Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Слово редактора Uteka-Агро від 10.10.2023

Вітаю, шановні колеги!

Пропоную пригадати основні вимоги до інвентаризаційного процесу, а також урахувати «воєнні» особливості цієї процедури.

Інвентаризацію проводять протягом трьох місяців до дати балансу (тобто з 1 жовтня до 31 грудня) у строки, регламентовані п. 10 розд. І Положення № 879. А Методрекомендації № 37 пропонують інвентаризувати специфічні для сільгосппідприємства активи ще й в інші строки, що забезпечить їх краще зберігання. І на ці правила військовий стан не вплинув. Тож, незважаючи на те що фінзвітність до органів статистики та іншим користувачам (крім ДПС) можна подати пізніше – протягом трьох місяців після завершення воєнного стану (що передбачено Законом від 03.03.2022 № 2115-ІХ та п. 2 Порядку № 419), відстрочення для проведення інвентаризації немає. Детальніше про це йдеться у статтях «Особливості інвентаризації у період воєнного стану» та «Інвентаризація-2023: чи можна відкласти на «після війни»?».

Під час зберігання продукції рослинництва певна її частина неодмінно буде втрачена, а точніше – її маса зменшиться через природний убуток. Це цілком передбачуване й закономірне явище в господарській діяльності сільгосппідприємства. І зовсім інша річ, коли втрати запасів перевищують установлені норми. У цьому разі важливо не лише визначити причини нестачі (а іноді – й винних), а й правильно оформити документи. Ми розповідаємо, що робити, якщо в результаті інвентаризації на складі виявлено розбіжності між даними бухобліку та фактичною наявністю сільгосппродукції й інших ТМЦВідображаємо результати інвентаризації на рахунках бухобліку», «Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації»).

Під час інвентаризації основних засобів нерідко виявляють об’єкти, які вже відпрацювали свій ресурс, не використовуються в діяльності підприємства, а їх продаж неможливий або недоцільний. У такому разі інвентаризаційна комісія може прийняти рішення про їх ліквідацію, тобто списання з балансу. Як документально оформити списання таких ОЗ, які податкові наслідки такої операції та як відобразити її в бухобліку, дізнаєтесь тут.

Виявлення заборгованості, за якою минув строк позовної давності, – також завдання інвентаризації. Ми розповідаємо:

Інвентаризації підлягають, серед іншого, суми ПДВ, що «зависли» через блокування ПН або їх нереєстрацію з різних причин (не вистачає ліміту реєстрації, постачальник уже не є платником ПДВ тощо). Коли такі суми ПДВ можна включати до складу витрат, розглянуто в публікації.

Зараз у аграріїв триває період розрахунків із власниками земельних ділянок. Ми продовжуємо відповідати на ваші запитання, пов’язані з орендними розрахунками. Більшість із них були розкриті на вебінарі «Орендна плата за сільгоспземлі – 2023». Сьогодні публікуємо відповідь на запитання, що надійшло після його проведення: «В які терміни податковий агент повинен перерахувати ПДФО та військовий збір з орендної плати, виплаченої з каси?».

Наступного разу повідаємо про таке:

  • як засновнику ФГ передати цьому ФГ земельну ділянку, яку він орендує;
  • адміністративне оскарження відмови в реєстрації ПН: в який строк слід подати скаргу;
  • яких правил слід дотримуватися в разі ліквідації пестицидів;
  • облік та калькулювання розсади суниці фріго.

Корисного вам читання!

З повагою
Вікторія СТАНКЕВИЧ,
головна редакторка Uteka-Агро, кандидат економічних наук

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
12.08.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 12.08.2025
Цього тижня ми зосередилися на ключових змінах у законодавстві та практичних питаннях, які безпосередньо впливають на роботу агробізнесу та бухгалтерів. У добірці – найактуальніші публікації Uteka-Агро, що вийшли за тиждень: від нових вимог до військового обліку та наслідків скасування Господа...
05.08.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 05.08.2025
Цього тижня ми підготували для вас добірку публікацій, що охоплюють найактуальніші зміни у правовому регулюванні, оподаткуванні та бухгалтерському обліку сільськогосподарських підприємств. Усі матеріали структуровано за темами, щоб ви могли швидко знайти потрібну інформацію й ефективно застосувати ї...
28.07.2025
Слово редактора Uteka-Агро від 29.07.2025
Цього тижня у фокусі Uteka-Агро – судовий збір, податок на прибуток, довідка нерезидента, помилки в податкових накладних, маркетингові договори, облік біологічних активів, кадрові процедури та військовий облік. Усе – з поясненнями, прикладами та готовими рішеннями. Шановні читачі! Цього...
Кращі матеріали