Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про обслуговування РЕР суб’єктами первинного фінмоніторингу: нове рішення НКЦПФР

06.02.2024

НКЦПФР рішенням від 30.01.2024 № 115 затвердила Рекомендацій щодо належного застосування суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, ризик-орієнтованого підходу під час обслуговування клієнтів, які є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами (далі – Рекомендації). 

Рекомендаціями, зокрема, передбачено, що суб’єкт первинного фінансового моніторингу (далі – СПФМ) зобов’язаний додатково під час належної перевірки здійснювати стосовно клієнтів, які (кінцеві бенефіціарні власники яких) є політично значущими особами, членами їх сімей та особами, пов’язаними з політично значущими особами (далі – РЕР), такі заходи: 

  • мати належну систему управління ризиками з метою виявлення факту належності клієнта або кінцевого бенефіціарного власника клієнта до зазначеної категорії; 
  • одержувати дозвіл керівника СПФМ для встановлення (продовження) ділових відносин, проведення (без встановлення ділових відносин) фінансових операцій на суму, що дорівнює чи перевищує суму, визначену ч. 1 ст. 20 Закону від 06.12.2019 № 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361) (незалежно від того, проводиться така фінансова операція одноразово чи як кілька фінансових операцій, що можуть бути пов’язані між собою); 
  • вживати достатніх заходів з метою встановлення джерела статків (багатства) та джерела коштів, з якими пов’язані ділові відносини чи операції з такими особами; 
  • здійснювати на постійній основі поглиблений моніторинг ділових відносин. 

Обсяг дій СПФМ щодо заходів, визначених п. 2–4 ч. 14 ст. 11 Закону № 36, має бути пропорційним ризику ділових відносин (фінансової операції без встановлення ділових відносин) з клієнтом. 

Якщо політично значуща особа перестала виконувати визначні публічні функції, СПФМ зобов’язаний продовжувати не менше ніж протягом дванадцяти місяців враховувати її триваючі ризики та вживати заходів, визначених п. 2–4 ч. 14 ст. 11 Закону № 361, поки не переконається в тому, що такі ризики відсутні. 

Причому СПФМ повинен враховувати ризики, що залишаються властивими РЕР, зокрема: 

  • рівень впливу, що особа може ще мати; 
  • обсяг повноважень, якими вона була наділена; 
  • зв’язок між минулими та чинними повноваженнями тощо. 

НКЦПФР 

Rishennja__115.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
03.11.2025
Планують надання грантів на будівництво овочесховищ
Проєкт постанови розроблено з метою удосконалення механізмів підтримки суб’єктів підприємництва, зокрема, з числа аграріїв, створення нових робочих місць та забезпечення продовольчої безпеки шляхом збереження вирощеної сільськогосподарської (овочевої) продукції в рамках діючих грантових програ...
03.11.2025
Підтвердження страхового стажу: що містить доопрацьований законопроєкт
Законодавча ініціатива спрямована на захист пенсійних прав значної кількості громадян, які не можуть підтвердити страховий стаж (особливо якщо він включає період роботи до 1 липня 2000 року). Більше за темою: Стаж: види, обчислення та умови зарахування 31 жовтня 2025 року Комітет з питань соціально...
03.11.2025
З 1 листопада спрощено процес оформлення та продовження відстрочок
Нові зміни: велика частина наданих відстрочок продовжується автоматично, основний спосіб оформлення відстрочки – в Резерв+, ТЦК більше не приймають від громадян заяви на відстрочку, паперові довідки з мокрою печаткою більше не видаються. Більше за темою: Відстрочка від призову на військову сл...
Кращі матеріали