Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Українців позбавлять необхідності збирати нескінченні довідки

З жовтня Мін'юст готує "довідкову революцію": держструктурам збираються заборонити вимагати в українців будь-які паперові довідки, виписки, документи про народження, сімейний стан і т. д..

Про це заявила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова, підкресливши, що подібна практика давно застосовується у всьому світі. Як роз'яснили у прес-службі Мін'юсту, держслужбовці будуть отримувати потрібні їм довідки та інші документи громадян самостійно, в електронному вигляді – для цього їм відкриють безкоштовний доступ до електронних держреєстрів, в яких міститься необхідна інформація про саму людину, її сімейний стан (неодружений, одружений/заміжня, розлучений, помер), майновий (чим володіє, на якій підставі) та інше (судимість, перебування під слідством, сплата аліментів, чи видавав довіреності, складав заповіти і чи вони анульовані тощо). У свою чергу, громадянам при необхідності також безкоштовно нададуть документи та довідки з відкритих реєстрів.

У Мін'юсті свої наміри підтвердили, уточнивши: з 1 жовтня для отримання відомостей з держреєстру юросіб і фізосіб-підприємців та речових прав паперових довідок вимагати не будуть: "Мін'юст зараз розглядає варіанти розширення електронних сервісів".

Але революція торкнеться тільки держструктур. Приватні організації як і раніше будуть вимагати від людей довідки. Наприклад, у комунальних структурах (обл- і міськгази, обленерго), при оформленні пільг на ЖКП, буде потрібна форма №3 про склад сім'ї.

Зараз при Мін'юсті діє держпідприємство "Інформаційний центр", яке веде 17 реєстрів, що охоплюють всі сфери життя громадян. Найбільш затребувані для фізосіб реєстри: речових прав на нерухомість, обтяжень (заборона розпоряджатися, користуватися) на рухоме майно, на спадщину, громадянського стану, виконавчих проваджень, виданих довіреностей.

Ще 4 реєстри вже не ведуться, оскільки дублюють діючі реєстри, але можуть бути використані як архіви: реєстри баз персональних даних, іпотек, прав власності на нерухоме майно та заборони на відчуження нерухомого майна.

За словами IT-фахівця Павла Коваленко, технічно оформити доступ до держреєстру нескладно і не дуже дорого: треба зареєструвати всіх чиновників, які отримають таке право в ДП "Інформаційний центр", дати їм пароль доступу до відповідних сайтів, де розміщені реєстри, і встановити програму захисту на комп'ютер.

Юристи про плани Мін'юсту знають, і ініціативу підтримують. А ось економісти побоюються витоків інформації.

"Можливість для чиновників самим взяти будь-яку інформацію з держреєстру вдарить по корупції: громадянам не доведеться давати мзду як за вирішення питання без довідки, так і за довідку там, де її повинні видати. Не кажучи вже про банальну економії часу і сил, – говорить юрист Володимир Столітній. – Плюс доступ до всіх баз даних і автоматичне їх оновлення дозволять перевірити, чи дійсний документ, який пред'явив громадянин".

Джерело:http://7dniv.info/politics/62546-ukra...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Чи враховується догляд за дитиною з інвалідністю віком сім років до страхового стажу
Особа доглядає дитину з інвалідністю віком сім років. Чи зарахують їй це період до страхового стажу, якщо вона працює? Більше за темою: Чи може батько дитини отримати компенсацію при звільнені за невикористану одноразову оплачувану відпустку при народженні дитини? Працівникові під час звільнення в...
17.09.2025
НБУ хоче оновити порядок автентифікації на платіжному ринку
Метою оновлення є зниження ризиків шахрайства та підвищення рівня надійності функціонування платіжної інфраструктури України, зокрема завдяки удосконаленню процесів автентифікації під час роботи у відкритому банкінгу. Більше за темою: Банківська таємниця: чи мають доступ податківці? Фінмоніторинг ...
17.09.2025
Держнагляд господарської діяльності планують змінити: законопроєкт
Пропонують змінити перевірки господарської діяльності. Що заплановано в новому законопроєкті? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем проживання? У Верховній Раді зареєстровано законоп...
Кращі матеріали