Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт основних засобів силами підприємства: правила обліку

Ремонти та поліпшення від А до Я

У консультації розглянемо, які операції відносяться до ремонту основних засобів (далі – ОЗ) і в чому різниця між ремонтом і поліпшеннями об’єктів ОЗ, а також як у бухгалтерському та податковому обліку відображаються операції з ремонту ОЗ.

Основний критерій, яким слід користуватися при визначенні виду ремонтних робіт, – це їх вплив на майбутні економічні вигоди. У цій консультації йтиметься про ремонти, тобто дії суб’єкта господарювання, спрямовані на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані та отримання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання (п. 15 П(С)БО 7). Такі ремонти можуть бути поточними або капітальними.

Однак у деяких випадках, передбачених п. 30 Методрекомендацій № 561, капітальний ремонт визнається капітальними інвестиціями (докладніше див. у матеріалі «Ремонти та поліпшення основних засобів: основні поняття»).

Якщо ремонт об’єктів ОЗ здійснюється госпспособом, потрібно оформити такі документи:

  • наказ керівника підприємства про проведення ремонтних робіт об’єкта ОЗ силами підприємства;
  • дефектну відомість (дефектний акт). У ньому треба вказати, які частини, деталі, вузли, агрегати об’єкта ОЗ потрібно відремонтувати або замінити, назвати матеріали, які знадобляться для ремонту. Відомість складається в одному примірнику. Є декілька типових форм дефектної відомості, наприклад: Відомість дефектів на ремонт машини (форма № ВЗСГ-6, наведена в додатку 6 до Методрекомендацій № 929, застосовується в сільгоспгалузі), Акт про виявлені дефекти устаткування (типова форма № М-17, затверджена Наказом № 193). Також підприємство може самостійно розробити дефектну відомість, за умови зазначення в ній усіх обов’язкових для первинного документа реквізитів;
  • наряд-замовлення (складаються на підставі дефектної відомості) на різні види ремонтних робіт для виплати працівникам зарплати. Наряд-замовлення оформляється в довільній формі, у ньому слід указати посаду, прізвище, ім’я, по батькові працівника, який виконує роботи, обсяг робіт, дату їх початку та закінчення;
  • кошторис витрат на ремонт об’єкта;
  • Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1, затверджена Наказом № 352), якщо об’єкт ОЗ для ремонту потрібно передати до іншого підрозділу підприємства. Акт складають у двох примірниках: один підписує представник підрозділу, у якому знаходився об’єкт ОЗ, другий – представник підрозділу, який буде здійснювати ремонт;
  • Накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11), Лімітно-забірну картку (типова форма № М-8), а для будівельних робіт – типові форми № М-28 і № М-28а, матеріальний звіт (типова форма № М-19), якщо для виконання робіт закуповуються або виписуються зі складу необхідні матеріали. Усі перелічені типові форми затверджені Наказом № 193;
  • відомість виконання робіт. Оформляється після закінчення робіт у довільній формі. У ній указуються вид і найменування робіт (послуг), інвентарний номер об’єкта ОЗ, кількість і ціна використаних матеріалів.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
08.07.2025
Як оформити розрахунок коригування, якщо податкову накладну заблоковано?
Розглянемо, як діяти, якщо потрібно скласти розрахунок коригування до заблокованої податкової накладної. Ситуація. При отриманні передоплати або відвантаженні товарів постачальник виписав податкову накладну (далі – ПН), реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено. Згодом покупцеві повернули кошт...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
14.07.2025
Нова декларація з податку на прибуток: за якою формою подавати за півріччя та за три квартали 2025 року?
У статті з’ясовуємо, за якою формою потрібно звітувати за півріччя 2025 року, а за якою – за три квартали, а також наводимо рекомендації податківців з цього питання. Зміни в декларації з податку на прибуток – звичне явище. Адже, як тільки коригують правила оподаткування, це очікува...
Кращі матеріали