Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ставки держмита за деякі нотаріальні дії хочуть збільшити

16.06.2020 1374 0 0

Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Закону України№ 3236-1«Про внесення змін до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України« Про державне мито.

Законопроектом пропонується привести у відповідність, а простіше кажучи, істотно збільшити розміри ставок державного мита на деякі нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів. Причому зростання буде в рази. Зокрема, за посвідчення:

  • заповітів (в 300 разів - з 0,05 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
  • довіреностей на право користування і розпорядження майном, крім транспортних засобів (в 150 - 300 разів - з 0,03 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,1 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам) ;
  • довіреностей на право користування і розпорядження транспортними засобами (в 50-100 разів - з 0,1 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,3 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам);
  • вірності копій документів і виписок з них (в 100 разів - з 0,01 до 1 НМДГ за кожну сторінку);
  • справжності кожного підпису на документах (в 500 разів - з 0,02 до 10 НМДГ за кожний документ).

Крім того, за передачу заяв громадян, державних установ, підприємств та організацій іншим громадянам, державним установам, підприємствам і організаціям держмито збільшиться в 17 разів - з 0,03 до 0,5 НМДГ, а за видачу дублікатів нотаріально засвідчених документів - в 167 разів (з 0,03 до 5 НМДГ).

Необхідність цих змін автори законопроекту пояснюють тим, що розмір ставок був встановлений Декретом Кабінету Міністрів України «Про державне мито» ще в 1993 році і деякі його положення вже застаріли, а тому потребують коригувань. Насамперед автори хочуть запобігти зменшення доходів місцевих бюджетів, куди надходить державне мито.

Розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, встановлений пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України для застосування при посиланнях на НМДГ в законах чи інших нормативно-правових актах, дійсно, становить всього 17 гривень. Однак остаточні суми, в залежності від обсягів і кількості документів, після змін все одно можуть бути зовсім не дрібними.

Головне науково-експертне управління Верховної Ради вже вказувало, що при такому підході «збільшення ставок державного мита певним чином створить для окремих (малозабезпечених) осіб перешкоди до реалізації законних, в тому числі, конституційних, прав».

Також експерти вважають сумнівним акцент на фіскальної (бюджетоутворюючих) функції державного мита, незважаючи на його правову природу, як плату за послугу, яка повинна забезпечувати компенсацію витрат на її надання.

Ще одну цікаву річ виявили в розділі II законопроекту, де вказано, що «цей Закон набирає чинності з 1 липня 2020 року». Це не узгоджується з вимогами пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України, за змістом якого податки і збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

У профільному комітеті обіцяють доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи. Про що саме йдеться, поки не відомо.

sud.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали