Первинка трирічної давності, не перевірена фіскалами: знищувати чи ні?
Ведення документообігу на кожному окремому підприємстві має регламентуватись інструкцією з діловодства, регламентами роботи з документами, положеннями про структурні підрозділи підприємства та посадовими інструкціями.
Стандартний і найбільш поширений строк зберігання документів не перевищує трьох років. Оперує цим строком і Податковим кодексом (далі – ПК), про що нагадують податківці (ІПК ДФС від 08.06.17 р. № 550/6/99-99-14-03-01-15/ІПК, лист ДФС від 19.09.16 р. № 20303/6/99-99-15-02-02-15 (далі – Лист № 20303)).
Зокрема, як передбачено п. 44.3, 44.4 ПК:
- первинні документи, за якими подавалася податкова звітність, повинні зберігатися не менше 1 095 днів із дня подання такої звітності (2 555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПК);
- первинні документи, пов’язані із предметом податкової перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за результатами такої перевірки податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, повинні зберігатися до закінчення перевірки та встановленого строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або до винесення остаточного судового рішення, але не менше 1 095 днів.
Відлік цього строку починається із дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом. А якщо таку податкову декларацію було подано пізніше, – за днем її фактичного подання (п. 102.1 ПК).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року