Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Перезавантаження державної служби: загальні положення законопроекту

04.09.2019

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект№1066 про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади. Цим законопроектом вносяться зміни до законів «Про центральні органи виконавчої влади», «Про Кабінет міністрів України», «Про державну службу», а також до низки інших нормативних актів, пов’язаних з діяльністю державних службовців.

У загальних рисах державну службу чекають такі зміни:

І. Комісія з питань вищого корпусу державної служби

Відбудеться зменшення ролі Комісії з питань вищого корпусу державної служби у наданні пропозицій щодо призначення та звільнення державних службовців категорії «А».

Зокрема, не потрібна буде участь Комісії з питань вищого корпусу державної служби у таких діях:

  • Призначення на посаду Державного секретаря міністерства.
  • Призначення і звільнення з посади керівника центрального органу виконавчої влади.
  • Звільнення заступника керівника центрального органу виконавчої влади.
  • Призначення державних секретарів міністерств, керівників та заступників керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету міністрів України.
  • Призначення на посаду та звільнення з посади першого заступника та заступників Державного секретаря Кабінету Міністрів України.

Водночас на Комісію покладається ряд інших повноважень, пов’язаних з наданням згоди на дострокове звільнення з посади за ініціативою суб’єкта призначення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», внесенням пропозиції суб’єкту призначення щодо переведення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», затвердження переліку посад державної служби, патронатної служби та посад працівників, які виконують функції з обслуговування, а також встановлення категорії посад державної служби за поданням керівника державної служби в апаратах допоміжних органів, утворених Президентом України.

До складу Комісії не включено керівника НАЗК. Кандидати до складу Комісії, крім членів Комісії за посадою, перед їх призначенням до складу Комісії проходять тестування передбачене Порядком проведення конкурсу для кандидатів на заняття посад державної служби категорії «А». У випадку неуспішного складання тестування, такий кандидат не може бути призначений до складу Комісії. Участь у Комісії – оплачувана.

ІІ. Часткове скасування норм загального трудового законодавства на законодавство з праці осіб, котрі представляють державу

У законотворенні новітнього періоду спостерігається масова відмова від використання Кодексу законів про праці (КЗпП) у кадрових питаннях державних органів.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури» (внесений законопроект №1032 ) тягне за собою зміни у кадровому питанні більшості правоохоронних та державних органів. Обумовленість особливості звільнення окремих категорій працівників, що пропонується для доповнення статті 40 КЗпП відноситься не тільки до прокуратури, але й до всіх інших категорій, порядок звільнення, переведення та залишення на роботі яких прописано зараз (чи буде прописано згодом) у відомчих законах. Відтак, і дія норм законодавства про працю не поширюється на державних службовців, окрім випадків прямо передбачених цим Законом України «Про державну службу».

ІІІ. Ліквідація держпосад і рангів

Ліквідовується поняття «працівники державних органів, які виконують функції з обслуговування».

Ліквідовується посада «Глава Адміністрації Президента України» і, відповідно, посади його заступників. Замість цього встановлюються посади: керівник Апарату Верховної Ради України та його заступники та керівник апарату (секретаріату) постійно діючого допоміжного органу, утвореного Президентом України, - як посади категорії «А».

Ліквідовується встановлення рангів. Натомість посади державної служби в державних органах поділяються на категорії та підкатегорії залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень, змісту роботи та її впливу на прийняття кінцевого рішення, ступеня посадової відповідальності, необхідного рівня кваліфікації та професійних компетентностей державних службовців. Визначення підкатегорій посад державної служби та прирівняння посад державної служби проводиться Кабінетом міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Ліквідовується проміжний розгляд скарги про порушене право на державну службу. У разі наявності такої скарги керівник державної служби зобов’язаний не пізніше 20 календарних днів з дня отримання скарги надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь (рішення). У разі неотримання в установлений частиною третьою цієї статті строк обґрунтованої відповіді на скаргу або незгоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець може звернутися із відповідною скаргою до суду.

Ліквідовуються:

  • надбавки за ранг державного службовця;
  • виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця;
  • виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою.

ІV. Нововведення

Одне із основних нововведень - запровадження контрактної форми проходження державної служби. Укладає та розриває контракти про проходження державної служби керівник державної служби у порядку передбаченому Кабінетом Міністрів України. Спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби, також можуть визначатися суб’єктом призначення вписуватися у контракті.

Припинення державної служби за ініціативою суб’єкта призначення може здійснюватися, крім уже визначених у законі випадків, також у разі ліквідації державного органу та встановлення невідповідності державного службовця займаній посаді під час проходження державної служби, спрощується
У порядку проведення конкурсу спрощується процедура подачі документів:

  • подається копія документу, що підтверджує рівень володіння державною мовою замість оригіналу;
  • не потрібно оформлювати і подавати особову картку встановленого для державного службовця зразка  - заміст цього подається копія трудової книжки;
  • декларація подається лише у разі конкурсу на посаду державної служби категорії «А». Кандидатом може бути подана будь-яка декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік відповідно до Закону України "«Про запобігання корупції». У разі переведення державного службовця на іншу посаду державної служби декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не подається.

У разі наявності декількох посад державної служби категорій «Б» і «В» в державному органі з однаковими посадовими обов’язками та вимогами до професійних компетентностей визначеними в умовах проведення конкурсу може проводитись один конкурс.

Змінюється порядок оскарження результатів конкурсу. Оскарження рішення Комісії або конкурсної комісії не може зупиняти призначення переможця конкурсу на відповідну посаду державної служби. Рішення про призначення на посаду державної служби приймається суб’єктом призначення після проведення співбесіди з кандидатом та підписання з ним контракту про проходження державної служби (у разі укладання). Таке рішення приймається не пізніше п’яти календарних днів з дня надходження результатів спеціальної перевірки у випадку та порядку, передбачених законодавством у сфері запобігання корупції.

Скарга на рішення Комісії або конкурсної комісії подається не пізніше ніж через 5 календарних днів з дня оприлюднення результатів конкурсу із зазначенням відомостей про порушення умов або порядку проведення конкурсу, які могли істотно вплинути на його результати.

Кандидат, який оскаржує рішення Комісії або конкурсної комісії, зобов’язаний невідкладно повідомити про це відповідного суб’єкта призначення з наданням копії скарги.

Якщо встановлено факт порушення умов та/або порядку проведення конкурсу, яке могло істотно вплинути на його результати – проводять конкурс повторно.

Реакція на негативну оцінку державного службовця за результатами щорічного оцінювання. У разі отримання державним службовцем негативної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності такий державний службовець звільняється із служби. Водночас державні службовці, які отримали відміні оцінки за результатами оцінювання службової діяльності, підлягають преміюванню відповідно до цього Закону без впливу на службову кар’єру.
Система оплати праці державного службовця. Заробітна плата державного службовця буде складатися лише з:

  • посадового окладу;
  • надбавки за вислугу років;
  • премії (у разі встановлення).

При цьому вступ у дію положень Закону України «Про державну службу» про:

  • загальний розмір премій, які може отримати державний службовець за рік, не може перевищувати 30 відсотків фонду його посадового окладу за рік;
  • мінімальний розмір посадового окладу групи 9 у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, не може бути менше двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року;
  • фонд преміювання державного органу встановлюється у розмірі 20 відсотків загального фонду посадових окладів за рік та економії фонду оплати праці - відстрочуються до 1 січня 2022 року.

Автор:

Оксана Граніт

https://blog.liga.net/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
04.08.2025
Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розвитку
Законопроєкт спрямований на гармонізацію національного законодавства у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності з вимогами європейського законодавства. Більше за темою: Змінилася сума ввізного мита: як відобразити наслідки в бухобліку? Забезпечення під судові позови: визнання та оцінка...
04.08.2025
Планують затвердити порядок оцінки відповідності критеріям для підприємств трудової інтеграції осіб з інвалідності
Мінекономіки розроблено проєкт постанови КМУ «Про затвердження Порядку проведення оцінки та надання висновку про відповідність критеріям, що дають право на пільги підприємствам/підприємцям трудової інтеграції осіб з інвалідністю та/або підприємствам захищеного працевлаштування, що здійснюють н...
04.08.2025
Розширено підтримку аграріїв, які працюють на зрошуваних землях у прифронтових регіонах
Тепер державною підтримкою матимуть можливість скористатися агровиробники та організації водокористувачів, які працюють на зрошуваних землях на прифронтових територіях. Більше за темою: Спецтема «Гранти та МТД: облік та податкові наслідки» Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з по...
Кращі матеріали