Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Затверджено кваліфікаційні характеристики посадовців рад

30.12.2019

Затверджено нові Типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування (далі – Типові характеристики № 203-19) і водночас втрачає чинність наказ Головдержслужби від 29.12.09 р. № 406 (далі – Наказ № 406), яким було затверджено раніше чинні характеристики.

Отже, обласним, міським, районним (районним у містах), сільським, селищним радам для розроблення професійно-кваліфікаційних характеристик і посадових інструкцій посадових осіб місцевого самоврядування рекомендовано керуватись новими Типовими характеристиками..

Основною відмінністю їх є те, що віднині серед кваліфікаційних вимог до посад, пойменованих у цьому документі, є вільне володіння державною мовою, тоді як раніше відповідні особи повинні були лише знати державну мову.

Водночас пом'якшено вимоги до набутого стажу працівниками. Так, керуючому справами (секретареві) виконавчого комітету (апарату) місцевої ради потрібно мати стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування (далі – ОМС), на посадах держслужби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності не менше 2 років (було – не менше 3), а директорові департаменту міськради замість 5 років відтепер достатньо мати 2 роки відповідного стажу роботи. 

Окрім того, згідно з Наказом № 406 майже в кожного працівника ОМС мала бути післядипломна освіта в галузі знань «державне управління». Тепер цього не вимагається.
Звертаємо увагу: у нових Типових характеристиках визначено кваліфікаційні характеристики за посадою начальника бухгалтерської служби (начальника відділу – головного бухгалтера) і окремо – за посадою головного бухгалтера, тоді як раніше була характеристика лише за посадою головного бухгалтера.

Є й інші новації в цьому документі. Зокрема, затверджено кваліфікаційні характеристики за посадами головного державного соціального інспектора, державного соціального інспектора, а також консультанта міського голови, голови обласної, районної (районної в місті) ради, помічника заступника голови обласної ради.

Зауважимо також, що за багатьма посадами суттєво розширено коло завдань, обов’язків та повноважень.

Водночас за посадами безпосередніх виконавців доручень керівництва ОМС, тобто головних, провідних та спеціалістів І, ІІ категорій, знижено планку вимог до стажу: тепер цих вимог взагалі немає. Нагадаємо: згідно із Наказом № 406 головному спеціалістові ОМС слід було мати стаж роботи за фахом на службі в ОМС або держслужбі на посаді провідного спеціаліста не менше 1 року чи стаж роботи за фахом в інших сферах управління не менше 3 років.

Наказ НАДС від 07.11.19 р. № 203-19 набув чинності з 07.11.19 р.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
15.09.2025
Оновлено правила для сфери азартних ігор: нові ліцензійні умови, контроль, штрафи
Мінцифра розробляє та встановлює правила роботи грального бізнесу та формує державну політику у цій сфері. Пріоритет – створити цивілізований ринок азартних ігор та лотерей, вивести його з тіні й забезпечити значні надходження в бюджет від податків та ліцензійних платежів. Більше за темою: Об...
15.09.2025
Затверджено Порядок передачі державного та комунального майна на праві узуфрукта
Дія нового Порядку передачі державного та комунального майна на праві узуфрукта державного або комунального майна, здійснення контролю за використанням такого майна, затвердженого постановою КМУ від 08.09.2025 № 1103, не поширюється на відносини щодо користування вже прийнятого майна у сфері оборонн...
15.09.2025
Планують затвердити Порядку отримання «ПлейСіті» інформації та документів, що стосуються проведення азартних ігор та/або їх реклами
Мінцифри розробило проєкт наказу «Про затвердження Порядку отримання Державним агентством України «ПлейСіті» інформації та документів, що стосуються діяльності з організації та проведення азартних ігор та/або реклами азартних ігор».  Проєкт акта розроблено з метою визна...
Кращі матеріали