Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Платник податку на прибуток помилився при нарахуванні резерву відпусткових: що робити?

20.07.2018

Що нам буде, якщо: у червні 2018 року новий бухгалтер виявив, що резерв на оплату відпусток працівників на 2018 рік був нарахований під час складання звітності за 2017 рік (на рік уперед) і що в результаті цього витрати за 2017 рік виявилися завищеними.

Що треба зробити: виправити помилку у фінансовій і податковій звітності, відобразивши правильні суми шляхом уточнення показників за 2017 рік.

Почнемо з теорії. На відміну від інших забезпечень (резервів) резерв на оплату відпусток працівників (далі – резерв відпусткових) розраховується і нараховується протягом року щомісяця (п. 14 П(С)БО 11). При цьому на місячну суму резерву робиться запис Дт 23, 91–94 – Кт 471 «Забезпечення оплати відпусток» (п. 13 П(С)БО 11). Використання резерву (нарахування відпусткових і компенсації за невикористану відпустку) фіксується записами Дт 471 – Кт 661 (сума відпусткових або компенсації) та Дт 471 – Кт 651 (сума ЄСВ).

Як бачите, нарахований резерв дозволяє підприємству рівномірно розподіляти витрати, пов'язані з виплатою відпусткових (з урахуванням ЄСВ) протягом звітного періоду. І нарахування резерву на рік наперед нормами П(С)БО 11 не передбачено.

На кінець року (на дату балансу) проводиться інвентаризація резерву в порядку, передбаченому п. 8.2 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. У результаті інвентаризації величина резерву повинна відповідати розрахунковій сумі, необхідній для оплати невикористаних працівниками в минулому періоді днів відпустки. Коригування резерву відпусткових здійснюється записами Дт 23, 91–94 – Кт 471 (якщо резерв потрібно збільшити) або Дт 23, 91–94 – Кт 471 (методом «сторно», якщо резерв потрібно зменшити).

На замітку! Докладніше про розрахунок резерву на оплату відпусток див. «Резерв відпусток: формування та використання згідно з П(С)БО».

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.05.2025
Придбання сільгосппродукції у фізичних осіб
Іноді в суб’єктів господарювання виникає потреба придбати сільгосппродукцію у фізосіб. Наприклад, продукцію можуть купувати для перероблення або перепродажу, а худобу – для розведення, відтворення тощо. Тож у цій статті ми розповімо, як документально оформити операцію із закупівлі, чи по...
28.04.2025
Виправлення помилок у податковій декларації із плати за землю
Як відомо, форма декларації з плати за землю, затверджена наказом Мінфіну від 16.06.2015 № 560, містить два платежі: земельний податок (розділ І) та орендну плату за землі державної та комунальної власності (розділ ІІ) (далі – орендна плата). У статті розглянемо, як виправити помилки, допущені...
21.04.2025
Змінилася сума ввізного мита: як відобразити наслідки в бухобліку?
У разі зміни митної вартості товару змінюється не лише сума ПДВ, сплаченого на митниці, а й сума ввізного мита. Ця обставина часто викликає запитання у бухгалтерів, оскільки ввізне мито є складовою первісної вартості товару. Ми підкажемо, як відобразити в обліку зміну суми ввізного мита на товар, а ...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
23.05.2025
Підприємець планує займатися зовнішньоекономічною діяльністю: чи потрібна акредитація на митниці?
Юрист відповідає на запитання, чи потрібно підприємцеві проходити акредитацію на митниці, якщо він має намір займатися експортом та імпортом товарів. Зовнішньоекономічна діяльність Підприємець планує зайнятися зовнішньоекономічною діяльністю: буде експортувати та імпортувати товари. Виникли запитан...
21.05.2025
Придбання сільгосппродукції у фізичних осіб
Іноді в суб’єктів господарювання виникає потреба придбати сільгосппродукцію у фізосіб. Наприклад, продукцію можуть купувати для перероблення або перепродажу, а худобу – для розведення, відтворення тощо. Тож у цій статті ми розповімо, як документально оформити операцію із закупівлі, чи по...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
Кращі матеріали
Центр сповіщень