Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Українців позбавлять необхідності збирати нескінченні довідки

З жовтня Мін'юст готує "довідкову революцію": держструктурам збираються заборонити вимагати в українців будь-які паперові довідки, виписки, документи про народження, сімейний стан і т. д..

Про це заявила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова, підкресливши, що подібна практика давно застосовується у всьому світі. Як роз'яснили у прес-службі Мін'юсту, держслужбовці будуть отримувати потрібні їм довідки та інші документи громадян самостійно, в електронному вигляді – для цього їм відкриють безкоштовний доступ до електронних держреєстрів, в яких міститься необхідна інформація про саму людину, її сімейний стан (неодружений, одружений/заміжня, розлучений, помер), майновий (чим володіє, на якій підставі) та інше (судимість, перебування під слідством, сплата аліментів, чи видавав довіреності, складав заповіти і чи вони анульовані тощо). У свою чергу, громадянам при необхідності також безкоштовно нададуть документи та довідки з відкритих реєстрів.

У Мін'юсті свої наміри підтвердили, уточнивши: з 1 жовтня для отримання відомостей з держреєстру юросіб і фізосіб-підприємців та речових прав паперових довідок вимагати не будуть: "Мін'юст зараз розглядає варіанти розширення електронних сервісів".

Але революція торкнеться тільки держструктур. Приватні організації як і раніше будуть вимагати від людей довідки. Наприклад, у комунальних структурах (обл- і міськгази, обленерго), при оформленні пільг на ЖКП, буде потрібна форма №3 про склад сім'ї.

Зараз при Мін'юсті діє держпідприємство "Інформаційний центр", яке веде 17 реєстрів, що охоплюють всі сфери життя громадян. Найбільш затребувані для фізосіб реєстри: речових прав на нерухомість, обтяжень (заборона розпоряджатися, користуватися) на рухоме майно, на спадщину, громадянського стану, виконавчих проваджень, виданих довіреностей.

Ще 4 реєстри вже не ведуться, оскільки дублюють діючі реєстри, але можуть бути використані як архіви: реєстри баз персональних даних, іпотек, прав власності на нерухоме майно та заборони на відчуження нерухомого майна.

За словами IT-фахівця Павла Коваленко, технічно оформити доступ до держреєстру нескладно і не дуже дорого: треба зареєструвати всіх чиновників, які отримають таке право в ДП "Інформаційний центр", дати їм пароль доступу до відповідних сайтів, де розміщені реєстри, і встановити програму захисту на комп'ютер.

Юристи про плани Мін'юсту знають, і ініціативу підтримують. А ось економісти побоюються витоків інформації.

"Можливість для чиновників самим взяти будь-яку інформацію з держреєстру вдарить по корупції: громадянам не доведеться давати мзду як за вирішення питання без довідки, так і за довідку там, де її повинні видати. Не кажучи вже про банальну економії часу і сил, – говорить юрист Володимир Столітній. – Плюс доступ до всіх баз даних і автоматичне їх оновлення дозволять перевірити, чи дійсний документ, який пред'явив громадянин".

Джерело:http://7dniv.info/politics/62546-ukra...

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
05.03.2025
Опубликовано постановление КМУ, которым упрощена процедура бронирования военнообязанных
Больше по теме: Бронирование работников: пошаговые действия Аннулирование бронирования военнообязанных: основания и условия Отчетность по воинскому учету и бронированию 5 февраля на сайте Кабмина опубликовано постановление от 28.02.2025 № 233, которыи внесены изменения впорядок бро...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
02.06.2025
Расширен перечень оснований для завершения валютного надзора по экспортным операциям
Изменения нормируют правовое поле для завершения банками валютного надзора за соблюдением резидентами предельных сроков расчетов по экспортным операциям, которые предусматривают предоставление иностранными банками гарантий/контргарантий. НБУ, учитывая обращение банковского сообщества, расширяет пере...
02.06.2025
Критические для нужд ВСУ предприятия смогут бронировать 100 % работников
Изменения к Порядку бронирования военнообязанных расширяют возможности сохранения кадрового потенциала для предприятий, обеспечивающих обороноспособность страны во время военного положения. Больше по теме: Алгоритм разбронирования работников через Дію Изменения в бронировании с 05.03.2025 30 мая К...
30.05.2025
Документы, вступившие в силу с 26 мая по 1 июня 2025 года
Документы, которые вступили в силу на этой неделе и пригодятся при ведении хозяйственной деятельности. Постановление КМУ от 21.05.2025 № 588 «Об утверждении Порядка государственной регистрации опасных факторов» Постановление КМУ от 23.05.2025 № 595 «Об утверждении Порядк...
Лучшие материалы