Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Платник податку на прибуток помилився при нарахуванні резерву відпусткових: що робити?

20.07.2018 3346 0 7

Що нам буде, якщо: у червні 2018 року новий бухгалтер виявив, що резерв на оплату відпусток працівників на 2018 рік був нарахований під час складання звітності за 2017 рік (на рік уперед) і що в результаті цього витрати за 2017 рік виявилися завищеними.

Що треба зробити: виправити помилку у фінансовій і податковій звітності, відобразивши правильні суми шляхом уточнення показників за 2017 рік.

Почнемо з теорії. На відміну від інших забезпечень (резервів) резерв на оплату відпусток працівників (далі – резерв відпусткових) розраховується і нараховується протягом року щомісяця (п. 14 П(С)БО 11). При цьому на місячну суму резерву робиться запис Дт 23, 91–94 – Кт 471 «Забезпечення оплати відпусток» (п. 13 П(С)БО 11). Використання резерву (нарахування відпусткових і компенсації за невикористану відпустку) фіксується записами Дт 471 – Кт 661 (сума відпусткових або компенсації) та Дт 471 – Кт 651 (сума ЄСВ).

Як бачите, нарахований резерв дозволяє підприємству рівномірно розподіляти витрати, пов'язані з виплатою відпусткових (з урахуванням ЄСВ) протягом звітного періоду. І нарахування резерву на рік наперед нормами П(С)БО 11 не передбачено.

На кінець року (на дату балансу) проводиться інвентаризація резерву в порядку, передбаченому п. 8.2 Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. У результаті інвентаризації величина резерву повинна відповідати розрахунковій сумі, необхідній для оплати невикористаних працівниками в минулому періоді днів відпустки. Коригування резерву відпусткових здійснюється записами Дт 23, 91–94 – Кт 471 (якщо резерв потрібно збільшити) або Дт 23, 91–94 – Кт 471 (методом «сторно», якщо резерв потрібно зменшити).

На замітку! Докладніше про розрахунок резерву на оплату відпусток див. «Резерв відпусток: формування та використання згідно з П(С)БО».

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали