Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 16 липня діє нова форма обліку доходів і витрат для ФОПів - загальносистемників та «незалежників»

16.07.2021

З 01.01.21 року фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат за типовою формою. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Мінфін своїм наказом від 13.05.21 р. № 261, затвердив типову форми обліку, а також Порядок її ведення (далі – Наказ № 261).

Наказом № 261 забезпечено реалізацію окремих положень Податкового Кодексу (далі – ПК) для ФОП у частині включення до складу витрат амортизаційних відрахувань з веденням їх обліку та відображенням у типовій формі, що дає змогу платнику податку реалізувати свої законодавчі права, а контролюючим органам – покращити рівень адміністрування податків для вказаної категорії платників.

Наказом № 261 передбачено:

  • у разі прийняття рішення ФОП вести облік за типовою формою на паперових носіях у ПК відсутні вимоги щодо шнурування та здійснення реєстрації такої типової форми в контролюючому органі;
  • у разі ведення обліку в електронному вигляді самозайнята особа зобов’язана вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету.

Втрачає чинність наказ Міндоходів і зборів від 16.09.13 р. № 481, яким затверджена форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть ФОП і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Наказ № 261 набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Цей наказ опубліковано в «Офіційному віснику України» від 16.07.21 р. № 54.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
12.11.2025
Оприлюднено проєкт постанови КМУ щодо господарської діяльності з управління небезпечними відходами
Мінекономіки оприлюднило проєкт постанови КМУ «Деякі питання щодо господарської діяльності з управління небезпечними відходами». Що планують змінити? Більше за темою: Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин? Як вести облік відх...
11.11.2025
Усі цифрові сервіси в Україні, у томі числі бізнесу, стануть безбарʼєрними
Законопроєкт «Про цифрову доступність в Україні» – частина нашої системної роботи з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року. А також ще один крок, який наближає наше законодавство до європейських стандартів. Більше за ...
Кращі матеріали