Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новий порядок ведення касових операцій

Із цієї статті ви дізнаєтеся: у чому полягають зміни вимог та порядку ведення касових операцій у нацвалюті та як адаптуватися до них бухгалтерам підприємств.

Нещодавно НБУ унормував свої нормативно-правові акти з питань ведення касових операцій у національній валюті в Україні у зв’язку з оновленням українського законодавства. Відповідні зміни затверджено постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі – Постанова № 148). Отже, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення № 148) викладено в новій редакції.

Одночасно втратила чинність постанова Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі – Постанова № 637).

Постанова № 148 набула чинності з 05.01.18 р. Тож підприємствам слід подбати про дотримання вимог нового нормативного акта. Сподіваємось, що наша консультація вам у цьому допоможе.

Тож розглянемо, у чому полягають зміни та як вони вплинуть на бухоблік підприємств.

Як повідомляє НБУ у своєму офіційному повідомленні, Положення № 148 передбачає низку новацій, а саме можливість:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.04.2025
Тара для готової продукції: бухгалтерський облік
Кожне сільськогосподарське підприємство хоча б раз стикалося з питанням обліку тари. Вона може використовуватися як для пакування готової продукції, так і для зберігання та транспортування товарно-матеріальних цінностей. А підприємство може бути як продавцем, що реалізує продукцію в тарі, так і поку...
24.03.2025
Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального
Ми неодноразово писали в нашому журналі («Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025»; «Нові правила зберігання пального аграріями: огляд Закону № 3817»), що з 01.01.2025 змінилися правила отримання ліцензії на зберігання пального для власних...
04.02.2025
Витрати на послуги нотаріуса під час купівлі сільгоспземлі: як відобразити в обліку підприємства
Сільгосппідприємство придбало у власність земельну ділянку. Під час укладання угоди були здійснені витрати на оплату послуг приватного нотаріуса. На який рахунок бухобліку віднести ці витрати та якими первинними документами їх підтвердити? Чи може довідка від нотаріуса вважатися розрахунковим докуме...
Популярне
03.02.2025
Подання декларації єдинниками четвертої групи – юрособами
До 20 лютого сільгосппідприємства для підтвердження статусу платника єдиного податку (далі – ЄП) або переходу до четвертої групи єдинників повинні подати звітність із цього податку. Зазначимо, що за повідомленням Мінфіну та ДПС із 2025 року має діяти нова форма декларації єдинників і додатків ...
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
06.02.2025
Плата за землю: звітуємо за 2025 рік
Плата за землю складається із земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності (далі – орендна плата). Тобто, якщо у власності суб’єкта господарювання є земельні ділянки або він орендує землі державної чи комунальної власності, йому потрібно звітувати за т...
Нове
10.04.2025
Як оскаржити індивідуальну податкову консультацію: практичні поради
Індивідуальна податкова консультація (далі – ІПК) є важливим інструментом взаємодії між платником податків і контролюючим органом, який має забезпечити передбачуваність і стабільність податкових правовідносин. Проте на практиці трапляються випадки, коли видана ІПК суперечить нормам податкового...
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
Кращі матеріали