Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Класифікація затрат для прийняття управлінських рішень

16.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Приступимо до відпрацювання навичок застосування управлінського обліку. В основу покладемо головний принцип ведення бізнесу: компанія може отримати прибуток за рахунок збільшення доходів і скорочення затрат. І що важливо – повинні бути задоволені клієнти, адже саме вони – джерело прибутку компанії. Це перше. Управлінський облік потрібен керівникові для прийняття рішень. Значить, треба розуміти, що впливає на ці рішення. Тобто відповісти на запитання: яка інформація корисна для прийняття рішення. Саме її треба своєчасно надавати, а даремна інформація просто не потрібні. Це друге. Почнемо із затрат. Адже, щоб отримати прибуток, спочатку необхідно понести затрати.

Щоб зрозуміти, що впливає та що не впливає на прийняття управлінського рішення, поговоримо про класифікацію затрат. Головний принцип тут такий: різні затрати призначені для різних цілей. Бухгалтерам не в новинку працювати з різними видами затрат для відображення господарських операцій у бухобліку. Основою є П(С)БО 16. Але для управлінських цілей нам доведеться подивитися на затрати під більш широким кутом зору. Наведемо визначення, які простою мовою розкривають суть понять.

Затрати – це кошти (як правило, гроші), витрачені на придбання будь-яких ресурсів. Об’єктом затрат може виступати будь-яка діяльність, продукт або підрозділ компанії, які вимагають окремого виміру затрат.

Витрати – це витрачені ресурси. Інакше кажучи, це затрати, які беруть участь у формуванні прибутку певного періоду (списані в періоді, їх не можна використовувати в майбутньому).

Активи – це будь-які ресурси, які можна використовувати в майбутньому.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
09.09.2025
Якщо вчасно не списали заборгованість: як відобразити в обліку
Що робити з кредиторською заборгованістю, яку вчасно не списали? У статті розглядаємо, як підприємству позбутися «завислих» боргів. З наближенням кінця звітного року, а також у зв’язку із набуттям чинності із 04.09.2025 Законом від 14.05.2025 № 4434-IX «Про внесення змін до р...
04.09.2025
Кошти отримано помилково: чи потрібно нараховувати ПДВ?
Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ, якщо на рахунок платника кошти надійшли через помилку? Зі статті ви дізнаєтесь, чи дійсно у платника ПДВ виникає такий обов’язок та якою є думка ДПС із цього питання. Коли на рахунок платника ПДВ надходять кошти, які йому не належать...
01.09.2025
Банківські комісії за ЗЕД-контрактом: облік у експортера
У експортера-резидента виникло запитання, як відобразити в обліку комісії банків за ЗЕД-розрахунками через SWIFT. У статті ми розглядаємо практичну ситуацію із нарахуванням та списанням таких витрат. Приводом для написання цієї статті стало запитання нашого читача. Його цікавить, як потрібно відобра...
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
18.07.2025
Які документи повинен мати водій для прийняття на роботу
У цій статті розглянуто, які документи слід вимагати від водія під час прийняття його на роботу. Під час виконання трудових обов’язків водій відповідає за транспортний засіб (далі – ТЗ), пасажирів, вантаж. Тому роботодавець, приймаючи особу на таку посаду, повинен перевірити, чи є в неї ...
Нове
29.09.2025
Нова форма декларації з податку на прибуток за три квартали – 2025
Розповімо за якою формою потрібно звітувати з податку на прибуток за три квартали 2025 року та які ще зміни будуть у декларації за 2025 рік. Форма декларації з податку на прибуток змінюється так часто, що тільки встигай перевіряти, чи актуальна (чинна) вона. А все тому, що зміни до Податкового кодек...
26.09.2025
Зберігання та переміщення товару: транспортно-заготівельні витрати чи витрати на збут?
Розповімо про правила обліку витрат на транспортування та зберігання товарів, попередимо про податкові ризики, надамо аргументи та нормативне обґрунтування. Здавалось би, у цьому питанні неоднозначності бути не може. Однак, як свідчить судова практика, у податківців є свої рецепти обліку і, на жаль,...
22.09.2025
Чи входять ТЗВ до ціни придбання товару для визначення бази обкладення ПДВ?
У статті розглядаємо два варіанти обліку транспортно-заготівельних витрат та пояснюємо, як вибір варіанта впливає на формування бази оподаткування щодо ПДВ. Практична ситуація Підприємство – платник ПДВ придбаває товар для подальшого перепродажу. При цьому облік транспортно-заготівельних витр...
Кращі матеріали