Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 19.09.2023

Шановні колеги!

Цього тижня пропонуємо до вашої уваги багато різної та цікавої інформації.

Перш за все нагадуємо: не забудьте вчасно подати звітність із трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ) за 2022 рік. Ми розглянули:

З 13.07.2023 оновлено форму авансового звіту, та питань залишається чимало. Тож розглянемо: коли обов’язково складати саме затверджену форму; чи можна складати цей звіт «добровільно», коли цього не вимагається, чи доречно розробити власний документ; в які строки треба подати звіт та підтвердні документи; яких правил заповнення авансового звіту слід дотримуватись. Також надамо зразки заповнення звіту та шаблон звіту для вашого використання у форматі Excel.

Є новини у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю. Ви знаєте, що роботодавці (підприємства та підприємці), які мають не менше 8 штатних працівників, зобов’язані виконувати норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю. Невиконання цього нормативу може обернутися для роботодавців серйозними фінансовими втратами через накладення адміністративно-господарських санкцій. Але тепер у разі виконання нормативу роботодавці зможуть не лише уникнути штрафних санкцій, а й отримати компенсацію за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю. Ми докладно розглянули, за яких умов роботодавець може отримати таку компенсацію та що потрібно зробити для її отримання.

Із 1 серпня 2023 року змінилися правила накладення штрафів за порушення у сфері застосування РРО. Тепер у Законі № 265 є два пункти, які на перший погляд суперечать один одному, а саме: п. 12 звільняє від відповідальності за порушення вимог Закону № 265 на період з 01.01.2022 до 01.10.2023, а п. 15 передбачає, що у період з 01.08.2023 по 31.07.2025 штрафи за порушення порядку застосування РРО застосовуються до підприємців-єдинників у «пільгових» розмірах 25 % (50 %). То чи можуть оштрафувати підприємця-єдинника за РРО-порушення, допущені в період з 01.08.2023 по 01.10.2023? Відповідь на це питання тут.

Актуальними залишаються питання, пов’язані із встановленням «нестандартного» режиму робочого часу. Згідно зі ст. 50 КЗпП нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Тривалість скороченого робочого часу – менша від нормальної, тобто менше 40 годин на тиждень. Ми розглянули, яким категоріям працівників слід установити режим скороченого робочого часу в обов’язковому порядку і чи можна встановлювати такий режим іншим категоріям працівників; пояснили, у чому різниця між скороченим робочим часом та неповним робочим часом; дали рекомендації, як оформити режим скороченого робочого дня. Докладніше читайте за посиланням.

У вересні цього року в загальнодоступних джерелах з’явилася інформація про те, що з 1 жовтня 2023 року військовозобов’язані жінки мають стати на військовий облік. Ця новина викликала велику кількість запитань, і не лише у таких жінок, а й у їх роботодавців. Ми докладно пояснили, хто із жінок підлягає військовому обліку, а також як треба діяти роботодавцям.

Щороку до 1 жовтня підприємства визначають потребу в підвищенні кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку. Тому ми розглянули що саме треба робити роботодавцям щороку до цієї дати та які зміни очікують нас із 1 жовтня поточного року.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція будуть, зокрема, такі теми:

  • Порядок № 100: внесено зміни;
  • виробництво дронів оборонного призначення: коди КВЕД та дозвільні документи;
  • позика та позичка: договірні відносини та облік.

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
08.07.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 08.07.2025
Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Хто із роботодавців зобов’язаний оновити інформацію в ЄДР не пізніше 13.08.2025? У червні 2025 року набув ч...
01.07.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 01.07.2025
Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Оплату за внутрішнім договором отримано в інвалюті: яка відповідальність загрожує підприємству? Підприємство вико...
24.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 24.06.2025
Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас зі змістом статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Податкова не приймає декларацію: як зрозуміти, у чому причина? Суб’єкт господарювання подає декларацію і о...
Кращі матеріали