Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Агро від 10.10.2023

Вітаю, шановні колеги!

Пропоную пригадати основні вимоги до інвентаризаційного процесу, а також урахувати «воєнні» особливості цієї процедури.

Інвентаризацію проводять протягом трьох місяців до дати балансу (тобто з 1 жовтня до 31 грудня) у строки, регламентовані п. 10 розд. І Положення № 879. А Методрекомендації № 37 пропонують інвентаризувати специфічні для сільгосппідприємства активи ще й в інші строки, що забезпечить їх краще зберігання. І на ці правила військовий стан не вплинув. Тож, незважаючи на те що фінзвітність до органів статистики та іншим користувачам (крім ДПС) можна подати пізніше – протягом трьох місяців після завершення воєнного стану (що передбачено Законом від 03.03.2022 № 2115-ІХ та п. 2 Порядку № 419), відстрочення для проведення інвентаризації немає. Детальніше про це йдеться у статтях «Особливості інвентаризації у період воєнного стану» та «Інвентаризація-2023: чи можна відкласти на «після війни»?».

Під час зберігання продукції рослинництва певна її частина неодмінно буде втрачена, а точніше – її маса зменшиться через природний убуток. Це цілком передбачуване й закономірне явище в господарській діяльності сільгосппідприємства. І зовсім інша річ, коли втрати запасів перевищують установлені норми. У цьому разі важливо не лише визначити причини нестачі (а іноді – й винних), а й правильно оформити документи. Ми розповідаємо, що робити, якщо в результаті інвентаризації на складі виявлено розбіжності між даними бухобліку та фактичною наявністю сільгосппродукції й інших ТМЦВідображаємо результати інвентаризації на рахунках бухобліку», «Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації»).

Під час інвентаризації основних засобів нерідко виявляють об’єкти, які вже відпрацювали свій ресурс, не використовуються в діяльності підприємства, а їх продаж неможливий або недоцільний. У такому разі інвентаризаційна комісія може прийняти рішення про їх ліквідацію, тобто списання з балансу. Як документально оформити списання таких ОЗ, які податкові наслідки такої операції та як відобразити її в бухобліку, дізнаєтесь тут.

Виявлення заборгованості, за якою минув строк позовної давності, – також завдання інвентаризації. Ми розповідаємо:

Інвентаризації підлягають, серед іншого, суми ПДВ, що «зависли» через блокування ПН або їх нереєстрацію з різних причин (не вистачає ліміту реєстрації, постачальник уже не є платником ПДВ тощо). Коли такі суми ПДВ можна включати до складу витрат, розглянуто в публікації.

Зараз у аграріїв триває період розрахунків із власниками земельних ділянок. Ми продовжуємо відповідати на ваші запитання, пов’язані з орендними розрахунками. Більшість із них були розкриті на вебінарі «Орендна плата за сільгоспземлі – 2023». Сьогодні публікуємо відповідь на запитання, що надійшло після його проведення: «В які терміни податковий агент повинен перерахувати ПДФО та військовий збір з орендної плати, виплаченої з каси?».

Наступного разу повідаємо про таке:

  • як засновнику ФГ передати цьому ФГ земельну ділянку, яку він орендує;
  • адміністративне оскарження відмови в реєстрації ПН: в який строк слід подати скаргу;
  • яких правил слід дотримуватися в разі ліквідації пестицидів;
  • облік та калькулювання розсади суниці фріго.

Корисного вам читання!

З повагою
Вікторія СТАНКЕВИЧ,
головна редакторка Uteka-Агро, кандидат економічних наук

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
08.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 08.07.2025
Цього тижня в Uteka-Агро ми розглянули актуальні теми для аграріїв та бухгалтерів: оновлення даних у ЄДР, відновлення індексації зарплати, облік витрат на землю, документування збирання врожаю, продаж свердловин і оформлення забою тварин. Також проаналізували низку практичних ситуацій, що часто вини...
01.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 01.07.2025
Дорогі читачі! Ми щиро цінуємо вашу довіру та прагнемо, щоб кожна публікація була для вас корисною, зрозумілою й своєчасною. Цього разу ми зібрали для вас добірку актуальних матеріалів, що охоплюють як щоденні бухгалтерські завдання, так і нестандартні ситуації, які виникають у практиці агропідприєм...
24.06.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 24.06.2025
Червень добігає кінця, і вже маємо чимало змін, листів від податківців та практичних ситуацій, які варто розібрати до початку нового звітного періоду. У цьому випуску зібрано все, що стане вам у пригоді вже зараз: розрахунки коригування, частка сільгосппродукції, розподіл ПДВ, претензії до контраген...
Кращі матеріали