Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новий Порядок фінансування страхових виплат від ФСС

26.07.2018


Сьогодні, 26 липня 2018 року, в «Урядовому кур'єрі» №138 опубліковано постанову ФСС від 19.07.2018 р. №12, якою затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. 

Ця постанова набере чинності з 1 жовтня 2018 року. Відповідно втратить чинність «старий» Порядок, затверджений постановою ФСС з ТВП  від 22.12.2010 р. №26.

Новий Порядок визначає механізм та умови фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соцстраху:

1) матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, передбаченого ст. 20 Закону №1105 за такими видами:

  • допомога з тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);
  • допомога по вагітності та пологах;
  • допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

2) виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом четвертим частини третьої ст. 42 Закону №1105, за такими видами:

  • допомога з тимчасової непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
  • виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
  • відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.

Форму заяви-розрахунку для отримання фінансування від ФСС будемо подавати за новою,  єдиною для всіх страхових випадків формою. Зробити це можна буде на вибір одним зі способів: в паперовому вигляді (особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення) або в електронному зі застосуванням ЕЦП.

Також з 1 жовтня буде впроваджено систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат працівникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції ФСС повідомлення. Варіантів подання маємо аж три:

1. в електронному вигляді з використанням ЕЦП;

2. листом з повідомленням;

3. безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.

Повідомлення має бути надіслане страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат. 

У разі відсутності такої інформації протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть перевірку щодо використання страхувальником коштів ФСС. Якщо сума отриманих коштів буде перевищувати фактичні витрати на їх проведення, невикористані кошти протягом трьох робочих днів мають бути повернені страхувальником на рахунок робочого органу виконавчої дирекції ФСС або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надіслано пояснення причин такого повернення.

Якщо ж страхувальником виявлено помилки при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти мають бути повернені ним  до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення. При цьому  одночасно слід надіслати обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.

https://ukurier.gov.ua/uk/

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
28.07.2025
Для надавачів нефінансових платіжних послуг у межах відкритого банкінгу визначено порядок авторизації діяльності
Для отримання статусу надавача нефінансових платіжних послуг юридичній особі потрібно пройти процедуру авторизації діяльності в НБУ, що здійснюється шляхом включення до Реєстру платіжної інфраструктури відомостей про надавача нефінансових платіжних послуг – Постанова № 81 набуває чинності з 1 ...
28.07.2025
Затверджено Положення про відкритий банкінг: інформація про рахунки стане доступнішою
Положення визначає: порядок та умови надання стороннім надавачам платіжних послуг (PISP/AISP) доступу до рахунків користувачів, відкритих у надавачів платіжних послуг з обслуговування рахунків (ASPSP); принципи взаємодії суб’єктів відкритого банкінгу; умови надання нефінансових платіжних послу...
28.07.2025
Планують затвердити форми заяв про включення, виключення та внесення змін до реєстру СГ, які використовують спирт
Міністерство фінансів 24 липня оприлюднило доопрацьований проєкт наказу Мінфіну. Більше за темою: Вивчаємо нові правила ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюну та пального Міністерство фінансів 24 липня оприлюднило доопрацьований проєкт наказу Мінфіну&nbs...
Кращі матеріали