Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як помилка в оновленій формі № 1-м може обернутися помилкою в декларації

Ситуація. Мале підприємство – платник податку на прибуток разом із декларацією з податку на прибуток за три квартали 2019 року подало фінансову звітність (форми № 1-м, № 2-м) за цей період. Через деякий час підприємству зателефонували з податкового органу і попросили пояснити, чому показники фінзвітності не відповідають показникам декларації.

Що сталося? З'ясувалося, що підприємство некоректно заповнило рядки 1000–1002 та 1010–1012 форми № 1-м, оскільки не взяло до уваги зміни, які були внесені до П(С)БО 25 у липні 2019 року. А податківці звернули на це увагу.

Як виправити помилку? Рекомендуємо подати до податкового органу уточнюючу декларацію з податку на прибуток за три квартали 2019 року разом із виправленою фінзвітністю за цей період.

Нагадаємо, що з 23.07.19 р. набув чинності наказ Мінфіну від 31.05.19 р. № 226, яким були внесені зміни, зокрема, до П(С)БО 25. У результаті таких змін П(С)БО 25 офіційно було назване національним стандартом і змінило назву, тепер це НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність». Крім того, були внесені зміни і до тексту самого стандарту (див. докладніше в «Зміни до П(С)БО 25 і скорочена фінзвітність: хто та коли подає»).

Наприклад, до 23.07.19 р. малі підприємства мали відображати інформацію про введені в експлуатацію об'єкти нематеріальних активів (далі – НА) у статті балансу «Основні засоби» (рядки 1010–1012 форми № 1-м) разом з інформацією про основні засоби (далі – ОЗ) та інші необоротні матеріальні активи (далі – інші НМА). А починаючи із цієї дати до форми № 1-м були додані спеціальні рядки для відображення залишкової та первісної вартості об'єктів НА, а також суми їх накопиченої амортизації (рядки 1000–1002).

Наше підприємство, очевидно, не звернуло увагу на ці зміни і по-старому відобразило залишкову і первісну вартість об'єкта НА, а також суму його амортизації в рядках 1010–1012 форми № 1-м станом на 30.09.19 р.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
30.04.2025
Подання звітності з рентної плати за воду власниками та користувачами свердловин
Суб’єкти господарювання, які мають у власності чи користуванні свердловини для видобутку води, зобов’язані звітувати та сплачувати рентну плату за спеціальне використання води (далі – рентна плата). Звітність із рентної плати подається щокварталу протягом 40 календарних днів після ...
30.04.2025
Як власникам і користувачам свердловин подати декларацію із рентної плати за надра
Деякі підприємства мають у власності або орендують свердловини з метою видобутку підземних вод, які можуть використовуватися як для забезпечення санітарно-гігієнічних потреб підприємства, так і для обслуговування його виробничих процесів (поливу сільгоспкультур, напоювання худоби тощо), і навіть для...
28.04.2025
Як подати і заповнити декларацію з податку на нерухомість у разі придбання/продажу нерухомості
Як відомо, декларація з податку на нерухомість подається на поточний рік. Тому в разі, якщо потім протягом року підприємство набуває або втрачає право власності на об’єкт нерухомості, виникає потреба в поданні уточнюючої декларації. У цій статті ми розповімо про строки подання та порядок запов...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
12.05.2025
Безплатні передачі ЗСУ та іншим неприбутковим організаціям: як визначити суму податкової різниці та суму пільги?
Зі статті ви дізнаєтеся, як платнику податку на прибуток розрахувати та відобразити у декларації суму податкової різниці та суму пільги, якщо в одному звітному періоді ним здійснювалися безплатні передачі коштів або майна як звичайним неприбутковим організаціям, так і ЗСУ. Багато платників податку н...
12.05.2025
Помилки у додатку ПП до декларації або його неподання: що загрожує платнику податку на прибуток?
У статті розглянемо, як діяти платнику податку на прибуток, якщо у додатку ПП до декларації було виявлено помилку або додаток взагалі не подали. Бухгалтер підприємства при самоперевірці виявила помилки, пов'язані з відображенням у декларації з податку на прибуток (далі – декларація) суми подат...
Кращі матеріали