Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про обслуговування РЕР суб’єктами первинного фінмоніторингу: нове рішення НКЦПФР

06.02.2024

НКЦПФР рішенням від 30.01.2024 № 115 затвердила Рекомендацій щодо належного застосування суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, ризик-орієнтованого підходу під час обслуговування клієнтів, які є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами (далі – Рекомендації). 

Рекомендаціями, зокрема, передбачено, що суб’єкт первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ) зобов’язаний додатково під час належної перевірки здійснювати стосовно клієнтів, які (кінцеві бенефіціарні власники яких) є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами (далі – РЕР), такі заходи: 

  • мати належну систему управління ризиками з метою виявлення факту належності клієнта або кінцевого бенефіціарного власника клієнта до зазначеної категорії; 
  • одержувати дозвіл керівника СПФМ для встановлення (продовження) ділових відносин, проведення (без встановлення ділових відносин) фінансових операцій на суму, що дорівнює чи перевищує суму, визначену ч. 1 ст. 20 Закону від 06.12.2019 № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361) (незалежно від того, проводиться така фінансова операція одноразово чи як кілька фінансових операцій, що можуть бути пов’язані між собою); 
  • вживати достатніх заходів з метою встановлення джерела статків (багатства) та джерела коштів, з якими пов’язані ділові відносини чи операції з такими особами; 
  • здійснювати на постійній основі поглиблений моніторинг ділових відносин. 

Обсяг дій СПФМ щодо заходів, визначених п. 2–4 ч. 14 ст. 11 Закону № 36, має бути пропорційним ризику ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин) з клієнтом. 

Якщо політично значуща особа перестала виконувати визначні публічні функції, СПФМ зобов’язаний продовжувати не менше ніж протягом дванадцяти місяців враховувати її триваючі ризики та вживати заходів, визначених п. 2–4 ч. 14 ст. 11 Закону № 361, поки не переконається в тому, що такі ризики відсутні. 

Причому СПФМ повинен враховувати ризики, що залишаються властивими РЕР, зокрема: 

  • рівень впливу, що особа може ще мати; 
  • обсяг повноважень, якими вона була наділена; 
  • зв’язок між минулими та чинними повноваженнями тощо. 

НКЦПФР 

Rishennja__115.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
07.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
08.10.2025
Змінено підходи до оцінки банками боржників-підприємців на прифронтових територіях
Установлено підхід до оцінки банком спроможності боржника виконувати зобов’язання перед кредиторами, якщо такий боржник здійснює господарську діяльність переважно на території, щодо якої не визначена дата припинення можливості або завершення бойових дій. Більше за темою: Як обкладається в єди...
08.10.2025
Верховная Рада прийняла за основу законопроєкт про основні засади держнагляду
Законопроєкт № 14030 є частиною євроінтеграційного пакета Ukraine Facility і відповідає європейським підходам до ризик-орієнтованого контролю – коли головна мета держави не карати, а підтримувати. Більше за темою: Податкові ризики щодо обліку транспортно-заготівельних витрат: аналіз судової п...
08.10.2025
Прийнято за основу законопроєкт про кредитну історію
Прийняття законопроєкту сприятиме зменшенню частки прострочених кредитів, посиленню фінансової дисципліни й забезпеченню дотримання міжнародних стандартів захисту даних.  Більше за темою: Як показати в обліку повернення комісії банком? Банківська таємниця: чи мають доступ податківці? З дати ...
Кращі матеріали