Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємця мобілізували: на якій підставі він може звільнити своїх найманих працівників?

Ситуація. Підприємець був мобілізований у червні 2024 року. На момент отримання повістки у нього оформлено кілька найманих працівників, з якими укладено трудові договори. Наразі підприємець має намір зареєструвати припинення підприємницької діяльності.

Запитання. Чи може підприємець звільнити своїх найманих працівників? І якщо так, то як це правильно зробити?

Коротка відповідь. Так, у цій ситуації у підприємця є законна підстава для звільнення працівників, передбачена КЗпП. Порядок звільнення ми навели покроково – див. нижче.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Зміст
Статті за темою
26.05.2025
Чи мають бути у підприємця первинні документи?
Ви підприємець на єдиному податку? У статті ми роз’яснюємо, які первинні документи обов’язково повинні бути у вас на руках для підтвердження доходів та операцій продажу товарів (надання послуг). Питання про наявність первинних документів у підприємців – особливо в тих, які є платни...
25.04.2025
Унесення змін до даних про підприємця через Дію
У підприємця часто виникають ситуації, коли йому необхідно внести зміни до інформації про себе, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). Найчастіше такі зміни стосуються видів діяльності, які провадить пі...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
16.06.2025
Небезпечні помилки підприємців-єдинників
Платники єдиного податку зобов’язані дотримуватися спеціальних правил, інакше вони можуть втратити право на застосування спрощеної системи оподаткування. Ми розглянемо, які типові помилки підприємців на єдиному податку є критичними та як їх уникнути, щоб не виникало неприємних податкових наслі...
26.05.2025
Чи мають бути у підприємця первинні документи?
Ви підприємець на єдиному податку? У статті ми роз’яснюємо, які первинні документи обов’язково повинні бути у вас на руках для підтвердження доходів та операцій продажу товарів (надання послуг). Питання про наявність первинних документів у підприємців – особливо в тих, які є платни...
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
Кращі матеріали