Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ставки держмита за деякі нотаріальні дії хочуть збільшити

16.06.2020

Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект Закону України№ 3236-1«Про внесення змін до статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України« Про державне мито.

Законопроектом пропонується привести у відповідність, а простіше кажучи, істотно збільшити розміри ставок державного мита на деякі нотаріальні дії, вчинювані державними нотаріальними конторами і виконавчими комітетами сільських, селищних, міських Рад народних депутатів. Причому зростання буде в рази. Зокрема, за посвідчення:

  • заповітів (в 300 разів - з 0,05 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
  • довіреностей на право користування і розпорядження майном, крім транспортних засобів (в 150 - 300 разів - з 0,03 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,1 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам) ;
  • довіреностей на право користування і розпорядження транспортними засобами (в 50-100 разів - з 0,1 до 10 НМДГ, коли передається дітям, одному з подружжя, батькам, і з 0,3 до 15 НМДГ, коли передається іншим громадянам);
  • вірності копій документів і виписок з них (в 100 разів - з 0,01 до 1 НМДГ за кожну сторінку);
  • справжності кожного підпису на документах (в 500 разів - з 0,02 до 10 НМДГ за кожний документ).

Крім того, за передачу заяв громадян, державних установ, підприємств та організацій іншим громадянам, державним установам, підприємствам і організаціям держмито збільшиться в 17 разів - з 0,03 до 0,5 НМДГ, а за видачу дублікатів нотаріально засвідчених документів - в 167 разів (з 0,03 до 5 НМДГ).

Необхідність цих змін автори законопроекту пояснюють тим, що розмір ставок був встановлений Декретом Кабінету Міністрів України «Про державне мито» ще в 1993 році і деякі його положення вже застаріли, а тому потребують коригувань. Насамперед автори хочуть запобігти зменшення доходів місцевих бюджетів, куди надходить державне мито.

Розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, встановлений пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України для застосування при посиланнях на НМДГ в законах чи інших нормативно-правових актах, дійсно, становить всього 17 гривень. Однак остаточні суми, в залежності від обсягів і кількості документів, після змін все одно можуть бути зовсім не дрібними.

Головне науково-експертне управління Верховної Ради вже вказувало, що при такому підході «збільшення ставок державного мита певним чином створить для окремих (малозабезпечених) осіб перешкоди до реалізації законних, в тому числі, конституційних, прав».

Також експерти вважають сумнівним акцент на фіскальної (бюджетоутворюючих) функції державного мита, незважаючи на його правову природу, як плату за послугу, яка повинна забезпечувати компенсацію витрат на її надання.

Ще одну цікаву річ виявили в розділі II законопроекту, де вказано, що «цей Закон набирає чинності з 1 липня 2020 року». Це не узгоджується з вимогами пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України, за змістом якого податки і збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

У профільному комітеті обіцяють доопрацювати зазначений законопроект з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи. Про що саме йдеться, поки не відомо.

sud.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Документи, які набули чинності з 28 липня по 3 серпня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 03.06.2025 № 4466-IX «Про факторинг» Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентств...
01.08.2025
Зміни в законодавстві з 28 липня по 1 серпня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Президент підписав Закон про факторинг Закон передбачає удосконалення регулювання факторингу в Україні та окремих положень чинних законів України, що стосуються надання факторингових послуг. Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та п...
01.08.2025
Як здійснюватиметься нагляд за надавачами нефінансових платіжних послуг в межах запровадження відкритого банкінгу
Унесено зміни до нормативно-правових актів НБУ щодо нагляду на платіжному ринку. Зміни стосуються небанківських надавачів платіжних послуг із надання відомостей із рахунків та з ініціювання платіжних операцій. Національний банк визначив порядок здійснення нагляду за надавачами нефінансових платіжних...
Кращі матеріали