Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора від 19.09.2023

Шановні колеги!

Цього тижня пропонуємо до вашої уваги багато різної та цікавої інформації.

Перш за все нагадуємо: не забудьте вчасно подати звітність із трансфертного ціноутворення (далі – ТЦУ) за 2022 рік. Ми розглянули:

З 13.07.2023 оновлено форму авансового звіту, та питань залишається чимало. Тож розглянемо: коли обов’язково складати саме затверджену форму; чи можна складати цей звіт «добровільно», коли цього не вимагається, чи доречно розробити власний документ; в які строки треба подати звіт та підтвердні документи; яких правил заповнення авансового звіту слід дотримуватись. Також надамо зразки заповнення звіту та шаблон звіту для вашого використання у форматі Excel.

Є новини у сфері працевлаштування осіб з інвалідністю. Ви знаєте, що роботодавці (підприємства та підприємці), які мають не менше 8 штатних працівників, зобов’язані виконувати норматив із працевлаштування осіб з інвалідністю. Невиконання цього нормативу може обернутися для роботодавців серйозними фінансовими втратами через накладення адміністративно-господарських санкцій. Але тепер у разі виконання нормативу роботодавці зможуть не лише уникнути штрафних санкцій, а й отримати компенсацію за облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю. Ми докладно розглянули, за яких умов роботодавець може отримати таку компенсацію та що потрібно зробити для її отримання.

Із 1 серпня 2023 року змінилися правила накладення штрафів за порушення у сфері застосування РРО. Тепер у Законі № 265 є два пункти, які на перший погляд суперечать один одному, а саме: п. 12 звільняє від відповідальності за порушення вимог Закону № 265 на період з 01.01.2022 до 01.10.2023, а п. 15 передбачає, що у період з 01.08.2023 по 31.07.2025 штрафи за порушення порядку застосування РРО застосовуються до підприємців-єдинників у «пільгових» розмірах 25 % (50 %). То чи можуть оштрафувати підприємця-єдинника за РРО-порушення, допущені в період з 01.08.2023 по 01.10.2023? Відповідь на це питання тут.

Актуальними залишаються питання, пов’язані із встановленням «нестандартного» режиму робочого часу. Згідно зі ст. 50 КЗпП нормальна тривалість робочого часу не може перевищувати 40 годин на тиждень. Тривалість скороченого робочого часу – менша від нормальної, тобто менше 40 годин на тиждень. Ми розглянули, яким категоріям працівників слід установити режим скороченого робочого часу в обов’язковому порядку і чи можна встановлювати такий режим іншим категоріям працівників; пояснили, у чому різниця між скороченим робочим часом та неповним робочим часом; дали рекомендації, як оформити режим скороченого робочого дня. Докладніше читайте за посиланням.

У вересні цього року в загальнодоступних джерелах з’явилася інформація про те, що з 1 жовтня 2023 року військовозобов’язані жінки мають стати на військовий облік. Ця новина викликала велику кількість запитань, і не лише у таких жінок, а й у їх роботодавців. Ми докладно пояснили, хто із жінок підлягає військовому обліку, а також як треба діяти роботодавцям.

Щороку до 1 жовтня підприємства визначають потребу в підвищенні кваліфікації осіб, відповідальних за ведення військового обліку. Тому ми розглянули що саме треба робити роботодавцям щороку до цієї дати та які зміни очікують нас із 1 жовтня поточного року.

Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція будуть, зокрема, такі теми:

  • Порядок № 100: внесено зміни;
  • виробництво дронів оборонного призначення: коди КВЕД та дозвільні документи;
  • позика та позичка: договірні відносини та облік.

Корисного вам читання!

З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
17.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 17.06.2025
Коротко ознайомлю вас із темами статей, опублікованих цього тижня в Uteka-Комерція. Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання. Позовна давність у договірних відносинах: з 04.09.2025 перебіг строків поновиться! Як відомо, перебіг строків позовної давності, передбачених...
10.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 10.06.2025
Читайте у статтях, опублікованих на цьому тижні: ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем; які підприємства мають підтвердити статус критично важливого; як оформити на роботу директора тощо. Шановні колеги! Коротко ознайомлю вас із темами статей, опубліковани...
03.06.2025
Слово редактора Uteka-Комерція від 03.06.2025
Шановні колеги! Цього тижня в Uteka-Комерція ми розглянули такі питання: агентські договори: що буде після скасування Господарського кодексу; облік товарів у виїзній торгівлі; часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки; штрафонебезпечні помилки з ПДФО та військового збору в Об...
Кращі матеріали