Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 19.09.2023

Шановні колеги!

Цього тижня пропонуємо до вашої уваги багато різної та цікавої інформації.

Перш за все нагадуємо: не забудьте вчасно подати звітність із трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ) за 2022 рік. Ми розглянули:

З 13.07.2023 оновлено форму авансового звіту, та питань залишається чимало. Тож розглянемо: коли обов’язково складати саме затверджену форму; чи можна складати цей звіт «добровільно», коли цього не вимагається, чи доречно розробити власний документ; в які строки треба подати звіт та підтвердні документи; яких правил заповнення авансового звіту слід дотримуватись. Також надамо зразки заповнення звіту та шаблон звіту для вашого використання у форматі Excel.

Є новини у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю. Ви знаєте, що роботодавці (підприємства та підприємці), які мають не менше 8 штатних працівників, зобов’язані виконувати норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю. Невиконання цього нормативу може обернутися для роботодавців серйозними фінансовими втратами через накладення адміністративно-господарських санкцій. Але тепер у разі виконання нормативу роботодавці зможуть не лише уникнути штрафних санкцій, а й отримати компенсацію за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю. Ми докладно розглянули, за яких умов роботодавець може отримати таку компенсацію та що потрібно зробити для її отримання.

Із 1 серпня 2023 року змінилися правила накладення штрафів за порушення у сфері застосування РРО. Тепер у Законі № 265 є два пункти, які на перший погляд суперечать один одному, а саме: п. 12 звільняє від відповідальності за порушення вимог Закону № 265 на період з 01.01.2022 до 01.10.2023, а п. 15 передбачає, що у період з 01.08.2023 по 31.07.2025 штрафи за порушення порядку застосування РРО застосовуються до підприємців-єдинників у «пільгових» розмірах 25 % (50 %). То чи можуть оштрафувати підприємця-єдинника за РРО-порушення, допущені в період з 01.08.2023 по 01.10.2023? Відповідь на це питання тут.

Актуальними залишаються питання, пов’язані із встановленням «нестандартного» режиму робочого часу. Згідно зі ст. 50 КЗпП нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Тривалість скороченого робочого часу – менша від нормальної, тобто менше 40 годин на тиждень. Ми розглянули, яким категоріям працівників слід установити режим скороченого робочого часу в обов’язковому порядку і чи можна встановлювати такий режим іншим категоріям працівників; пояснили, у чому різниця між скороченим робочим часом та неповним робочим часом; дали рекомендації, як оформити режим скороченого робочого дня. Докладніше читайте за посиланням.

У вересні цього року в загальнодоступних джерелах з’явилася інформація про те, що з 1 жовтня 2023 року військовозобов’язані жінки мають стати на військовий облік. Ця новина викликала велику кількість запитань, і не лише у таких жінок, а й у їх роботодавців. Ми докладно пояснили, хто із жінок підлягає військовому обліку, а також як треба діяти роботодавцям.

Щороку до 1 жовтня підприємства визначають потребу в підвищенні кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку. Тому ми розглянули що саме треба робити роботодавцям щороку до цієї дати та які зміни очікують нас із 1 жовтня поточного року.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція будуть, зокрема, такі теми:

  • Порядок № 100: внесено зміни;
  • виробництво дронів оборонного призначення: коди КВЕД та дозвільні документи;
  • позика та позичка: договірні відносини та облік.

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
20.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 20.05.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули низку актуальних питань: строки внесення чергового платежу за ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном; пеня у господарському договорі; банківська таємниця та інше. Шановні колеги! Цьо...
13.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 13.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Ми розповіли у яких випадках діють обмеження та як їх не порушити;продаж основних засобів: коли потрібно оформлювати рішення власників;безкоштовні передачі ЗСУ та іншим некомерційним організаціям...
06.05.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 06.05.2025
Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Головні теми: оформлення щорічних відпусток: щорічні відпустки працівникаів з неповним робочим часом; які відпустки включати до графіка; лікарняний у відпустці; військовий збір для фізо...
Кращі матеріали
Центр сповіщень