Шановні колеги!
Цього тижня в Uteka-Комерція ми, як завжди, розглянули низку актуальних питань. Коротко ознайомлю вас із темами публікацій.
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання? У липні 2025 року в законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статистики. У зв’язку із цим у багатьох суб’єктів господарювання виникають запитання, у який строк і за який період потрібно подати статзвітність, яка відповідальність загрожує за її неподання або несвоєчасне подання. Відповіді на ці запитання тут
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за травень 2025 року. Як і кожного місяця, ми зробили аналіз судових рішень із практики Верховного Суду щодо податкових спорів. І за наслідками аналізу склали рейтинг із 5 найцікавіших, на наш погляд, помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів у травні цього року. Ця інформація буде корисною для всіх суб’єктів господарювання.
Легалізація довідок про податкове резидентство для уникнення подвійного оподаткування: позиція Мін’юсту та ДПС. Для застосування норм міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування вимагається довідка від нерезидента про його статус податкового резидента. Та до цієї довідки висувається низка вимог. Одна з них – легалізація (консульська чи з проставлянням апостилю). Однак є винятки, коли діє спрощена процедура і така легалізація не потрібна. Щоправда, не все так просто з апостилем, адже навіть різні міністерства та відомства по-різному трактують його (не)потрібність. Тому ми вирішили розібратися у цьому питанні глибше.
Працівника переведено на іншу посаду: чи потрібно повідомляти податковий орган? Роботодавці зобов’язані подавати до органу ДПС повідомлення про прийняття нових працівників до моменту допуску їх до роботи. Цей обов’язок уже давно передбачено трудовим законодавством, проте подання такого повідомлення на практиці завжди викликає чимало запитань. Ми розглянули дві ситуації: переведення працівника на іншу посаду та зміна статусу працівника із сумісника на основного працівника. Чи потрібно у цих ситуаціях подавати повідомлення до органу ДПС? Дізнайтеся про це, пройшовши за посиланням.
Кафе планує співпрацювати з компанією GLOVO: хто має оформлювати фіскальні чеки? Зараз багато закладів харчування (кафе, ресторани) не мають власних кур’єрів, а користуються послугами служб доставки, адже є досить великий запит від клієнтів на замовлення їжі. GLOVO – технологічна платформа, яка дозволяє користувачам замовляти з доставкою різні товари, включаючи їжу, продукти, ліки. Це, по суті, маркетплейс, де клієнти можуть замовляти товари в різних магазинах та закладах, а GLOVO забезпечує їх доставку. Але при цьому виникають питання: хто повинен оформлювати фіскальні чеки – продавець чи кур’єр GLOVO; чи потрібен закладу харчування додатковий КВЕД, якщо є КВЕД 56.10 «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування»? Відповіді на ці питання ви знайдете у нашій статті.
Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє! Важливі зміни: якщо під час воєнного стану не подавали до Держстату фінансову та статистичну звітність, то потрібно подати її до 05.10.2025. Підстава – Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, яким скасовано відтермінування для такої звітності: унесено відповідні зміни до Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни». Проте оновлений обов’язок стосується лише подання фінансової та статистичної звітності саме до органів статистики. Адже до органів ДПС ми і так звітуємо за правилами ПК. Докладніше читайте в консультації.
Контрагент вимагає здійснювати обмін електронними документами через сервіс «M.E.Doc» або «Вчасно.ЕДО»: чи правомірно це? Підприємства уклали договір підряду на виконання будівельно-монтажних робіт. За його умовами сам договір і всі документи до нього оформляються в електронному вигляді. Зараз підрядник вимагає, щоб обмін електронними документами здійснювався в рамках цього договору виключно через сервіси «M.E.Doc» або «Вчасно.ЕДО». Чи правомірні такі вимоги контрагента? Яких правил слід дотримуватися суб’єкту господарювання в разі ведення електронного документообігу з контрагентами? Відповіді на ці запитання ви знайдете тут.
Як оформити розрахунок коригування до зведеної податкової накладної? У деяких випадках платники ПДВ зобов’язані складати не звичайні податкові накладні, а зведені. Іноді виникає потреба оформити до них розрахунки коригування. Про певні особливості такого оформлення ми й розповіли у статті.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція ми розглянемо такі теми:
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція