Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт основних засобів силами підприємства: правила обліку

Ремонти та поліпшення від А до Я

У консультації розглянемо, які операції відносяться до ремонту основних засобів (далі – ОЗ) і в чому різниця між ремонтом і поліпшеннями об’єктів ОЗ, а також як у бухгалтерському та податковому обліку відображаються операції з ремонту ОЗ.

Основний критерій, яким слід користуватися при визначенні виду ремонтних робіт, – це їх вплив на майбутні економічні вигоди. У цій консультації йтиметься про ремонти, тобто дії суб’єкта господарювання, спрямовані на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані та отримання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання (п. 15 П(С)БО 7). Такі ремонти можуть бути поточними або капітальними.

Однак у деяких випадках, передбачених п. 30 Методрекомендацій № 561, капітальний ремонт визнається капітальними інвестиціями (докладніше див. у матеріалі «Ремонти та поліпшення основних засобів: основні поняття»).

Якщо ремонт об’єктів ОЗ здійснюється госпспособом, потрібно оформити такі документи:

  • наказ керівника підприємства про проведення ремонтних робіт об’єкта ОЗ силами підприємства;
  • дефектну відомість (дефектний акт). У ньому треба вказати, які частини, деталі, вузли, агрегати об’єкта ОЗ потрібно відремонтувати або замінити, назвати матеріали, які знадобляться для ремонту. Відомість складається в одному примірнику. Є декілька типових форм дефектної відомості, наприклад: Відомість дефектів на ремонт машини (форма № ВЗСГ-6, наведена в додатку 6 до Методрекомендацій № 929, застосовується в сільгоспгалузі), Акт про виявлені дефекти устаткування (типова форма № М-17, затверджена Наказом № 193). Також підприємство може самостійно розробити дефектну відомість, за умови зазначення в ній усіх обов’язкових для первинного документа реквізитів;
  • наряд-замовлення (складаються на підставі дефектної відомості) на різні види ремонтних робіт для виплати працівникам зарплати. Наряд-замовлення оформляється в довільній формі, у ньому слід указати посаду, прізвище, ім’я, по батькові працівника, який виконує роботи, обсяг робіт, дату їх початку та закінчення;
  • кошторис витрат на ремонт об’єкта;
  • Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1, затверджена Наказом № 352), якщо об’єкт ОЗ для ремонту потрібно передати до іншого підрозділу підприємства. Акт складають у двох примірниках: один підписує представник підрозділу, у якому знаходився об’єкт ОЗ, другий – представник підрозділу, який буде здійснювати ремонт;
  • Накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11), Лімітно-забірну картку (типова форма № М-8), а для будівельних робіт – типові форми № М-28 і № М-28а, матеріальний звіт (типова форма № М-19), якщо для виконання робіт закуповуються або виписуються зі складу необхідні матеріали. Усі перелічені типові форми затверджені Наказом № 193;
  • відомість виконання робіт. Оформляється після закінчення робіт у довільній формі. У ній указуються вид і найменування робіт (послуг), інвентарний номер об’єкта ОЗ, кількість і ціна використаних матеріалів.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.12.2025
Подарунки дітям до новорічних свят: оформлення та оподаткування
Кожен роботодавець прагне, а особливо під час війни, потішити дітей працівників подарунками до новорічно-різдвяних свят. Тож бухгалтер має знати, як оформити надання таких подарунків та які податкові наслідки мають такі операції. Розглянемо ці питання та надамо поради. Кожен роботодавець прагне, а о...
11.12.2025
Списання основних засобів: як оформити та відобразити в обліку
У підприємства з’явилася потреба списати основні засоби. Як документально оформити та відобразити в бухгалтерському та податковому обліку таку операцію, розповімо в статті. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та непридатність Перед с...
11.12.2025
Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій
Як списати майно та чи нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання за п. 198.5 Податкового кодексу України, якщо ракетний удар знищив склад підприємства разом із товаром? У статті розповімо, як оформляти та обліковувати операцію зі списання знищеного майна, та відповімо на запитання, які в...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.12.2025
Подарунки дітям до новорічних свят: оформлення та оподаткування
Кожен роботодавець прагне, а особливо під час війни, потішити дітей працівників подарунками до новорічно-різдвяних свят. Тож бухгалтер має знати, як оформити надання таких подарунків та які податкові наслідки мають такі операції. Розглянемо ці питання та надамо поради. Кожен роботодавець прагне, а о...
11.12.2025
Списання основних засобів: як оформити та відобразити в обліку
У підприємства з’явилася потреба списати основні засоби. Як документально оформити та відобразити в бухгалтерському та податковому обліку таку операцію, розповімо в статті. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та непридатність Перед с...
11.12.2025
Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій
Як списати майно та чи нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання за п. 198.5 Податкового кодексу України, якщо ракетний удар знищив склад підприємства разом із товаром? У статті розповімо, як оформляти та обліковувати операцію зі списання знищеного майна, та відповімо на запитання, які в...
Кращі матеріали