Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації

Ситуація. За результатами проведеної інвентаризації на агропідприємстві виявлено нестачу товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ). Винну особу встановлено – службовець на складі.

У чому питання? Чи можна стягнути суму шкоди з працівника на підставі наказу по підприємству (шляхом відрахувань із зарплати)? У яких випадках стягувати завдану матеріальну шкоду потрібно тільки через суд?

Коротка відповідь. У разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами проведеної інвентаризації винних у цьому працівників можна притягнути до матеріальної відповідальності та стягнути з них суму шкоди на підставі наказу по підприємству шляхом відрахувань із зарплати (у нас – зі службовця на складі). До суду роботодавець має звертатись у чотирьох випадках:

  • сума шкоди перевищує середньомісячну зарплату працівника;
  • пропущено строк видання наказу про стягнення матеріальної шкоди;
  • факт заподіяння шкоди виявлено після звільнення співробітника;
  • співробітник не згодний із рішенням роботодавця.

Тепер розглянемо нашу ситуацію детально.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Зміст
Статті за темою
11.12.2025
Придбаваємо алкоголь для корпоративу: чи потрібна ліцензія?
Підприємство придбаває алкогольні напої, щоб пригощати учасників новорічного заходу, а також готує для співробітників та партнерів подарунки, у складі яких буде пляшка алкоголю. Якими можуть бути наслідки? Керівництвом нашого підприємства прийнято рішення придбати алкогольні напої, які подаватимутьс...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
08.12.2025
Сільгосппідприємство планує займатися птахівництвом: вивчаємо правові аспекти
У статті розглянемо, які юридичні аспекти слід узяти до уваги сільгосппідприємству, яке має намір зайнятися птахівництвом. Ситуація. Сільгосппідприємство планує провадити новий вид діяльності – птахівництво. Раніше воно займалося виключно вирощуванням сільгосппродукції, тому в нього виникла ни...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
11.12.2025
Придбаваємо алкоголь для корпоративу: чи потрібна ліцензія?
Підприємство придбаває алкогольні напої, щоб пригощати учасників новорічного заходу, а також готує для співробітників та партнерів подарунки, у складі яких буде пляшка алкоголю. Якими можуть бути наслідки? Керівництвом нашого підприємства прийнято рішення придбати алкогольні напої, які подаватимутьс...
11.12.2025
Зношена офісна техніка: правила утилізації та відображення в бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтесь: про вимоги законодавства щодо утилізації офісної техніки; порядок документування та бухгалтерського обліку операцій зі списання та утилізації офісної техніки. На багатьох підприємствах є належні до списання основні засоби (далі – ОЗ), що містять дорогоцінні т...
08.12.2025
Сільгосппідприємство планує займатися птахівництвом: вивчаємо правові аспекти
У статті розглянемо, які юридичні аспекти слід узяти до уваги сільгосппідприємству, яке має намір зайнятися птахівництвом. Ситуація. Сільгосппідприємство планує провадити новий вид діяльності – птахівництво. Раніше воно займалося виключно вирощуванням сільгосппродукції, тому в нього виникла ни...
Кращі матеріали