Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Українців позбавлять необхідності збирати нескінченні довідки

З жовтня Мін'юст готує "довідкову революцію": держструктурам збираються заборонити вимагати в українців будь-які паперові довідки, виписки, документи про народження, сімейний стан і т. д..

Про це заявила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова, підкресливши, що подібна практика давно застосовується у всьому світі. Як роз'яснили у прес-службі Мін'юсту, держслужбовці будуть отримувати потрібні їм довідки та інші документи громадян самостійно, в електронному вигляді – для цього їм відкриють безкоштовний доступ до електронних держреєстрів, в яких міститься необхідна інформація про саму людину, її сімейний стан (неодружений, одружений/заміжня, розлучений, помер), майновий (чим володіє, на якій підставі) та інше (судимість, перебування під слідством, сплата аліментів, чи видавав довіреності, складав заповіти і чи вони анульовані тощо). У свою чергу, громадянам при необхідності також безкоштовно нададуть документи та довідки з відкритих реєстрів.

У Мін'юсті свої наміри підтвердили, уточнивши: з 1 жовтня для отримання відомостей з держреєстру юросіб і фізосіб-підприємців та речових прав паперових довідок вимагати не будуть: "Мін'юст зараз розглядає варіанти розширення електронних сервісів".

Але революція торкнеться тільки держструктур. Приватні організації як і раніше будуть вимагати від людей довідки. Наприклад, у комунальних структурах (обл- і міськгази, обленерго), при оформленні пільг на ЖКП, буде потрібна форма №3 про склад сім'ї.

Зараз при Мін'юсті діє держпідприємство "Інформаційний центр", яке веде 17 реєстрів, що охоплюють всі сфери життя громадян. Найбільш затребувані для фізосіб реєстри: речових прав на нерухомість, обтяжень (заборона розпоряджатися, користуватися) на рухоме майно, на спадщину, громадянського стану, виконавчих проваджень, виданих довіреностей.

Ще 4 реєстри вже не ведуться, оскільки дублюють діючі реєстри, але можуть бути використані як архіви: реєстри баз персональних даних, іпотек, прав власності на нерухоме майно та заборони на відчуження нерухомого майна.

За словами IT-фахівця Павла Коваленко, технічно оформити доступ до держреєстру нескладно і не дуже дорого: треба зареєструвати всіх чиновників, які отримають таке право в ДП "Інформаційний центр", дати їм пароль доступу до відповідних сайтів, де розміщені реєстри, і встановити програму захисту на комп'ютер.

Юристи про плани Мін'юсту знають, і ініціативу підтримують. А ось економісти побоюються витоків інформації.

"Можливість для чиновників самим взяти будь-яку інформацію з держреєстру вдарить по корупції: громадянам не доведеться давати мзду як за вирішення питання без довідки, так і за довідку там, де її повинні видати. Не кажучи вже про банальну економії часу і сил, – говорить юрист Володимир Столітній. – Плюс доступ до всіх баз даних і автоматичне їх оновлення дозволять перевірити, чи дійсний документ, який пред'явив громадянин".

Джерело:http://7dniv.info/politics/62546-ukra...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
05.05.2025
НБУ планує оновити вимоги щодо регулятивного капіталу для надавачів платіжних послуг
Національний банк пропонує оновити пруденційні вимоги до небанківських надавачів платіжних послуг, зокрема щодо розрахунку та складових елементів регулятивного капіталу, включення до нього субординованого боргу, порядку його врахування. Ці зміни є черговим кроком у наближенні регулювання фінансовог...
05.05.2025
Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення
Державна служба статистики України розпочинає громадське обговорення проєкту розпорядження КМУ «Про затвердження плану заходів щодо підготовки проєктів законодавчих і нормативно-правових актів, необхідних для припинення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ)&raq...
05.05.2025
Затверджено Порядок формування та застосування е-документа про освіту
Урядом на засіданні 2 травня затверджено Порядок формування та застосування е-документа про освіту.   Указаний Порядок визначає механізм формування та застосування е-документа про освіту, що підтверджує здобуття особою певного освітнього рівня та/або присудження особі певного (освітньо-професі...
Кращі матеріали
Центр сповіщень