Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Офісний вендинг: організація та облік

Вендинг (від англ. vend – торгувати (через автомати) – це продаж товарів і послуг за допомогою торговельних автоматів (далі – ТА). Вендинг набув популярності через зручність ведення торгівлі (не потрібно наймати торговельний персонал і витрачатися на торговельні приміщення), компактність та економічність ТА. Для офісного вендингу потрібно або придбати (орендувати) ТА та організувати його обслуговування, або скористатися послугами вендингової компанії. Розглянемо, як організувати та вести облік офісного вендингу.

ЦК (ст. 703) відносить продаж товарів із використанням автоматів до роздрібної торгівлі. А Правила № 369 (п. 3) конкретизують це поняття. Продаж товарів через пункти некапітальної забудови (ТА) – це не що інше, як роздрібна торгівля через дрібнороздрібну торговельну мережу, одна з форм позамагазинного продажу товарів.

Роздрібна торгівля через вендингові автомати зобов'язує суб'єктів господарювання дотримуватися вимог нормативних актів у сфері торгівлі: Законів № 1023 і № 4004, Порядку № 833, Правил № 104, № 185, № 369 та ін.

1. Власник ТА зобов'язаний довести до покупців інформацію про продавця товару. На автоматі (або іншим способом) потрібно вказати найменування продавця, його місцезнаходження, режим роботи, а також дії покупця для отримання товару з автомата (п. 1 ст. 703 ЦК).

Майте на увазі: торгівля через ТА алкоголем і тютюном заборонена (п. 15 Правил № 369). Заборона стосується і продтоварів у випадку, коли неможливо дотриматися санітарних норм, правил, температурних режимів та умов їх зберігання і продажу, а також інших товарів, перелічених у п. 8 Правил № 369.

2. Неприпустимо продавати товари, що не мають відповідного маркування, етикетування або інструкцій щодо їх застосування (у встановлених законом випадках).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали