Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Законопроєкт № 8401 готують до ІІ читання: що зміниться

22.06.2023

Гетманцев в своем телеграмм проінформував, що рекомендовано Верховній Раді прийняти в другому читанні та в цілому урядовий законопроєкт № 8401. Законопроєкт передбачає перенести набрання чинності відповідних змін з 01 липня 2023 р. на 01 серпня 2023 р.

Які зміни пропонуються

З 01 серпня 2023 р. скасовується 2% єдиний податок.

Окремо щодо регулювання переходу з 2% ЄП законопроєкт передбачає:

  • платник 2% ЄП матиме право подати заяву про відмову від застосування 2% ЄП та вказати, на яку систему оподаткування він бажає перейти;
  • без подання такої заяви, а також якщо в заяві платник не вкаже бажану систему, платник 2% ЄП автоматично переводитиметься на систему, на якій перебував до обрання 2% ЄП;
  • новостворені суб’єкти господарювання, які з дня державної реєстрації обрали 2% ЄП, автоматично вважатимуться платниками ЄП третьої групи зі ставкою 5%;
  • автоматичне відновлення прав і обов’язків платника ПДВ для тих суб’єктів, у кого реєстрація платником ПДВ була призупинена;
  • надати платникам, які у 2023 р. перейшли з 2% ЄП на загальну систему, право перейти повторно у 2023 р. на спрощену систему за своїм вибором шляхом подання заяви. При цьому в разі подання заяви до 01.09.2023 р. такий платник вважатиметься платником ЄП з 01.08.2023 р.

Законопроєктом з 01 серпня 2023 р. скасовується чинний мораторій на проведення перевірок, але щодо проведення перевірок пропонується встановити такі обмеження:

1. встановити мораторій на проведення:

  • усіх перевірок ФОПів 1 і 2 груп (крім тих, що проводяться через припинення господарської діяльності) – до 1 серпня 2024 року;
  • документальних або фактичних перевірок платників податків або об’єктів, що зареєстровані/розташовані на прифронтових територіях (у тому числі територіях можливих бойових дій);

2. обмежити проведення у 2023 - 2024 рр. планових перевірок такими виключними умовами:

  • платник податків здійснює господарську діяльність, пов’язану з виготовленням/реалізацією підакцизної продукції, або є суб’єктом грального бізнесу чи фінансовою установою;
  • або платник податків відповідає одному з таких ознак ризику:

- рівень сплати податку на прибуток або ПДВ нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку в середньому за відповідною галуззю; дебіторська заборгованість перевищує кредиторську більше ніж у 2 рази;

- інші операційні витрати перевищують 30 % загальних витрат операційної діяльності;

- загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75% або більше суми загального доходу, задекларованого у такій декларації (за умови, що сума загального річного доходу від підприємництва становить не менше 10 млн грн);

- заробітна плата, яка нарахована/виплачена податковим агентом, менша середньої по регіону у відповідній галузі.

Увага! Середні показники для застосування цих критеріїв публікуватимуться на сайті ДПС.

Законопроєктом також передбачено:

  • «технічний борг» (який виник із 1 квітня 2022 року по 31 липня 2023 року в електронному кабінеті) не враховувати під час визначення можливості платника продовжувати перебування на спрощеній системі;
  • зберегти право добровільної сплати ЄП і ЄСВ для прифронтових територій (у тому числі територій можливих бойових дій);
  • передбачити звільнення від фінансової відповідальності за порушення у сфері застосування РРО (окрім як під час торгівлі підакцизними товарами), якщо вони були вчинені на прифронтових територіях (у тому числі територіях можливих бойових дій);
  • надати можливість ФОПам - платникам ЄП без ПДВ вказувати в розрахункових документах назви товарів (послуг) за спрощеною формою.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
15.09.2025
Оновлено правила для сфери азартних ігор: нові ліцензійні умови, контроль, штрафи
Мінцифра розробляє та встановлює правила роботи грального бізнесу та формує державну політику у цій сфері. Пріоритет – створити цивілізований ринок азартних ігор та лотерей, вивести його з тіні й забезпечити значні надходження в бюджет від податків та ліцензійних платежів. Більше за темою: Об...
15.09.2025
Затверджено Порядок передачі державного та комунального майна на праві узуфрукта
Дія нового Порядку передачі державного та комунального майна на праві узуфрукта державного або комунального майна, здійснення контролю за використанням такого майна, затвердженого постановою КМУ від 08.09.2025 № 1103, не поширюється на відносини щодо користування вже прийнятого майна у сфері оборонн...
15.09.2025
Планують затвердити Порядку отримання «ПлейСіті» інформації та документів, що стосуються проведення азартних ігор та/або їх реклами
Мінцифри розробило проєкт наказу «Про затвердження Порядку отримання Державним агентством України «ПлейСіті» інформації та документів, що стосуються діяльності з організації та проведення азартних ігор та/або реклами азартних ігор».  Проєкт акта розроблено з метою визна...
Кращі матеріали