Слово редактора від 29.08.2023
Шановні колеги!
Цього тижня ми розглянули такі теми.
Законом від 30.06.2023 № 3219-ІХ було додано до Податкового кодексу ще одну норму щодо самостійного виправлення помилок у період воєнного стану. Завдяки змінам було розширено «безштрафну зону». Отже, виникли запитання. У разі виправлення помилок за які саме звітні періоди не доведеться нараховувати самоштраф та пеню? Чи дійсно не треба нараховувати штраф в разі виправлення «довоєнних» помилок? Які помилки і яких періодів не можна зараз (під час воєнного стану) виправляти самостійно? Відповіді ви знайдете тут.
Нещодавно деякі підприємства отримали листи, у яких податковий орган інформує їх про необхідність подання уточнюючої декларації із земельного податку. Зокрема, такий лист отримало підприємство, яке в лютому цього року подало до податкового органу декларацію з податку на землю без нарахування податкових зобов’язань, оскільки земельна ділянка розташована в зоні бойових дій (Харківська обл.). Проте ситуація змінилася із 6 травня – після набуття чинності Законом від 11.04.2023 № 3050-ІХ. Цим Законом визначено порядок застосування «воєнних» пільг із земельного податку, а з метою визначення територій, на яких ведуться бойові дії, дозволено користуватися Переліком, затвердженим наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309. Виявилося, що земельну ділянку підприємства, за якою в лютому було подано декларацію, не включено до Переліку № 309. Виникло запитання: у які строки підприємство повинно внести уточнення? Докладніше про це читайте тут.
Постачальником була оформлена податкова накладна на покупця як неплатника ПДВ, але згодом з’ясувалось, що на дату складання ПН покупець таки був платником ПДВ. Як постачальнику виправити цю помилку, а також у яких випадках виникає показник ∑Перевищ в системі електронного адміністрування та чи можна уникнути його виникнення? ВІдповіді на ці запитання тут.
Зараз багато платників повернулися з єдиного податку за ставкою 2 % на попередню систему оподаткування. Вони почали реєструвати податкові накладні, складені ще до переходу платника ПДВ на ЄП за ставкою 2 %. Але за час перебування платника на ЄП змінився керівник підприємства. Ми розглянули, чому в таких випадках можуть виникнути проблеми і коли є шанс зареєструвати такі ПН.
Чи обов’язково підприємцю – платнику єдиного податку мати первинні документи на товар, який він продає, а також документи, які підтверджують факт отримання ним доходів? Якими можуть бути наслідки, якщо у підприємця-єдинника немає таких документів? Відповіді на ці запитання ви знайдете тут.
Платник єдиного податку отримав від покупця передоплату, але не зміг виконати свої зобов’язання щодо постачання товарів (робіт, послуг). Покупець зажадав назад свої гроші. Єдиник гроші покупцеві повернув, але як йому тепер відобразити цю операцію в декларації, щоб, у свою чергу, «повернути» суму ЄП, сплачену у зв’язку з отриманням передоплати? Ми розглянули на прикладах, як єдинникам другої та третьої груп відображати в декларації повернення раніше отриманих передоплат, керуючись роз’ясненнями контролюючого органу та нашими рекомендаціями. Докладніше за цим посиланням.
Час від часу, а особливо під час війни, у роботодавців виникають невідкладні виробничі потреби. Саме на такий випадок трудовим законодавством передбачено можливість відкликання працівників із відпустки. Чи змінилися умови відкликання із відпустки в умовах воєнного стану, ви дізнаєтесь, пройшовши за посиланням.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція будуть, зокрема, такі теми:
- Підприємець надає підприємству послуги з бухгалтерського обліку без права підпису документів: чи потрібно такій особі реєструватися в Держфінмоніторингу?
- Відновлено перебіг строків: коли відображати податковий кредит, подавати документи на розблокування податкових накладних?
- ТОВ на загальній системі оподаткування отримано послуги від підприємця – єдинника другої групи: чи будуть наслідки для ТОВ?
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу