового періоду проведення більше однієї планової перевірки не допускається (ст. 5 Закону № 877).

Перед плановою перевіркою підприємство повинні письмово повідомити про її проведення не пізніше ніж за 10 календарних днів (ч. 4 ст. 5 Закону № 877). Таке повідомлення повинне містити: дати початку та закінчення перевірки; найменування юрособи, яка перевіряється; найменування відповідного органу (департаменту) Держпродспоживслужби.

Повідомлення направляється рекомендованим листом та/або за допомогою електронної пошти або вручається особисто під підпис керівникові або уповноваженій особі підприємства. Якщо повідомлення не направлялося, перевіряючих можна не допустити до перевірки. Однак слід переконатися в тому, що воно дійсно не направлялося, оскільки необґрунтованою відмовою можна накликати лихо (ч. 4 ст. 5 Закону № 877).

Тривалість планової перевірки не може перевищувати 10 робочих днів (далі – р. д.), а для суб’єктів мікро- і малого підприємництва – 5 р. д. (ч. 5 ст. 5 Закону № 877). Продовження планової перевірки не допускається.

Позапланові перевірки проводяться без попереднього повідомлення. Підстави для призначення такої перевірки наведено в ст. 6 Закону № 877.

Під час позапланової перевірки розгляду підлягають тільки ті питання, які стали підставою для її проведення. Ці питання повинні бути зазначені в направленні на перевірку.

Важливий нюанс: не допускається позапланова повторна перевірка за один і той самий період, за одним і тим самим предметом та підставою (ч. 1 ст. 6 Закону № 877).

Тривалість позапланової перевірки – не більше 10 р. д., а для суб’єктів малого підприємництва – 2 р. д. (ч. 4 ст. 6 Закону № 877). Пам’ятайте, що продовження позапланової перевірки не допускається.

Перед початком планової або позапланової перевірки представники Держпродспоживслужби зобов’язані пред’явити свої службові посвідчення та оригінал направлення на перевірку.

Направлення повинне бути підписане керівником органу Держпродспоживслужби або його заступником і засвідчене печаткою. Копію направлення перевіряючі передають суб’єктові господарювання. Направлення повинне містити відомості, наведені в ч. 3 ст. 7 Закону № 877.

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права

4428 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали