Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як уникнути примусового анулювання ДФС реєстрації платником ПДВ

22.11.2017

Ухвала ВАСУ від 15.06.17 р., ЄДРСР, реєстр. № 67247405


Суть спору

Орган ДФС виніс відносно підприємства рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ. При прийнятті рішення податківці керувалися пп. «г» п. 184.1 ПК. Згідно з даною нормою якщо підприємство протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларацію з ПДВ (далі – декларація) та/або подає декларацію, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, то ДФС має право анулювати ПДВ-реєстрацію.

Водночас, приймаючи дане рішення, орган ДФС не врахував останній звітний період, у якому підприємство здійснювало операції, що підлягають декларуванню. Тобто розрахунок 12 послідовних податкових місяців був проведений без даних за цей місяць. І хоча декларацію за останній звітний період підприємство подало спочатку в електронному, а потім у паперовому вигляді, орган ДФС звітність не прийняв.

Підприємство не погодилося з рішенням податківців й оскаржило його в суді.

Висновки суду

ВАСУ, як і суди першої та апеляційної інстанцій, виніс рішення на користь підприємства. Своє рішення суд аргументував тим, що на момент прийняття органом ДФС рішення про анулювання ПДВ-реєстрації фактично відсутні підстави для застосування в розглянутій ситуації норми пп. «г» п. 184.1 ПК.

Органу ДФС слід було врахувати дані останнього податкового періоду, за яким повинна подаватися декларація, перед прийняттям рішення про анулювання.

Коментар

Підстави для анулювання реєстрації платником ПДВ викладено в ст. 184 ПК і Положенні № 1130. Ця процедура може бути проведена як за власною ініціативою платника, так і за рішенням контролюючого органу.

Контролюючий орган приймає рішення про анулювання ПДВ-реєстрації при наявності відповідних підтвердних документів. Таким документом, зокрема, є довідка про подання/неподання платником податків декларацій протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр декларацій за цей період, які підтверджують факт відсутності постачання/придбання товарів у таких деклараціях. У реєстрі наводяться дані за кожною декларацією. При цьому, як випливає з п. 5.2 Положення № 1130, при прийнятті рішення про анулювання реєстрації на підставі пп. «г» п. 184.1 ПК необхідно враховувати, що період, який повинен бути прийнятий контролюючим органом у розрахунок згаданих 12 місяців, слід брати чітко до моменту прийняття такого рішення. А орган ДФС цього не зробив.

Крім того, як правильно вказав суд першої інстанції, податківці повинні застосовувати норми пп. «г» п. 184.1 ПК за фактом неподання платником декларації, а не за фактом відмови органу ДФС з якихось причин у прийнятті декларації.

Очевидно, керуючись усіма цими доводами, ВАСУ і виніс рішення на користь платника податків.

УХВАЛА_ВАСУ_від_15.06.17_р._ЗА_СПРАВОЮ_№_К-800-36965-16.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
23.06.2025
У звітному місяці не було оподатковуваних операцій: чи потрібно розподіляти вхідний ПДВ?
У звітному місяці були лише операції, що не обкладаються ПДВ? І ви не знаєте, чи потрібно в такому разі робити розподіл вхідного ПДВ і нараховувати компенсуючі зобов’язання? У статті ми відповімо на це запитання, а також пояснимо, як нараховувати податкові зобов’язання у разі здійснення ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
30.06.2025
Чи сплачується податок на нерухомість за споруди?
У статті розглянемо, чи потрібно сплачувати податок на нерухомість за інженерні споруди, зокрема трансформаторну підстанцію. Порядок справляння податку на нерухомість завжди викликає чимало запитань. Одне з найпоширеніших: що саме вважати об’єктом оподаткування? Якщо з житловою нерухомістю все...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали