Офісні чай, кава, солодощі: особливості обліку та оподаткування
28.09.2017 15892 0 2
Ситуація: в офісі підприємства є обладнане приміщення для вживання їжі. За дорученням адміністрації відповідальний співробітник періодично купує в супермаркеті чай, каву, вершки, солодощі для загального користування і подає до бухгалтерії чеки РРО. Напої та продукти споживаються співробітниками офісу, а також використовуються для супроводу ділових зустрічей.
Запитання: як відобразити ці закупівлі в обліку? Чи потрібно утримувати з когось ПДФО, нараховувати умовні зобов'язання з ПДВ?
Придбані через підзвітну особу продукти харчування прибуткують на рахунки запасів, якщо інше не встановлено обліковою політикою підприємства (іноді ТМЦ, що мають неістотну вартість, які витрачаються менше ніж за місяць, відображають у складі витрат відразу при їх придбанні, не прибуткуючи на матеріальні рахунки). Наприклад, можна використовувати субрахунок 209 «Інші матеріали».
Як правило, такі ТМЦ не зберігають на складі, а відразу ж видають для споживання і списують на витрати (субрахунок 92 «Адміністративні витрати» або 949 «Інші витрати операційної діяльності»).
Витрати підприємства на продукти для офісу, які підтверджені документально і відображені в бухобліку, потраплять і до податкових витрат. Коригувати бухгалтерський фінрезультат на різниці за такими продуктами Податковим кодексом (далі – ПК) не передбачено.
Суми ПДВ, сплачені у зв'язку з придбанням продовольчих товарів, зокрема чаю, кави, цукру, цукерок, печива, води питної, соку, вершків, включаються до складу податкового кредиту за наявності документального підтвердження (у т. ч. касових чеків). Так роз'яснює ДФС в Індивідуальній податковій консультації від 05.05.17 р. № 77/6/99-99-15-02-02-15/ІПК (далі – ІПК № 77).
Тобто будь-який вхідний ПДВ, підтверджений так, як того вимагає ПК, включається до податкового кредиту. Але не забудьте, що податковий кредит на підставі касових чеків (де зазначено фіскальний номер і податковий номер постачальника), які містять загальну суму ПДВ, – обмежений. Загальна сума отриманих за чеками товарів не може перевищувати 200 грн. на день (без урахування ПДВ). Причому чеки понад цю суму в разі відсутності податкової накладної не враховуються взагалі. На думку ДФС, платник не має права віднести до складу податкового кредиту суму ПДВ, зазначену в касовому чеку, або її частину, якщо загальна сума отриманих за цим чеком товарів/послуг перевищує 200 грн. (ЗІР, категорія 101.23).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року