Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації

Ситуація. За результатами проведеної інвентаризації на агропідприємстві виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ). Винну особу встановлено – службовець на складі.

У чому питання? Чи можна стягнути суму шкоди з працівника на підставі наказу по підприємству (шляхом відрахувань із зарплати)? У яких випадках стягувати завдану матеріальну шкоду потрібно тільки через суд?

Коротка відповідь. У разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами проведеної інвентаризації винних у цьому працівників можна притягнути до матеріальної відповідальності та стягнути з них суму шкоди на підставі наказу по підприємству шляхом відрахувань із зарплати (у нас – зі службовця на складі). До суду роботодавець має звертатись у чотирьох випадках:

  • сума шкоди перевищує середньомісячну зарплату працівника;
  • пропущено строк видання наказу про стягнення матеріальної шкоди;
  • факт заподіяння шкоди виявлено після звільнення співробітника;
  • співробітник не згодний із рішенням роботодавця.

Тепер розглянемо нашу ситуацію детально.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Зміст
Статті за темою
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Списання майна через знищення та непридатність...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
15.12.2025
Металобрухт, отриманий від списання основних засобів: оприбуткування та реалізація
Після списання основних засобів на підприємстві часто утворюється металобрухт, який можна оприбуткувати та вигідно здати. У статті розповімо, як такі операції оформити документально та відобразити в обліку, а також чи потрібно при цьому розподіляти ПДВ. Списання майна через знищення та непридатність...
Кращі матеріали