Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Верховна Рада створила умови для залучення приватних інвестицій в дорожнє будівництво

16.02.2022

Верховна Рада України прийняла ініційований Міністерством інфраструктури законопроект № 5090. Документ запроваджує довгострокові зобов’язання державних партнерів (концесієдавців) у рамках договорів державно-приватного партнерства (ДПП) та/або концесії.

Тепер держава зможе щорічно здійснювати виплати приватному інвестору, передбачені договором про ДПП та/або концесію, з коштів Державного дорожнього фонду.

«Прийнятий закон врегульовує питання взаємних обов’язків держави та інвесторів у проектах державно-приватного партнерства. Зокрема, бізнес отримує гарантію того, що держава виконає свої зобов’язання в частині оплати за експлуатаційну готовність, так звані availability payments.

Наразі ми вже маємо 2 пілотних проекти ДПП – маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя та Ягодин – Ковель – Луцьк, які впроваджуються при підтримці IFC та ЄБРР. Окрім цього, завдяки прийнятому законопроекту уже цьогоріч плануємо оголосити конкурс на будівництво першої нової концесійної дороги – Краковець – Львів – Броди – Рівне», – розповів Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Наразі законопроектом передбачається, що договори укладені в рамках ДПП, у тому числі концесійні договори, є довгостроковими – в середньому від 5 до 50 років. Відповідні договори можуть передбачати виконання фінансових зобов'язань, зокрема здійснення платежів приватному партнеру, наприклад плати за експлуатаційну готовність, після введення об’єкту в експлуатацію та до кінця дії такого договору.

На сьогодні державний партнер (концесієдавець) позбавлений можливості брати довгострокові зобов'язання для виконання такого договору у зв’язку з обмеженнями процесу бюджетотворення.

Відсутність законодавчо закріпленого механізму довгострокових зобов’язань стримує інвесторів від участі в ДПП та перешкоджає збільшенню масштабів дорожнього будівництва.

Законопроект містить такі зміни:

  • запроваджено довгострокові зобов'язання у рамках ДПП державними партнерами (концесієдавцями);
  • встановлені вимоги щодо загального щорічного обсягу довгострокових зобов’язань в рамках ДПП;
  • передбачене спрямування коштів Державного дорожнього фонду на здійснення плати за експлуатаційну готовність автодоріг загального користування державного значення, побудованих в рамках виконання договору про ДПП або концесію;
  • врегульовано механізм сплати концесійних платежів

Законопроект також створює додаткові джерела поповнення Державного бюджету України, зокрема:

  • плата за використання автодоріг загального користування транспортними засобами з повною масою 12 тонн і більше;
  • адміністративні штрафи за правопорушення габаритно-вагового контролю (ГВК)

Нагадаємо, у грудні Укравтодор, Міжнародна фінансова корпорація (IFC) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підписали договір на надання консультаційних послуг з підготовки ДПП проєктів у дорожній галузі.

Згідно із договором, першими проектами державно-приватного партнерства будуть два маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя (М–29, M–04, M–18) та Ягодин – Ковель – Луцьк (М–07, М–19).

Довідково

Програма державно-приватного партнерства, прийнята у 2020 році, передбачає поетапне залучення приватного сектору до вдосконалення та обслуговування мережі наявних автодоріг в Україні.

Модель такого партнерства передбачає, що держава залучає приватні інвестиції у будівництво, а інвестор реалізує проект за свої кошти. Після здачі дороги в експлуатацію інвестор отримує платежі від держави, так звану «плату за доступність».

https://www.kmu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
13.08.2025
Продовжуються тристоронні консультації щодо проєкту Трудового кодексу
Проєкт Трудового кодексу знаходиться на тристоронньому розгляді. Що наразі відбувається із документом та яка мета його тристороннього обговорення? Більше за темою: Зміни до законодавства про трудові відносини в умовах воєнного стану Нові підстави для звільнення працівників та інші зміни до КЗпП У ...
13.08.2025
Перелік бізнесів, які можуть ставати резидентами Дія.City, розширено
Урядом розширено перелік видів діяльності, які можуть долучитися до Дія.City. Розглянемо, хто цього разу може доєднатися. Більше за темою: Дія Сіті – особливий бізнес-простір для ІТ-компаній Кабмін ухвалив постанову від 11.08.2025 № 956. Рішенням внесено зміни до переліку видів діяльності, зд...
13.08.2025
МОН затвердило зміни в оплаті праці керівників ЗДО з 1–2 групами
Скасовується вимога щодо обов’язкового відпрацювання керівниками закладів дошкільної освіти з 1–2 групами трьох годин виховної роботи на день. Більше за темою: Тривалість щорічної відпустки працівників закладів дошкільної освіти Оплата практики учнів закладів професійної освіти та кері...
Кращі матеріали