Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Верховна Рада створила умови для залучення приватних інвестицій в дорожнє будівництво

16.02.2022

Верховна Рада України прийняла ініційований Міністерством інфраструктури законопроект № 5090. Документ запроваджує довгострокові зобов’язання державних партнерів (концесієдавців) у рамках договорів державно-приватного партнерства (ДПП) та/або концесії.

Тепер держава зможе щорічно здійснювати виплати приватному інвестору, передбачені договором про ДПП та/або концесію, з коштів Державного дорожнього фонду.

«Прийнятий закон врегульовує питання взаємних обов’язків держави та інвесторів у проектах державно-приватного партнерства. Зокрема, бізнес отримує гарантію того, що держава виконає свої зобов’язання в частині оплати за експлуатаційну готовність, так звані availability payments.

Наразі ми вже маємо 2 пілотних проекти ДПП – маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя та Ягодин – Ковель – Луцьк, які впроваджуються при підтримці IFC та ЄБРР. Окрім цього, завдяки прийнятому законопроекту уже цьогоріч плануємо оголосити конкурс на будівництво першої нової концесійної дороги – Краковець – Львів – Броди – Рівне», – розповів Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Наразі законопроектом передбачається, що договори укладені в рамках ДПП, у тому числі концесійні договори, є довгостроковими – в середньому від 5 до 50 років. Відповідні договори можуть передбачати виконання фінансових зобов'язань, зокрема здійснення платежів приватному партнеру, наприклад плати за експлуатаційну готовність, після введення об’єкту в експлуатацію та до кінця дії такого договору.

На сьогодні державний партнер (концесієдавець) позбавлений можливості брати довгострокові зобов'язання для виконання такого договору у зв’язку з обмеженнями процесу бюджетотворення.

Відсутність законодавчо закріпленого механізму довгострокових зобов’язань стримує інвесторів від участі в ДПП та перешкоджає збільшенню масштабів дорожнього будівництва.

Законопроект містить такі зміни:

  • запроваджено довгострокові зобов'язання у рамках ДПП державними партнерами (концесієдавцями);
  • встановлені вимоги щодо загального щорічного обсягу довгострокових зобов’язань в рамках ДПП;
  • передбачене спрямування коштів Державного дорожнього фонду на здійснення плати за експлуатаційну готовність автодоріг загального користування державного значення, побудованих в рамках виконання договору про ДПП або концесію;
  • врегульовано механізм сплати концесійних платежів

Законопроект також створює додаткові джерела поповнення Державного бюджету України, зокрема:

  • плата за використання автодоріг загального користування транспортними засобами з повною масою 12 тонн і більше;
  • адміністративні штрафи за правопорушення габаритно-вагового контролю (ГВК)

Нагадаємо, у грудні Укравтодор, Міжнародна фінансова корпорація (IFC) та Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підписали договір на надання консультаційних послуг з підготовки ДПП проєктів у дорожній галузі.

Згідно із договором, першими проектами державно-приватного партнерства будуть два маршрути Харків – Дніпро – Запоріжжя (М–29, M–04, M–18) та Ягодин – Ковель – Луцьк (М–07, М–19).

Довідково

Програма державно-приватного партнерства, прийнята у 2020 році, передбачає поетапне залучення приватного сектору до вдосконалення та обслуговування мережі наявних автодоріг в Україні.

Модель такого партнерства передбачає, що держава залучає приватні інвестиції у будівництво, а інвестор реалізує проект за свої кошти. Після здачі дороги в експлуатацію інвестор отримує платежі від держави, так звану «плату за доступність».

https://www.kmu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Документи, які набули чинності з 12 по 18 травня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 30.04.2025 № 4391-IX «Про внесення зміни до статті 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» щодо зміни найменувань військових адміністраці...
16.05.2025
Зміни в законодавстві з 12 по 16 травня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» Міністерство фінансів відповідно до ст. 32 Закону від 05.09.2017 № 2145-VIII «Про осві...
16.05.2025
Для фермерів створять національну систему сільськогосподарських знань та інновацій
Розроблено концепцію створення національної системи сільськогосподарських знань та інновацій (AKIS). Міністерство аграрної політики та продовольства розробило концепцію створення національної системи сільськогосподарських знань та інновацій (AKIS). Про це повідомив Міністр Віталій Коваль. «AK...
Кращі матеріали