Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як уникнути примусового анулювання ДФС реєстрації платником ПДВ

22.11.2017

Ухвала ВАСУ від 15.06.17 р., ЄДРСР, реєстр. № 67247405


Суть спору

Орган ДФС виніс відносно підприємства рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ. При прийнятті рішення податківці керувалися пп. «г» п. 184.1 ПК. Згідно з даною нормою якщо підприємство протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларацію з ПДВ (далі – декларація) та/або подає декларацію, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, то ДФС має право анулювати ПДВ-реєстрацію.

Водночас, приймаючи дане рішення, орган ДФС не врахував останній звітний період, у якому підприємство здійснювало операції, що підлягають декларуванню. Тобто розрахунок 12 послідовних податкових місяців був проведений без даних за цей місяць. І хоча декларацію за останній звітний період підприємство подало спочатку в електронному, а потім у паперовому вигляді, орган ДФС звітність не прийняв.

Підприємство не погодилося з рішенням податківців й оскаржило його в суді.

Висновки суду

ВАСУ, як і суди першої та апеляційної інстанцій, виніс рішення на користь підприємства. Своє рішення суд аргументував тим, що на момент прийняття органом ДФС рішення про анулювання ПДВ-реєстрації фактично відсутні підстави для застосування в розглянутій ситуації норми пп. «г» п. 184.1 ПК.

Органу ДФС слід було врахувати дані останнього податкового періоду, за яким повинна подаватися декларація, перед прийняттям рішення про анулювання.

Коментар

Підстави для анулювання реєстрації платником ПДВ викладено в ст. 184 ПК і Положенні № 1130. Ця процедура може бути проведена як за власною ініціативою платника, так і за рішенням контролюючого органу.

Контролюючий орган приймає рішення про анулювання ПДВ-реєстрації при наявності відповідних підтвердних документів. Таким документом, зокрема, є довідка про подання/неподання платником податків декларацій протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр декларацій за цей період, які підтверджують факт відсутності постачання/придбання товарів у таких деклараціях. У реєстрі наводяться дані за кожною декларацією. При цьому, як випливає з п. 5.2 Положення № 1130, при прийнятті рішення про анулювання реєстрації на підставі пп. «г» п. 184.1 ПК необхідно враховувати, що період, який повинен бути прийнятий контролюючим органом у розрахунок згаданих 12 місяців, слід брати чітко до моменту прийняття такого рішення. А орган ДФС цього не зробив.

Крім того, як правильно вказав суд першої інстанції, податківці повинні застосовувати норми пп. «г» п. 184.1 ПК за фактом неподання платником декларації, а не за фактом відмови органу ДФС з якихось причин у прийнятті декларації.

Очевидно, керуючись усіма цими доводами, ВАСУ і виніс рішення на користь платника податків.

УХВАЛА_ВАСУ_від_15.06.17_р._ЗА_СПРАВОЮ_№_К-800-36965-16.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
03.06.2025
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Довелось частково ліквідувати основний засіб під час ремонту? Дізнайтеся із нашої статті, чи потрібно в такому разі нараховувати ПДВ-зобов’язання, що є базою оподаткування та яким має бути документальне оформлення операції. У процесі ремонту об’єкта основних засобів відбулась його частко...
19.05.2025
Імпорт товарів та основних засобів: особливості сплати ПДВ і відображення права на податковий кредит
Вперше імпортуєте товари або обладнання? Дізнайтеся, коли та як сплачувати ПДВ, коли відобразити податковий кредит тощо. Перед підприємствами, які вперше збираються імпортувати товари або основні засоби, постає безліч запитань, а саме: коли та як сплачувати ПДВ, коли можна відобразити податковий кре...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
10.06.2025
Як розподіляти вхідний ПДВ у разі здійснення оподатковуваних і неоподатковуваних операцій
Платники ПДВ, які одночасно здійснюють як оподатковувані, так і неоподатковувані операції, повинні розподіляти вхідний ПДВ за товарами/послугами, що використовуються в обох видах операцій, відповідно до ст. 199 Податкового кодексу (далі – ПК). І навіть якщо неоподатковувану операцію було здійс...
10.06.2025
Придбали основний засіб із розширеною гарантією: як відобразити в обліку?
У статті розглянуто, як відобразити в обліку придбання додаткової (розширеної) гарантії на об’єкт основних засобів. Підприємство купило обладнання у дистриб’ютора. Окрім звичайної гарантії виробника, закладеної в ціну обладнання, підприємство окремо придбало у дистриб’ютора додатко...
03.06.2025
Продаж товарів на ринках та ярмарках: як оформлювати податкову накладну
Продаж товарів у разі виїзної торгівлі здійснюється за готівку або із застосуванням електронних платіжних засобів (через такі звані платіжні термінали). При такому способі розрахунків платникам ПДВ дозволяється виписувати одну підсумкову податкову накладну (далі – ПН) на весь обсяг продажу за ...
Кращі матеріали