Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бюджет витрат на збут

22.08.2019

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Нестабільна економічна ситуація в країні, як лакмусовий папір, виявила підприємства з неефективною системою управління. Більшість фірм, яким удалося встояти, зрозуміли, що для прийняття рішень недостатньо інформації бухгалтерського обліку, яка відображається постфактум і, як правило, стає «готовою до споживання» через 10–20 днів після закінчення місяця. Один з антикризових заходів – запровадження управлінського обліку, який дозволяє не тільки керувати підприємством у режимі реального часу, а й прогнозувати результати діяльності. Сьогодні розглянемо аспекти складання бюджету витрат на збут, який є актуальним для всіх підприємств незалежно від видів діяльності.

Бюджет витрат на збут (ВЗ) – це вартісне, а за деякими статтями й кількісне вираження планів компанії щодо витрат на збут, які необхідно здійснити для виконання бюджету продажів за визначений проміжок часу (квартал, рік тощо). Приблизний перелік таких витрат наведено в п. 19 П(С)БО 16.

Фінансові ресурси будь-якої компанії є обмеженими. Але керування витратами повинне відбуватися не через їх скорочення, а шляхом ліквідації витрат, які не працюють на підвищення вартості капіталу компанії.

Тому даремно зараз більшість фірм зменшують витрати на збут (рекламу, маркетингові дослідження ринків та ін.), не замислюючись над тим, що така «економія» у найближчому майбутньому призведе до зменшення обсягів продажів. Якщо збут стане слабким місцем, цим швидко скористаються конкуренти і займуть сегменти ринку, які ще донедавна належали вам. А для повернення втрачених позицій знадобиться набагато більше ресурсів, ніж ті, що ви зекономите зараз на витратах на збут.

Настав слушний час для просування товарів вітчизняного виробництва, які є більш якісними і більш дешевими, ніж, наприклад, китайські. Тому збільшення витрат на просування таких товарів (реклама, промоакції, безплатна роздача зразків тощо) є стратегічно важливими для зайняття позицій на ринку.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
12.05.2025
Безплатні передачі ЗСУ та іншим неприбутковим організаціям: як визначити суму податкової різниці та суму пільги?
Зі статті ви дізнаєтеся, як платнику податку на прибуток розрахувати та відобразити у декларації суму податкової різниці та суму пільги, якщо в одному звітному періоді ним здійснювалися безплатні передачі коштів або майна як звичайним неприбутковим організаціям, так і ЗСУ. Багато платників податку н...
12.05.2025
Питання про ПДВ: огляд листа ДПС
ДПС у свіжому листі надала важливі роз’яснення щодо ПДВ – строки для відображення податкового кредиту, облік заблокованих податкових накладних і штрафи за можливі порушення. Ми зібрали головне, щоб ви уникнули помилок і втрат! У листі від 02.05.2025 № 461/2/99-00-24-01-01-02 (далі &ndash...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
12.05.2025
Безплатні передачі ЗСУ та іншим неприбутковим організаціям: як визначити суму податкової різниці та суму пільги?
Зі статті ви дізнаєтеся, як платнику податку на прибуток розрахувати та відобразити у декларації суму податкової різниці та суму пільги, якщо в одному звітному періоді ним здійснювалися безплатні передачі коштів або майна як звичайним неприбутковим організаціям, так і ЗСУ. Багато платників податку н...
12.05.2025
Помилки у додатку ПП до декларації або його неподання: що загрожує платнику податку на прибуток?
У статті розглянемо, як діяти платнику податку на прибуток, якщо у додатку ПП до декларації було виявлено помилку або додаток взагалі не подали. Бухгалтер підприємства при самоперевірці виявила помилки, пов'язані з відображенням у декларації з податку на прибуток (далі – декларація) суми подат...
Кращі матеріали