Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Українців позбавлять необхідності збирати нескінченні довідки

З жовтня Мін'юст готує "довідкову революцію": держструктурам збираються заборонити вимагати в українців будь-які паперові довідки, виписки, документи про народження, сімейний стан і т. д..

Про це заявила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова, підкресливши, що подібна практика давно застосовується у всьому світі. Як роз'яснили у прес-службі Мін'юсту, держслужбовці будуть отримувати потрібні їм довідки та інші документи громадян самостійно, в електронному вигляді – для цього їм відкриють безкоштовний доступ до електронних держреєстрів, в яких міститься необхідна інформація про саму людину, її сімейний стан (неодружений, одружений/заміжня, розлучений, помер), майновий (чим володіє, на якій підставі) та інше (судимість, перебування під слідством, сплата аліментів, чи видавав довіреності, складав заповіти і чи вони анульовані тощо). У свою чергу, громадянам при необхідності також безкоштовно нададуть документи та довідки з відкритих реєстрів.

У Мін'юсті свої наміри підтвердили, уточнивши: з 1 жовтня для отримання відомостей з держреєстру юросіб і фізосіб-підприємців та речових прав паперових довідок вимагати не будуть: "Мін'юст зараз розглядає варіанти розширення електронних сервісів".

Але революція торкнеться тільки держструктур. Приватні організації як і раніше будуть вимагати від людей довідки. Наприклад, у комунальних структурах (обл- і міськгази, обленерго), при оформленні пільг на ЖКП, буде потрібна форма №3 про склад сім'ї.

Зараз при Мін'юсті діє держпідприємство "Інформаційний центр", яке веде 17 реєстрів, що охоплюють всі сфери життя громадян. Найбільш затребувані для фізосіб реєстри: речових прав на нерухомість, обтяжень (заборона розпоряджатися, користуватися) на рухоме майно, на спадщину, громадянського стану, виконавчих проваджень, виданих довіреностей.

Ще 4 реєстри вже не ведуться, оскільки дублюють діючі реєстри, але можуть бути використані як архіви: реєстри баз персональних даних, іпотек, прав власності на нерухоме майно та заборони на відчуження нерухомого майна.

За словами IT-фахівця Павла Коваленко, технічно оформити доступ до держреєстру нескладно і не дуже дорого: треба зареєструвати всіх чиновників, які отримають таке право в ДП "Інформаційний центр", дати їм пароль доступу до відповідних сайтів, де розміщені реєстри, і встановити програму захисту на комп'ютер.

Юристи про плани Мін'юсту знають, і ініціативу підтримують. А ось економісти побоюються витоків інформації.

"Можливість для чиновників самим взяти будь-яку інформацію з держреєстру вдарить по корупції: громадянам не доведеться давати мзду як за вирішення питання без довідки, так і за довідку там, де її повинні видати. Не кажучи вже про банальну економії часу і сил, – говорить юрист Володимир Столітній. – Плюс доступ до всіх баз даних і автоматичне їх оновлення дозволять перевірити, чи дійсний документ, який пред'явив громадянин".

Джерело:http://7dniv.info/politics/62546-ukra...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
02.06.2025
Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями
Зміни унормовують правове поле для завершення банками валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за експортними операціями, що передбачають надання іноземними банками гарантій/контргарантій. НБУ, ураховуючи звернення банківської спільноти, розширює перелік підстав для...
02.06.2025
Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників
Зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних розширюють можливості збереження кадрового потенціалу для підприємств, які забезпечують обороноздатність країни під час воєнного стану. Больше по теме: Алгоритм розбронювання працівників через Дію Зміни щодо бронювання з 05.03.2025 30 травня ...
30.05.2025
Документи, які набули чинності з 26 травня по 1 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Постанова КМУ від 21.05.2025 № 588 «Про затвердження Порядку державної реєстрації небезпечних факторів» Постанова КМУ від 23.05.2025 № 595 «Про затвердження Порядку ві...
Кращі матеріали