Щодо особливостей кримінального провадження в питаннях адміністрування податків і зборів
22.04.2016 214 0 0
Верховна Рада зареєструвала законопроект № 3448 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей кримінального провадження в податкових відносинах та питань адміністрування податків і зборів".
Законопроектом пропонується внести зміни до Податкового кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кримінального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України де:
- запровадити листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі, виключно засобами електронного зв'язку;
- уточнити порядок обрахунку строків для надання заперечення на акт (довідку) про результати перевірки та копій документів до нього – з наступного дня, за днем отримання акту (довідки);
- збільшити контролюючим органам строк надсилання повідомлення про місце і час проведення розгляду заперечення на акт (довідку) з 2 до 4 робочих днів до дня їх розгляду, так як в більшості випадків протягом 2 робочих днів платник податків не в змозі отримати вказане повідомлення;
- скасувати п. 56.22 ст. 56 Податкового кодексу України, який суперечить концепції законопроекту, зазначеній у пункті 8 цього розділу, і регулює питання оголошення повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального правопорушення до остаточного узгодження грошових зобов'язань;
- скасувати підставу для проведення документальної позапланової перевірки, передбачену пп. 78.1.18 ПК України, що фактично дублює пп. 78.1.17 ПК України;
- Визначити точний перелік підстав для проведення фактичної перевірки при вчиненні порушення в минулому протягом 1 року;
- установити визначення злочину в податкових відносинах шляхом зазначення у примітках до ст. 212, 2121 Кримінального кодексу України, що є фактичним ненадходженням до бюджетів чи державних цільових фондів коштів – несплата узгоджених податкових зобов’язань протягом встановлених законом строків;
- усунути різнотлумачення ст. 110 та ст. 380 КПК України щодо можливості надання роз'яснень ухвал слідчих суддів, наприклад, про обшук, про арешт майна.
- дозволити зацікавленим особам оскаржувати вироки суду, яким затверджена угода про визнання винуватості, якщо таке рішення суду порушує права, свободи чи інтереси цих осіб;
- дозволити суду касаційної інстанції проводити розгляд касаційної скарги без участі особи, яка подала скаргу, якщо вона не заявила про бажання брати участь у касаційному розгляді (для уникнення відкладення розгляду справ через те, що не було забезпечено присутності особи, яку тримають під вартою).
- вказати чітко момент коли особа звільняється від кримінальної відповідальності за ст. 212, 212 1 Кримінального кодексу України, якщо відповідні податки, збори (обов’язкові платежі), а також відшкодування шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою (штрафні санкції, пеня) сплачені в повному обсязі будь-якою особою.
Коментарі до матеріалу