Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Деякі етапи виконавчого провадження осучаснять і цифровізують – законопроєкт пройшов перше читання

21.11.2024

20 листопада 2024 року Верховна Рада ухвалила в першому читанні проєкт закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо цифровізації виконавчого провадження» (далі – проєкт Закону), спрямований на осучаснення та цифровізацію деяких етапів виконавчого провадження, що сприятиме оптимізації стадій виконавчого провадження, строків вчинення виконавчих дій та підвищенню ефективності виконавчого провадження.

Слід зазначити, що набрання чинності зазначеним законодавчим актом є одним із кроків впровадження реформи 2 «Реформи банкрутства та неплатоспроможності і виконання судових рішень» в рамках Компоненту I розділу 3 «Судова система» Плану України, схваленого розпорядженням КМУ від 18.03.2024 № 244-р, з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 № 2024/792.

Про важливість цього проєкту директором Директорату правосуддя та кримінальної юстиції Міністерства юстиції України Олександром Олійником наголошено і під час участі в обговоренні блоку «Судова влада» двосторонньої сесії Україна-ЄС, що проходила у Брюсселі (Королівство Бельгія).

Проєктом Закону пропонується внесення змін до деяких законів України, які передбачають:

  • автоматизоване виключення відомостей про особу з Єдиного реєстру боржників та зняття арешту з коштів на його рахунках у разі надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця коштів, достатніх для задоволення вимог стягувача, виконавчого збору, витрат виконавчого провадження, штрафів та основної винагороди приватного виконавця, які підлягають стягненню під час виконання такого рішення;
  • розширення функціоналу автоматизованої системи виконавчого провадження (далі – Система), зокрема, щодо взаємодії виконавців з державними органами, банками, іншими фінансовими установами, небанківськими надавачами платіжних послуг, емітентами електронних грошей; формування відомостей, необхідних для обрахування розмірів винагороди державних виконавців; автоматизація інших процесів діяльності органів державної виконавчої служби та приватних виконавців для здійснення виконавчого провадження (відповідні взаємодії будуть здійснюватися автоматизовано);
  • запровадження взаємодії між Єдиним реєстром боржників (як складової Системи) та іншими реєстрами з метою недопущення відчуження боржником майна (відповідні взаємодії будуть здійснюватися автоматизовано);
  • можливість формування довідки про наявність/відсутність відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників, у тому числі з накладеним кваліфікованим електронним підписом адміністратора Системи, за формою, встановленою Міністерством юстиції України (формування відповідної довідки буде здійснюватися автоматизовано);
  • удосконалення порядку звернення стягнення на кошти боржників на рахунках у банках, інших фінансових установах (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки), який здійснюватиметься за допомогою інформаційної взаємодії виконавців та зазначених суб’єктів (автоматизований арешт коштів). Підключення банків, інших фінансових установ (небанківських надавачах платіжних послуг, які мають право відкривати платіжні рахунки) до інформаційної взаємодії буде обов’язковим;
  • поновлення виконавчого провадження у разі повторного пред’явлення виконавчого документа, а не відкриття нового виконавчого провадження. Зазначене дозволить виключити дублювання відомостей про боржника в Єдиному реєстрі боржників, а також сприятиме ефективному виконанню виконавчого документа, оскільки відомості про виконання виконавчого документа будуть міститися в одному провадженні;
  • визначення порядку звернення стягнення на кошти боржника, що перебувають на вкладних (депозитних рахунках);
  • запровадження автоматизованої взаємодії Системи із системою депозитарного обліку цінних паперів.

Таким чином, якнайшвидше прийняття законопроєкту сприятиме оптимізації стадій виконавчого провадження, строків вчинення виконавчих дій та підвищенню ефективності виконавчого провадження. При цьому реалізація законопроєкту можлива без здійснення будь яких видатків з держбюджету, а тільки слугуватиме збільшенню надходжень до нього за рахунок стягнутих з боржників коштів. Ухвалення законопроєкту в першому читанні свідчить про відповідальне ставлення України щодо виконання зобов’язань у сфері європейської інтеграції та наближення власного законодавства до права, стандартів та практики Європейського Союзу у сфері примусового виконання рішень.

Мін’юст


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Документи, які набули чинності з 5 по 11 травня 2025 року
Указ Президента від 15.04.2025 № 236/2025 «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» Закон України від 08.10.2024 № 3992-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сферах промислової...
09.05.2025
Зміни в законодавстві з 5 по 9 травня 2025 року
Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації КМУ вніс зміни до постанови КМУ від 16.05.2024 № 560 «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період». До Порядку надання робо...
09.05.2025
НБУ відновлює окремі вимоги щодо оцінки банками кредитного ризику
Відновлення зазначених вимог є своєчасним з огляду на тривале економічне відновлення і потребу в підвищенні стійкості сектору для активнішого кредитування економіки надалі. Національний банк у межах реалізації цілей, визначених Стратегією НБУ та Стратегією з розвитку кредитування, продовжує поступов...
Кращі матеріали