Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ставки держмита за деякі нотаріальні дії хочуть збільшити

16.06.2020

Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Закону України№ 3236-1«Про внесення змін до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України« Про державне мито.

Законопроектом пропонується привести у відповідність, а простіше кажучи, істотно збільшити розміри ставок державного мита на деякі нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів. Причому зростання буде в рази. Зокрема, за посвідчення:

  • заповітів (в 300 разів - з 0,05 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
  • довіреностей на право користування і розпорядження майном, крім транспортних засобів (в 150 - 300 разів - з 0,03 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,1 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам) ;
  • довіреностей на право користування і розпорядження транспортними засобами (в 50-100 разів - з 0,1 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,3 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам);
  • вірності копій документів і виписок з них (в 100 разів - з 0,01 до 1 НМДГ за кожну сторінку);
  • справжності кожного підпису на документах (в 500 разів - з 0,02 до 10 НМДГ за кожний документ).

Крім того, за передачу заяв громадян, державних установ, підприємств та організацій іншим громадянам, державним установам, підприємствам і організаціям держмито збільшиться в 17 разів - з 0,03 до 0,5 НМДГ, а за видачу дублікатів нотаріально засвідчених документів - в 167 разів (з 0,03 до 5 НМДГ).

Необхідність цих змін автори законопроекту пояснюють тим, що розмір ставок був встановлений Декретом Кабінету Міністрів України «Про державне мито» ще в 1993 році і деякі його положення вже застаріли, а тому потребують коригувань. Насамперед автори хочуть запобігти зменшення доходів місцевих бюджетів, куди надходить державне мито.

Розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, встановлений пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України для застосування при посиланнях на НМДГ в законах чи інших нормативно-правових актах, дійсно, становить всього 17 гривень. Однак остаточні суми, в залежності від обсягів і кількості документів, після змін все одно можуть бути зовсім не дрібними.

Головне науково-експертне управління Верховної Ради вже вказувало, що при такому підході «збільшення ставок державного мита певним чином створить для окремих (малозабезпечених) осіб перешкоди до реалізації законних, в тому числі, конституційних, прав».

Також експерти вважають сумнівним акцент на фіскальної (бюджетоутворюючих) функції державного мита, незважаючи на його правову природу, як плату за послугу, яка повинна забезпечувати компенсацію витрат на її надання.

Ще одну цікаву річ виявили в розділі II законопроекту, де вказано, що «цей Закон набирає чинності з 1 липня 2020 року». Це не узгоджується з вимогами пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України, за змістом якого податки і збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

У профільному комітеті обіцяють доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи. Про що саме йдеться, поки не відомо.

sud.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
06.10.2025
Розпочато обговорення змін до порядку реєстрації учасників платіжного ринку
Національний банк пропонує оновити порядок включення та виключення відомостей про платіжні системи, їх учасників, технологічних операторів платіжних послуг (далі – технологічні оператори) та комерційних агентів до/з Реєстру платіжної інфраструктури (далі – Реєстр). Зокрема, регулятор пл...
06.10.2025
Визначено документ для отримання пільги зі сплати експортного мита для сільгосптоваровиробників
Стосується с/г продукції, що класифікується за кодами 1201 та 1205 згідно з УКТЗЕД. Більше за темою: Експорт сільгосппродукції: актуальні питання валютного контролю та бухобліку Урядом на засіданні 3 жовтня установлено, що сільськогосподарські товаровиробники, які експортують власно вирощену с/г пр...
06.10.2025
Мінфін планує удосконалити положення деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку
Мінфін оприлюднив проєкт наказу «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» (далі – проєкт наказу).  Проєкт наказу підготовлено з метою удосконалення положень деяких нормативно-правових актів з бухгалтерс...
Кращі матеріали