Чим регламентується робота вихователя дитсадка під час карантину
Практична ситуація
Чи може виконувати свої функціональні обов’язки в період карантину вихователь дитсадка та чим регламентується така робота?
З подібними запитаннями читачі неодноразово зверталися до редакції. В умовах обмежень, передбачених низкою «антикоронавірусних» законів, зокрема карантину, запровадженого постановою КМУ від 11.03.20 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», режим роботи працівників освіти кардинально змінився. Їм доводиться виконувати свої функціональні обов’язки віддалено (дистанційно), застосовуючи сучасні інформаційні технології.
Водночас дистанційна робота з вихованцями закладів дошкільної освіти (далі – ЗДО), зважаючи на їхній вік (від 3 до 6 років), є доволі специфічною. Адже якщо, наприклад, школярі вже самі володіють навичками роботи з комп’ютером чи іншими пристроями, то дошкільнята потребують допомоги батьків або інших членів родини в налагодженні спілкування зі своїм вихователем через Інтернет.
Проте вихователі мають продовжити навчальні програми, заплановані на поточний навчальний рік (з 1 вересня до 31 травня) та на оздоровчий період (з 1 червня до 31 серпня). Забезпечення такої роботи, як і відповідальність за освітню діяльність та контроль за виконанням освітніх програм, згідно зі ст. 26 Закону від 05.09.17 р. № 2145-VIII «Про освіту» покладається на керівника закладу, повноваження якого визначено цим Законом.
Звертаємо увагу: у зазначених питаннях в умовах карантину слід керуватися наказом МОН від 16.03.20 р. № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» (далі – Наказ № 406).
На виконання Наказу № 406 керівник має видати наказ про встановлення режиму роботи всіх працівників закладу та водночас затвердити заходи з виконання працівниками освітньо-педагогічної, методичної та іншої роботи згідно з їхніми професійними обов’язками. Не зайвим буде встановити й особливості провадження освітнього процесу.
Згідно з Наказом № 406 керівники закладів освіти мають забезпечити організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, тобто без відвідування закладів освіти її здобувачами, а також іншої роботи, наприклад організаційно-педагогічної, методичної, наукової. Щоправда, таку організацію роботи не передбачено для ЗДО. Тому керівникам таких закладів слід самостійно розробити локальний документ, конкретизувавши завдання, що виконуватимуться вихователями та іншими працівниками в режимі віддаленої роботи.
Для цього радимо скористатися рекомендаціями, наданими в листі МОН від 23.04.20 р. № 1/9-219, щодо виконання в межах визначеного графіком робочого часу працівниками ЗДО таких завдань: організація та проведення освітнього процесу, визначеного розпорядчим документом керівника закладу; складання або коригування планів професійного розвитку та самоосвіти; написання конспектів занять згідно з освітньою програмою.
Спілкування з батьками (або з іншими особами, які опікуються дитиною) слід проводити у формі консультацій (зокрема, яким має бути розпорядок дня дитини, які книжки їй читати, які ігри доцільно застосовувати для її розвитку, як харчуватися та інші «виховні» питання). Така робота може здійснюватись у формі конференцій, спілкувань у групах у соціальних мережах, мобільних додатках, електронною поштою тощо.
Важливим є проведення вихователями ЗДО таких сучасних спілкувань, як онлайн-заняття за допомогою дистанційних технологій. Також педагог може надсилати батькам дитини електронний запис відповідних занять.
Наостанок радимо налагодити роботу вихователів із застосуванням ІТ-технологій шляхом розроблення конкретних планів (бажано окремо для кожного педпрацівника) та звітування працівників щодо їх виконання. Звітування може здійснюватися щодня або за підсумками робочого тижня (наприклад, за період із понеділка до п’ятниці).
Не забуваймо, що дистанційна робота не передбачає зміни в умовах та розмірах оплати праці освітян, тому радимо дотримуватися трудових норм, особливо в умовах карантину.
Коментарі до матеріалу