НКЦПФР посилить вимоги до торговців цінними паперами
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановить нові вимоги до діяльності з торгівлі цінними паперами та договорів, які укладаються під час її здійснення.
Нові вимоги до торговців цінними паперами дадуть їм більше можливостей і краще захищатимуть інвесторів.
Комісія схвалила проекти двох нормативних актів, які визначають порядок провадження торговцями цінними паперами професійної діяльності на фондовому ринку та адаптують його до міжнародних стандартів.
Зокрема: «Вимоги до договорів, які укладаються під час провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) – діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперам» та «Вимоги (правила) щодо здійснення діяльності з торгівлі цінними паперами: брокерської діяльності, дилерської діяльності, андеррайтингу, управління цінними паперами».
Нові нормативні акти передбачають такі новації в діяльності торговців:
- поява нового виду договору – генеральна угода, який покликаний замінити договір на брокерське обслуговування і є більш універсальним та може укладатися як з клієнтом так і з контрагентом торговця. Залишається можливість укладання договору комісії, договору доручення та дилерського договору;
- врегулювання процедури вчинення особистих угод, надання інвестиційних порад або рекомендацій, проведення інвестиційного дослідження, тощо;
- зміна підходу до визначення підозрілих угод;
- можливість оформляти угоди в електронному вигляді шляхом обміну електронними повідомленнями, що позбавляє необхідності використовувати паперові договори;
- обов’язкове оцінювання торговцем своїх клієнтів до надання послуг з метою віднесення їх до однієї з таких категорій: професійний клієнт, непрофесійний клієнт, прийнятний контрагент. Різним категоріям клієнтів передбачається надання торговцем різних рівнів захисту при виконанні замовлень;
- проведення торговцем оцінки відповідності й доречності послуг та фінансових інструментів, що надаються або пропонуються клієнтам;
- визначення вимог щодо дій торговців для отримання ними якомога кращого результату для своїх клієнтів;
- визначення вимог щодо інформації, яка надається клієнту або потенційному клієнту до надання послуги, під час її надання та після її надання.
www.nssmc.gov.ua
Коментарі до матеріалу