Як ураховувати витрати на страхування орендованого автомобіля за договором КАСКО?
Оподаткування господарських операцій: практичні ситуації
Почнемо з того, що застрахувати можна як власний, так і орендований автомобіль. Згідно з ч. 2 ст. 771 ЦК при наданні в оренду транспортного засобу власник автомобіля може встановити в договорі оренди обов’язок орендаря укласти договір страхування (поліс страхування КАСКО). У цьому випадку орендар буде нести витрати на страхування майна. Вони є такими ж витратами орендаря, як і будь-які інші витрати на автомобіль – на ПММ, техобслуговування, ремонти та ін.
Як плата за страхування орендар (страхувальник) вносить страховий платіж (внесок), який, як правило, сплачується одноразово при укладенні договору.
У бухобліку підприємство, яке застосовує національні стандарти, відображає нараховані платежі за страхуванням майна за кредитом субрахунка 655 «Розрахунки за страхуванням майна» і дебетом відповідних рахунків витрат. Тобто якщо, наприклад, автомобіль:
- обслуговує адмінперсонал (директора, працівників фінансової служби та ін.), то для орендаря це адміністративні витрати (рахунок 92);
- забезпечує збутові функції – страхові платежі списуються орендарем на витрати на збут (рахунок 93).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року