Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Класифікація затрат для прийняття управлінських рішень

16.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Приступимо до відпрацювання навичок застосування управлінського обліку. В основу покладемо головний принцип ведення бізнесу: компанія може отримати прибуток за рахунок збільшення доходів і скорочення затрат. І що важливо – повинні бути задоволені клієнти, адже саме вони – джерело прибутку компанії. Це перше. Управлінський облік потрібен керівникові для прийняття рішень. Значить, треба розуміти, що впливає на ці рішення. Тобто відповісти на запитання: яка інформація корисна для прийняття рішення. Саме її треба своєчасно надавати, а даремна інформація просто не потрібні. Це друге. Почнемо із затрат. Адже, щоб отримати прибуток, спочатку необхідно понести затрати.

Щоб зрозуміти, що впливає та що не впливає на прийняття управлінського рішення, поговоримо про класифікацію затрат. Головний принцип тут такий: різні затрати призначені для різних цілей. Бухгалтерам не в новинку працювати з різними видами затрат для відображення господарських операцій у бухобліку. Основою є П(С)БО 16. Але для управлінських цілей нам доведеться подивитися на затрати під більш широким кутом зору. Наведемо визначення, які простою мовою розкривають суть понять.

Затрати – це кошти (як правило, гроші), витрачені на придбання будь-яких ресурсів. Об’єктом затрат може виступати будь-яка діяльність, продукт або підрозділ компанії, які вимагають окремого виміру затрат.

Витрати – це витрачені ресурси. Інакше кажучи, це затрати, які беруть участь у формуванні прибутку певного періоду (списані в періоді, їх не можна використовувати в майбутньому).

Активи – це будь-які ресурси, які можна використовувати в майбутньому.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
20.06.2025
Податкова не приймає декларацію: як зрозуміти, у чому причина?
Подали звіт, але податкова його не прийняла? Важливо знати, де шукати причину та як виправити ситуацію. Ми розповімо про типові помилки при поданні декларації з ПДВ і про те, що потрібно зробити, щоб декларацію було прийнято. Суб’єкт господарювання подає декларацію і отримує квитанцію про відм...
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
10.06.2025
Придбали основний засіб із розширеною гарантією: як відобразити в обліку?
У статті розглянуто, як відобразити в обліку придбання додаткової (розширеної) гарантії на об’єкт основних засобів. Підприємство купило обладнання у дистриб’ютора. Окрім звичайної гарантії виробника, закладеної в ціну обладнання, підприємство окремо придбало у дистриб’ютора додатко...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
27.06.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
Нове
27.06.2025
Чи можна платнику єдиного податку продавати товари за подарункові сертифікати?
Платник єдиного податку має намір продавати подарункові сертифікати, які потім буде приймати в оплату товарів у своєму магазині. З’ясуємо, чи дозволена така схема роботи на єдиному податку і які податкові ризики вона може нести. Платник єдиного податку хоче продавати подарункові сертифікати рі...
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
Кращі матеріали