Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 16 липня діє нова форма обліку доходів і витрат для ФОПів - загальносистемників та «незалежників»

16.07.2021

З 01.01.21 року фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат за типовою формою. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Мінфін своїм наказом від 13.05.21 р. № 261, затвердив типову форми обліку, а також Порядок її ведення (далі – Наказ № 261).

Наказом № 261 забезпечено реалізацію окремих положень Податкового Кодексу (далі – ПК) для ФОП у частині включення до складу витрат амортизаційних відрахувань з веденням їх обліку та відображенням у типовій формі, що дає змогу платнику податку реалізувати свої законодавчі права, а контролюючим органам – покращити рівень адміністрування податків для вказаної категорії платників.

Наказом № 261 передбачено:

  • у разі прийняття рішення ФОП вести облік за типовою формою на паперових носіях у ПК відсутні вимоги щодо шнурування та здійснення реєстрації такої типової форми в контролюючому органі;
  • у разі ведення обліку в електронному вигляді самозайнята особа зобов’язана вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету.

Втрачає чинність наказ Міндоходів і зборів від 16.09.13 р. № 481, яким затверджена форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть ФОП і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Наказ № 261 набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Цей наказ опубліковано в «Офіційному віснику України» від 16.07.21 р. № 54.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
22.08.2025
Документи, які набули чинності з 18 по 24 серпня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 16.08.2025 № 599/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 серпня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних економіч...
22.08.2025
Зміни в законодавстві з 18 по 22 серпня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Змінено Порядок оформлення та видачі військово-облікового документа Уряд затвердив зміни до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого докум...
22.08.2025
Обмежено доступ до реєстрів оборонних підприємств: Верховна Рада прийняла закон
Нові правила є компромісом між двома ключовими цінностями: прозорістю та безпекою. Це рішення працює на користь громадян, підприємців і зміцнення держави в умовах війни. Більше за темою: Облік надання дронів на потреби оборони: держзамовлення, продаж, безоплатне передання 21 серпня 2025 року Верхов...
Кращі матеріали