• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Бюджет витрат на збут

22.08.2019 120 0 0

Управлінський облік: бюджетування, управління дебіторською та кредиторською заборгованістю, прогнозний баланс

Нестабільна економічна ситуація в країні, як лакмусовий папір, виявила підприємства з неефективною системою управління. Більшість фірм, яким удалося встояти, зрозуміли, що для прийняття рішень недостатньо інформації бухгалтерського обліку, яка відображається постфактум і, як правило, стає «готовою до споживання» через 10–20 днів після закінчення місяця. Один з антикризових заходів – запровадження управлінського обліку, який дозволяє не тільки керувати підприємством у режимі реального часу, а й прогнозувати результати діяльності. Сьогодні розглянемо аспекти складання бюджету витрат на збут, який є актуальним для всіх підприємств незалежно від видів діяльності.

Бюджет витрат на збут (ВЗ) – це вартісне, а за деякими статтями й кількісне вираження планів компанії щодо витрат на збут, які необхідно здійснити для виконання бюджету продажів за визначений проміжок часу (квартал, рік тощо). Приблизний перелік таких витрат наведено в п. 19 П(С)БО 16.

Фінансові ресурси будь-якої компанії є обмеженими. Але керування витратами повинне відбуватися не через їх скорочення, а шляхом ліквідації витрат, які не працюють на підвищення вартості капіталу компанії.

Тому даремно зараз більшість фірм зменшують витрати на збут (рекламу, маркетингові дослідження ринків та ін.), не замислюючись над тим, що така «економія» у найближчому майбутньому призведе до зменшення обсягів продажів. Якщо збут стане слабким місцем, цим швидко скористаються конкуренти і займуть сегменти ринку, які ще донедавна належали вам. А для повернення втрачених позицій знадобиться набагато більше ресурсів, ніж ті, що ви зекономите зараз на витратах на збут.

Настав слушний час для просування товарів вітчизняного виробництва, які є більш якісними і більш дешевими, ніж, наприклад, китайські. Тому збільшення витрат на просування таких товарів (реклама, промоакції, безплатна роздача зразків тощо) є стратегічно важливими для зайняття позицій на ринку.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали