Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Класифікація затрат для прийняття управлінських рішень

16.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Приступимо до відпрацювання навичок застосування управлінського обліку. В основу покладемо головний принцип ведення бізнесу: компанія може отримати прибуток за рахунок збільшення доходів і скорочення затрат. І що важливо – повинні бути задоволені клієнти, адже саме вони – джерело прибутку компанії. Це перше. Управлінський облік потрібен керівникові для прийняття рішень. Значить, треба розуміти, що впливає на ці рішення. Тобто відповісти на запитання: яка інформація корисна для прийняття рішення. Саме її треба своєчасно надавати, а даремна інформація просто не потрібні. Це друге. Почнемо із затрат. Адже, щоб отримати прибуток, спочатку необхідно понести затрати.

Щоб зрозуміти, що впливає та що не впливає на прийняття управлінського рішення, поговоримо про класифікацію затрат. Головний принцип тут такий: різні затрати призначені для різних цілей. Бухгалтерам не в новинку працювати з різними видами затрат для відображення господарських операцій у бухобліку. Основою є П(С)БО 16. Але для управлінських цілей нам доведеться подивитися на затрати під більш широким кутом зору. Наведемо визначення, які простою мовою розкривають суть понять.

Затрати – це кошти (як правило, гроші), витрачені на придбання будь-яких ресурсів. Об’єктом затрат може виступати будь-яка діяльність, продукт або підрозділ компанії, які вимагають окремого виміру затрат.

Витрати – це витрачені ресурси. Інакше кажучи, це затрати, які беруть участь у формуванні прибутку певного періоду (списані в періоді, їх не можна використовувати в майбутньому).

Активи – це будь-які ресурси, які можна використовувати в майбутньому.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
14.07.2025
Чи сплачувати податок на репатріацію з доходу нерезидента від реклами?
У статті розглянуто такі питання: чи сплачувати податок на репатріацію з доходів нерезидента від реклами; чи потрібно буде виправити помилку минулих періодів щодо оподаткування нерезидентського доходу від реклами; як це зробити, якщо в додатку ПН уже немає відповідного рядка. Суть проблеми. Додаток ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
22.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до податкової накладної на суму перевищення бази оподаткування над договірною ціною
Із статті ви дізнаєтесь, як оформляти розрахунки коригування до податкових накладних, виписаних на суму перевищення бази обкладення ПДВ над договірною ціною постачання. Якщо договірна ціна постачання товарів/послуг менше, ніж мінімальна база оподаткування, визначена Податковим кодексом, постачальник...
21.07.2025
Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє!
У статті йдеться про поновлення обов’язку вчасно подавати звітність до органів статистики, а також про перехідний період для неподаних звітів за 2022–2025 роки. Важливі зміни: якщо під час воєнного стану не подавали до Держстату фінансову та статистичну звітність, то потрібно подати її д...
15.07.2025
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної
Розглянемо порядок оформлення розрахунків коригування до зведених компенсуючих і розподільчих податкових накладних. У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості...
Кращі матеріали