Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як помилка в оновленій формі № 1-м може обернутися помилкою в декларації

Ситуація. Мале підприємство – платник податку на прибуток разом із декларацією з податку на прибуток за три квартали 2019 року подало фінансову звітність (форми № 1-м, № 2-м) за цей період. Через деякий час підприємству зателефонували з податкового органу і попросили пояснити, чому показники фінзвітності не відповідають показникам декларації.

Що сталося? З'ясувалося, що підприємство некоректно заповнило рядки 1000–1002 та 1010–1012 форми № 1-м, оскільки не взяло до уваги зміни, які були внесені до П(С)БО 25 у липні 2019 року. А податківці звернули на це увагу.

Як виправити помилку? Рекомендуємо подати до податкового органу уточнюючу декларацію з податку на прибуток за три квартали 2019 року разом із виправленою фінзвітністю за цей період.

Нагадаємо, що з 23.07.19 р. набув чинності наказ Мінфіну від 31.05.19 р. № 226, яким були внесені зміни, зокрема, до П(С)БО 25. У результаті таких змін П(С)БО 25 офіційно було назване національним стандартом і змінило назву, тепер це НП(С)БО 25 «Спрощена фінансова звітність». Крім того, були внесені зміни і до тексту самого стандарту (див. докладніше в «Зміни до П(С)БО 25 і скорочена фінзвітність: хто та коли подає»).

Наприклад, до 23.07.19 р. малі підприємства мали відображати інформацію про введені в експлуатацію об'єкти нематеріальних активів (далі – НА) у статті балансу «Основні засоби» (рядки 1010–1012 форми № 1-м) разом з інформацією про основні засоби (далі – ОЗ) та інші необоротні матеріальні активи (далі – інші НМА). А починаючи із цієї дати до форми № 1-м були додані спеціальні рядки для відображення залишкової та первісної вартості об'єктів НА, а також суми їх накопиченої амортизації (рядки 1000–1002).

Наше підприємство, очевидно, не звернуло увагу на ці зміни і по-старому відобразило залишкову і первісну вартість об'єкта НА, а також суму його амортизації в рядках 1010–1012 форми № 1-м станом на 30.09.19 р.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.06.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
30.04.2025
Подання звітності з рентної плати за воду власниками та користувачами свердловин
Суб’єкти господарювання, які мають у власності чи користуванні свердловини для видобутку води, зобов’язані звітувати та сплачувати рентну плату за спеціальне використання води (далі – рентна плата). Звітність із рентної плати подається щокварталу протягом 40 календарних днів після ...
30.04.2025
Як власникам і користувачам свердловин подати декларацію із рентної плати за надра
Деякі підприємства мають у власності або орендують свердловини з метою видобутку підземних вод, які можуть використовуватися як для забезпечення санітарно-гігієнічних потреб підприємства, так і для обслуговування його виробничих процесів (поливу сільгоспкультур, напоювання худоби тощо), і навіть для...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
03.06.2025
Облік товарів у виїзній торгівлі
Облік товарів у виїзній торгівлі здійснюється за загальними правилами, передбаченими бухгалтерськими стандартами для роздрібної торгівлі та Податковим кодексом. У статті розглянемо нюанси бухобліку та оподаткування операцій, які здійснюються під час виїзної торгівлі. Виїзна торгівля, тобто реалізаці...
Кращі матеріали