Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Податкові перевірки: всі нюанси

12.01.2018

Продовження мораторію на перевірки до 31 грудня 2018 року формально забороняє всім контролерам перевіряти український бізнес, доки не отримаєте органів, на які ця заборона не поширюється.

Формально мораторій поширюється і на податкові перевірки - до тих пір, поки Кабмін своєю постановою не затвердить відповідний список, куди будуть включені і податківці.

Таким чином, якщо в цьому проміжку часу податкові органи вийдуть на перевірку, у компанії є підстави не допускати їх з посиланням на даний мораторій.

При цьому не виключається, що УКРІНФОРМ не погодиться з поширенням мораторію на податкові перевірки, посилаючись на те, що на них закон «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері госпдіяльності» (а саме на ньому заснований даний мораторій) не поширюється. Однак, в такому випадку підхід Державної фіскальної служби буде протиправним і з ним можна і потрібно сперечатися.

Нагадаємо, мораторій продовжено законом про держбюджет України на 2018 рік і відповідні правки закону про держнагляд вступили в силу вже з 1 січня 2018 року.

Що можуть податківці

Якщо до цих пір ст. 6 закону про держнагляд містила список контролерів, що не підпадали під дію мораторію, то тепер з-під дії закону можуть бути виведені тільки ті контролюючі органи, перелік яких встановить Кабмін.

Як повідомили в Госрегуляторной службі України (ГРС), відповідний документ повинен з'явитися в самий найближчий час.

Мораторій на перевірки бізнесу вперше був введений ще в серпні 2014 р теж законом про держбюджет. Він діяв тільки до кінця того ж року і забороняв контролюючим органам проводити будь-які види інспекцій, крім як за згодою Кабміну або заявою самого підприємства. Але мораторій не торкався ДФС.

Пізніше такий загальний мораторій продовжили, а для податкових перевірок ввели ще один - податковий, який поширювався на податкові перевірки. Але він стосувався тільки підприємств з річним доходом менше 20 млн грн і не торкався бізнесу, пов'язаного з виробництвом і продажем підакцизних товарів.

За словами юристів, перш за все, потрібно пам'ятати, що заборона на перевірки стосується виключно планових податкових перевірок.

Нагадаємо, в кінці грудня ДФС оприлюднила план-графік податкових перевірок на 2018 рік. Крім того, з 1 січня 2018 вводиться інтегрована автоматизована система державного нагляду (контролю), для інформування про заходи держнагляду як суб'єктів господарювання, так і органи державної влади, місцевого самоврядування.

Суб'єкт господарювання вже зараз може отримати інформацію з автоматизованої системи про те, хто буде здійснювати перевірку (який контролюючий орган), що будуть перевіряти (предмет перевірки), коли відбудеться інспекція і терміни її проведення.

Крім того, з 1 липня 2018 року Кабмін повинен розробити і запустити ризик-орієнтовану систему перевірок. Відповідне доручення прем'єр-міністр України Володимир Гройсман дав в грудні 2017 го.

З 2018 року, згідно з пропонованими урядом змін, повинна запрацювати система інформування про результати перевірок. Щоб не можна було застосовувати різні санкції в одній і тій же ситуації.

Вже зараз, згідно з чинним законодавством, якщо діяльність підприємства підпадає під високий ступінь ризику і в 2017 році вже була відповідна планова перевірка, то проведення аналогічної ревізії в 2018 році є неприпустимим.

Втім, податківці напевно спробують скористатися всіма можливостями, щоб перевіряти бізнес. Наприклад, активно застосовуючи позапланові інспекції.

Позапланові заходи

Згідно з повідомленням Госрегуляторной служби, в закон про держнагляд (№1728) з 1 січня 2018 року внесено зміни, що розширюють підстави для позапланових заходів контролю.

По-перше, позапланова перевірка може бути проведена в разі настання події, яка має значний негативний вплив (відповідно до критеріїв, затверджених КМУ) на права, законні інтереси, життя або здоров'я людини, захисту навколишнього середовища та забезпечення безпеки держави. По-друге, позапланова перевірка може бути проведена для з'ясування того, як підприємство виконало розпорядження поле попередньої ревізії. Звичайно, це більше стосується інших перевіряючих органів, проте не можна виключати, що податківці знайдуть способи застосування цих критеріїв.

Тим більше, що ДФС назвала перевірки і розсилки листів найбільш дієвими інструментами в роботі з платниками податків. За даними фіскалів, інспекції є найбільш дієвим методом стимулювання сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) і податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Це показали результати проекту, в ході якого ДФС визначала найбільш ефективні методи роботи з платниками податків у Вінницькій і Дніпропетровській областях протягом другого кварталу 2017 року.

Джерело: https://kurs.com.ua/novost/48741-nalo...

Читайте також:

Податкові накладні: життя після блокування/зупинки
Верховний суд: головне - суть господарської операції. Важлива форма документа
Безтоварні операції – усе ще актуальні в актах перевірки
Види відповідальності головного бухгалтера: за що залучають і як уникнути
Новий порядок ведення касових операцій

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали