Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новий Порядок фінансування страхових виплат від ФСС

26.07.2018


Сьогодні, 26 липня 2018 року, в «Урядовому кур'єрі» №138 опубліковано постанову ФСС від 19.07.2018 р. №12, якою затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. 

Ця постанова набере чинності з 1 жовтня 2018 року. Відповідно втратить чинність «старий» Порядок, затверджений постановою ФСС з ТВП  від 22.12.2010 р. №26.

Новий Порядок визначає механізм та умови фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соцстраху:

1) матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, передбаченого ст. 20 Закону №1105 за такими видами:

  • допомога з тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);
  • допомога по вагітності та пологах;
  • допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).

2) виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом четвертим частини третьої ст. 42 Закону №1105, за такими видами:

  • допомога з тимчасової непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
  • виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
  • відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.

Форму заяви-розрахунку для отримання фінансування від ФСС будемо подавати за новою,  єдиною для всіх страхових випадків формою. Зробити це можна буде на вибір одним зі способів: в паперовому вигляді (особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення) або в електронному зі застосуванням ЕЦП.

Також з 1 жовтня буде впроваджено систему оперативного інформування роботодавцями про здійснення виплат працівникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції ФСС повідомлення. Варіантів подання маємо аж три:

1. в електронному вигляді з використанням ЕЦП;

2. листом з повідомленням;

3. безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.

Повідомлення має бути надіслане страхувальником протягом місяця з дня проведення виплат. 

У разі відсутності такої інформації протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть перевірку щодо використання страхувальником коштів ФСС. Якщо сума отриманих коштів буде перевищувати фактичні витрати на їх проведення, невикористані кошти протягом трьох робочих днів мають бути повернені страхувальником на рахунок робочого органу виконавчої дирекції ФСС або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надіслано пояснення причин такого повернення.

Якщо ж страхувальником виявлено помилки при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року) надлишково нараховані та виплачені кошти мають бути повернені ним  до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення. При цьому  одночасно слід надіслати обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.

https://ukurier.gov.ua/uk/

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 1
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
07.07.2025
Зміна податкової політики в Бюджетній декларації на 2026–2028 роки
За рахунок запланованого підвищення прожиткового мінімуму для працездатних осіб та мінімальної зарплати відбудеться також збільшення певних податків і зборів, зокрема, мінімального та максимального розміру ЄСВ, єдиного податку для першої та другої груп, податку на нерухомість, туристичного збор...
07.07.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025)
Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами   Мінрозвитку наказом від 28.05.2025 № 910 внесло зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (не набрав чин...
07.07.2025
Планують вдосконалення Території високого рівня податкової довіри (Клубу Білого Бізнесу)
Як повідомив Д. Гетманцев, на запит бізнесу подано на реєстрацію новий законопроєкт щодо вдосконалення правового режиму Території високого рівня податкової довіри (Клубу Білого Бізнесу). Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? Як повідомив Д...
Кращі матеріали