Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Класифікація затрат для прийняття управлінських рішень

16.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Приступимо до відпрацювання навичок застосування управлінського обліку. В основу покладемо головний принцип ведення бізнесу: компанія може отримати прибуток за рахунок збільшення доходів і скорочення затрат. І що важливо – повинні бути задоволені клієнти, адже саме вони – джерело прибутку компанії. Це перше. Управлінський облік потрібен керівникові для прийняття рішень. Значить, треба розуміти, що впливає на ці рішення. Тобто відповісти на запитання: яка інформація корисна для прийняття рішення. Саме її треба своєчасно надавати, а даремна інформація просто не потрібні. Це друге. Почнемо із затрат. Адже, щоб отримати прибуток, спочатку необхідно понести затрати.

Щоб зрозуміти, що впливає та що не впливає на прийняття управлінського рішення, поговоримо про класифікацію затрат. Головний принцип тут такий: різні затрати призначені для різних цілей. Бухгалтерам не в новинку працювати з різними видами затрат для відображення господарських операцій у бухобліку. Основою є П(С)БО 16. Але для управлінських цілей нам доведеться подивитися на затрати під більш широким кутом зору. Наведемо визначення, які простою мовою розкривають суть понять.

Затрати – це кошти (як правило, гроші), витрачені на придбання будь-яких ресурсів. Об’єктом затрат може виступати будь-яка діяльність, продукт або підрозділ компанії, які вимагають окремого виміру затрат.

Витрати – це витрачені ресурси. Інакше кажучи, це затрати, які беруть участь у формуванні прибутку певного періоду (списані в періоді, їх не можна використовувати в майбутньому).

Активи – це будь-які ресурси, які можна використовувати в майбутньому.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.09.2025
Кошти отримано помилково: чи потрібно нараховувати ПДВ?
Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, якщо на рахунок платника кошти надійшли через помилку? Зі статті ви дізнаєтесь, чи дійсно у платника ПДВ виникає такий обов’язок та якою є думка ДПС із цього питання. Коли на рахунок платника ПДВ надходять кошти, які йому не належать...
01.09.2025
Банківські комісії за ЗЕД-контрактом: облік у експортера
У експортера-резидента виникло запитання, як відобразити в обліку комісії банків за ЗЕД-розрахунками через SWIFT. У статті ми розглядаємо практичну ситуацію із нарахуванням та списанням таких витрат. Приводом для написання цієї статті стало запитання нашого читача. Його цікавить, як потрібно відобра...
27.08.2025
Вага (маса) вантажу та транспортного засобу в ТТН: як зазначати?
Стаття містить відповіді на поширені запитання щодо заповнення реквізиту ТТН щодо ваги (маси) вантажу та транспортного засобу. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для сільгосппідприємств Під час заповн...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
04.09.2025
Кошти отримано помилково: чи потрібно нараховувати ПДВ?
Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, якщо на рахунок платника кошти надійшли через помилку? Зі статті ви дізнаєтесь, чи дійсно у платника ПДВ виникає такий обов’язок та якою є думка ДПС із цього питання. Коли на рахунок платника ПДВ надходять кошти, які йому не належать...
04.09.2025
Кошти отримано помилково: як відобразити в обліку?
На рахунок вашого підприємства кошти можуть потрапити через помилку платника. У такому разі важливо знати, як відобразити цю суму в бухгалтерському та податковому обліку та коли її можна списати, якщо повернення коштів відправнику не відбудеться. На рахунок підприємства надійшли кошти, як виявилось ...
01.09.2025
«Дешевий» експорт товару: чи треба складати податкову накладну та відображати в декларації?
Якщо ви експортуєте товари вартістю до 150 євро та від 150 до 1 000 євро, вам буде корисно прочитати цю статтю. Ви дізнаєтеся, чи потрібно відображати такі операції у декларації з ПДВ і в якому разі слід оформлювати податкову накладну. Митне оформлення товарів вартістю до 150 євро та від 150 до 1 00...
Кращі матеріали