Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Декретні виплати для працюючих підприємців

Суть питання.

Жінка працює за наймом, а також є підприємцем. Чи має вона право отримати допомогу по вагітності та пологах не тільки за основним місцем роботи, але і як підприємець?

Що говорить закон?

Підприємці є платниками ЄСВ (абзац перший п. 1 ст. 4 Закону від 08.07.10 р. № 2464-VI, далі – Закон № 2464), тобто застрахованими особами (абзац третій п. 1 ст. 1 Закону № 2464). А отже, нарівні з іншими мають право отримувати виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, включаючи допомогу по вагітності та пологах (ст. 18 Закону від 23.09.99 р. № 1105-XIV, далі – Закон № 1105).

Що змінилося?

З 1 січня 2021 року підприємці звільнені від сплати ЄСВ за себе, якщо у них є основне місце роботи і роботодавець сплачує за них єдиний внесок у розмірі не менше від мінімального страхового внеску (далі – МСВ) (п. 6 ст. 4 Закону № 2464). Працюючі підприємці, які не сплачують ЄСВ за себе, перестають бути застрахованими особами в розумінні Закону № 2464 і Закону № 1105 (залишаючись такими як наймані працівники). Відповідно, у них немає права отримувати матеріальне забезпечення від соцстраху як підприємці.

Що відбувається на практиці?

Працюючі жінки-підприємці отримують декретні виплати за двома підставами, якщо на момент виходу в декрет виконуються дві умови. А саме: ведеться підприємницька діяльність і в розрахунковому періоді сплачений ЄСВ за два статуси (за найманого працівника – роботодавцем і за себе – самим підприємцем). А щоб не довелося повертати частину «підприємницьких» декретних, ЄСВ слід сплачувати протягом усієї декретної відпустки.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали