Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт основних засобів силами підприємства: правила обліку

Ремонти та поліпшення від А до Я

У консультації розглянемо, які операції відносяться до ремонту основних засобів (далі – ОЗ) і в чому різниця між ремонтом і поліпшеннями об’єктів ОЗ, а також як у бухгалтерському та податковому обліку відображаються операції з ремонту ОЗ.

Основний критерій, яким слід користуватися при визначенні виду ремонтних робіт, – це їх вплив на майбутні економічні вигоди. У цій консультації йтиметься про ремонти, тобто дії суб’єкта господарювання, спрямовані на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані та отримання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання (п. 15 П(С)БО 7). Такі ремонти можуть бути поточними або капітальними.

Однак у деяких випадках, передбачених п. 30 Методрекомендацій № 561, капітальний ремонт визнається капітальними інвестиціями (докладніше див. у матеріалі «Ремонти та поліпшення основних засобів: основні поняття»).

Якщо ремонт об’єктів ОЗ здійснюється госпспособом, потрібно оформити такі документи:

  • наказ керівника підприємства про проведення ремонтних робіт об’єкта ОЗ силами підприємства;
  • дефектну відомість (дефектний акт). У ньому треба вказати, які частини, деталі, вузли, агрегати об’єкта ОЗ потрібно відремонтувати або замінити, назвати матеріали, які знадобляться для ремонту. Відомість складається в одному примірнику. Є декілька типових форм дефектної відомості, наприклад: Відомість дефектів на ремонт машини (форма № ВЗСГ-6, наведена в додатку 6 до Методрекомендацій № 929, застосовується в сільгоспгалузі), Акт про виявлені дефекти устаткування (типова форма № М-17, затверджена Наказом № 193). Також підприємство може самостійно розробити дефектну відомість, за умови зазначення в ній усіх обов’язкових для первинного документа реквізитів;
  • наряд-замовлення (складаються на підставі дефектної відомості) на різні види ремонтних робіт для виплати працівникам зарплати. Наряд-замовлення оформляється в довільній формі, у ньому слід указати посаду, прізвище, ім’я, по батькові працівника, який виконує роботи, обсяг робіт, дату їх початку та закінчення;
  • кошторис витрат на ремонт об’єкта;
  • Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1, затверджена Наказом № 352), якщо об’єкт ОЗ для ремонту потрібно передати до іншого підрозділу підприємства. Акт складають у двох примірниках: один підписує представник підрозділу, у якому знаходився об’єкт ОЗ, другий – представник підрозділу, який буде здійснювати ремонт;
  • Накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11), Лімітно-забірну картку (типова форма № М-8), а для будівельних робіт – типові форми № М-28 і № М-28а, матеріальний звіт (типова форма № М-19), якщо для виконання робіт закуповуються або виписуються зі складу необхідні матеріали. Усі перелічені типові форми затверджені Наказом № 193;
  • відомість виконання робіт. Оформляється після закінчення робіт у довільній формі. У ній указуються вид і найменування робіт (послуг), інвентарний номер об’єкта ОЗ, кількість і ціна використаних матеріалів.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
12.05.2025
Питання про ПДВ: огляд листа ДПС
ДПС у свіжому листі надала важливі роз’яснення щодо ПДВ – строки для відображення податкового кредиту, облік заблокованих податкових накладних і штрафи за можливі порушення. Ми зібрали головне, щоб ви уникнули помилок і втрат! У листі від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02 (далі &ndash...
28.04.2025
Як застосовується ПДВ-пільга у разі часткового фінансування постачання за рахунок міжнародної технічної допомоги?
Підприємство – платник ПДВ продає обладнання, вартість якого частково (20 %) фінансується за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги (далі – МТД). Як у цьому випадку застосовується  пільга з ПДВ, передбачена п. 197.11 Податкового кодексу? Ситуація. Підприємство – пл...
21.04.2025
Зміна митної вартості товарів: коли коригувати ПДВ?
Підприємством було ввезено імпортні товари, під час розмитнення цих товарів митниця підвищила їхню митну вартість і додатково нарахувала митні платежі. У статті розглянемо, як потрібно діяти підприємству в цій ситуації, як бути з донарахованою сумою податкових зобов’язань з ПДВ та чи можна збі...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
12.05.2025
Безплатні передачі ЗСУ та іншим неприбутковим організаціям: як визначити суму податкової різниці та суму пільги?
Зі статті ви дізнаєтеся, як платнику податку на прибуток розрахувати та відобразити у декларації суму податкової різниці та суму пільги, якщо в одному звітному періоді ним здійснювалися безплатні передачі коштів або майна як звичайним неприбутковим організаціям, так і ЗСУ. Багато платників податку н...
12.05.2025
Помилки у додатку ПП до декларації або його неподання: що загрожує платнику податку на прибуток?
У статті розглянемо, як діяти платнику податку на прибуток, якщо у додатку ПП до декларації було виявлено помилку або додаток взагалі не подали. Бухгалтер підприємства при самоперевірці виявила помилки, пов'язані з відображенням у декларації з податку на прибуток (далі – декларація) суми подат...
Кращі матеріали