Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визначено порядок обліку товарних запасів підприємцями

Затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Порядок, підприємці). Документ поширюється на осіб, які згідно із Законом від 06.07.1995 № 265/95-ВР зобов’язані вести облік товарних запасів (далі – ТЗ) та продавати лише товари, відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (на господарському об’єкті) (далі – місце продажу) підприємця. Порядком, зокрема, передбачено таке:

  • підприємці обліковують ТЗ шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів (далі – форма обліку, наведена в додатку до Порядку) інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку;
  • підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів підприємцем або окремим місцем продажу, та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між підприємцем та його окремими місцями продажу. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку; первинні документи, на підставі яких унесено записи до форми обліку, є обов’язковими додатками до неї. Дані до форми вносяться на підставі первинних документів до початку реалізації товарів;
  • за вибором підприємця облік за встановленою формою ведеться у паперовій або електронній формі. Для ведення обліку в е-формі підприємець сам обирає програмний формат та метод унесення інформації;
  • заборонено продаж товарів, на які у місцях їх продажу відсутні: первинні документи, записи про які внесено до форми обліку; відповідні записи у формі обліку про наявні первинні документи; первинні документи й записи у формі обліку про такі первинні документи;
  • визначено правила зберігання форми обліку.

Наказ Мінфіну від 03.09.2021 № 496 набуває чинності через 10 днів із дня його опублікування, тобто з 26.11.2021 («Офіційний вісник України» від 16.11.2021 № 87).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
26.12.2025
Документи, які набули чинності з 22 по 28 грудня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 03.06.2025 № 4465-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку фінансової інклюзії в Україні» Закон України від 03.12.2025 № 46...
26.12.2025
Зміни в законодавстві з 22 по 26 грудня 2025 року
Добірка основних змін в законодавстві, які відбулися цього тижня ДПС затвердила План-графік проведення документальних перевірок на 2026 рік На наступний рік до нього включено: 3 140 юридичних осіб; 144 фінансових установ та постійних представництв нерезидентів; 1 016 ФОП; 258 юросіб – по...
26.12.2025
Планують спростити видачу висновку на транскордонне перевезення відходів
Реалізація постанови дасть змогу спростити механізм надання адміністративної послуги щодо видачі або надання відмови у видачі висновку на транскордонне перевезення відходів, що не є небезпечними, у інформаційній системі управління відходами, що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи &...
Кращі матеріали