Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оновлено правила реєстрації, перевезення пасажирів і багажу, а також суми компенсацій

10.11.2020

Державіаслужба наказом від 14.08.2020 № 1126 оновила Авіаційні правила України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу». Серед найцікавіших нововведень:

Реєстрація на рейс та посадка пасажирів

Час проведення реєстрації пасажирів та закінчення посадки пасажирів на борт тепер встановлює авіаперевізник. Раніше правилами були встановлені часові обмеження: для реєстрації 45 хвилин до відправлення, а для посадки - за 15 хвилин.

Реєстрація пасажирів та оформлення багажу здійснюються на підставі квитка та одного із документів, що посвідчують особу, визначених законодавством України або відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в цих документах.

Перевезення окремих категорій пасажирів

Відтепер правилами встановлено, що допомога має надаватись пасажирам з інвалідністю або з обмеженою рухливістю, не принижуючи гідність особистості, та гарантувати отримання цією категорією пасажирів послуг, передбачених для всіх пасажирів з урахуванням вимог безпеки польотів, авіаційної безпеки та техніки безпеки на борту повітряного судна.

Послуги з перевезення та обслуговування пасажирів з інвалідністю або з обмеженою рухливістю повинні бути адаптовані до потреб таких пасажирів та надаватися з урахуванням інструктивного матеріалу, наведеного у Manual on Access to Air Transport by Persons with Disabilities (Doc 9984).

Авіаперевізник, який здійснює перевезення дитини без супроводу, зазначає наступну інформацію в супровідних документах:

  • прізвище та ім'я (імена), номер паспорту або документу, що посвідчує особу, а також контактну інформацію (країна проживання, домашня адреса та номер телефону) дитини, що перевозиться без супроводу, особи, яка відправляє таку дитину при вильоті та особи, яка зустрічає дитину в пункті призначення;
  • прізвище та ім'я (імена), а також контактну інформацію (країна проживання, домашня адреса та номер телефону) одного з батьків або особи, яка виконує їх обов'язки.

Перевезення багажу

Більше не можна буде безоплатно понад норму ручної поклажі перевезти:

  • жіночу і чоловічу сумки;
  • папку для паперу;
  • верхній одяг;
  • жакет;
  • парасольку або палицю;
  • друковані видання для читання під час польоту. Детальніше читайте за посиланням

Вагу тварин, яких дозволено перевозити у салоні літака тепер також встановлює авіаперевізник. Раніше було обмеження до 8 кг.

Права пасажирів у разі відмови у повітряному перевезенні

Правилами встановили, що рейс уважається виконаним, у разі передачі його виконання іншому авіаперевізнику, який забезпечує перевезення усіх пасажирів переданого рейсу спеціально організованим рейсом.

Зміна аеродрому вильоту або прильоту у межах однієї адміністративно-територіальної одиниці не може вважатися скасуванням рейсу.

Крім випадків скасування рейсу авіаперевізником, рейс уважається скасованим, у разі затримки при відправленні понад 48 годин.

Виключено норму, що перебронювання на інший рейс у разі запізнення пасажира на рейс, на який він має підтверджене бронювання, через запізнення прибуття попереднього рейсу (у разі оформлення перевезення окремими перевізними документами) здійснюється без штрафних санкцій.

Компенсації

Компенсація у разі загибелі або тілесного ушкодження пасажира. Авіаперевізник не може виключити чи обмежити свою відповідальність за шкоду, яка спричинила загибель або тілесне ушкодження пасажир сумою у розмірі 128821 СПЗ (близько 5 150 000 грн) для кожного пасажира. Було 250000 СПЗ.

Межі відповідальності за шкоду, заподіяну внаслідок затримки. Відповідальність авіаперевізника за шкоду, заподіяну внаслідок затримки під час повітряного перевезення пасажирів будь-якими рейсами, обмежується сумою 5346 СПЗ (близько 214 000 грн) щодо кожного пасажира. Було - 4694 СПЗ

Відповідальність авіаперевізника у разі знищення, втрати, пошкодження або затримки перевезення зареєстрованого багажу обмежується сумою 1288 СПЗ (близько 52 000 грн). Було - 1131 СПЗ.

Крім того, виключено норму, що у разі виконання рейсів у нічний період доби авіаперевізник зобов'язаний забезпечити роботу довідки цілодобово.

avia.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
Документи, які набули чинності з 16 по 22 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Постанова ВРУ від 05.06.2025 № 4483-IX «Про перейменування окремих населених пунктів, назви яких містять символіку російської імперської політики або не відповідають стандарта...
20.06.2025
Зміни в законодавстві з 16 по 20 червня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності Відповідно до прийнятих норм підприємці, підприємства, установи та організації знову зобов’язані подавати статистичну та фінансову звітність до органів державної стати...
20.06.2025
Кредитні спілки інформуватимуть споживачів щодо надання послуги залучення коштів та банківських металів
Запропоновані заходи посилять захист прав та інтересів членів кредитних спілок під час їхнього переддоговірного інформування щодо надання зазначеної послуги. Національний банк пропонує для обговорення проєкт Положення про інформаційне забезпечення кредитними спілками споживачів щодо надання фінансов...
Кращі матеріали