Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мін'юст складатиме адмінпротоколи на адвокатів через недотримання правил фінмоніторингу

17.12.2020

Мін'юст затвердив Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення. Відповідний наказ № 4248/5 прийнято 9.12.2020 та набуде чинності з дня, наступного за днем опублікування.

Інструкція установлює порядок складання і подання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 статті 166-9 та статтею 188-34 Кодексу про адміністративні правопорушення.

Хто складатиме адмінпротоколи?

Такі протоколи складаються уповноваженими на те посадовими особами Мін'юсту, територіальних органів Мін'юсту.

За які порушення складатимуть протоколи?

Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення за допущення таких порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення:

  • порушення вимог щодо здійснення належної перевірки, вимог щодо виявлення належності клієнтів та інших визначених законом осіб до політично значущих осіб, членів їх сімей, осіб, пов'язаних з політично значущими особами;
  • неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання Держфінмоніторингу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством;
  • порушення вимог щодо створення (ведення) та зберігання документів (у тому числі електронних), записів, даних, інформації;
  • порушення вимог щодо відмови від встановлення (підтримання) ділових відносин (проведення фінансової операції);
  • порушення порядку зупинення фінансових (фінансової) операцій (операції), а також порядку замороження або розмороження активів, що пов'язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;
  • невиконання законних вимог уповноважених посадових осіб стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків.

Стосовно кого уповноважені особи зможуть складати адмінпротоколи?

Протоколи про адміністративні правопорушення складаються щодо:

  • посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу (пункти 1-6 переліку порушень);
  • громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, самозайнятих осіб, ліквідаторів (пункт 6 переліку порушень).

Що зазначається в протоколі?

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:

  • дата і місце його складення;
  • посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол;
  • місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
  • нормативно-правовий акт, що передбачає відповідальність за це правопорушення;
  • відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім'я, по батькові, дата та місце народження, адреса місця проживання або перебування, місце роботи, посада, реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер і серія (за наявності) паспорта для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України);
  • інформація про роз'яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності її прав і обов'язків, передбачених статтею 63 Конституції України та статтею 268 Кодексу;
  • прізвища, імена, по батькові, адреси місця проживання або перебування свідків, прізвище викривача (за його письмовою згодою) (якщо такі є);
  • пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
  • інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
02.12.2025
Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни
Верховній Раді пропонують внести зміни до законодавства, яке стосується проходження базової військової служби, а також гарантій у соціальній сфері та сфері трудових відносин. Розглянемо зміни у цьому матеріалі. Більше за темою: Повернення працівника на роботу після військової служби: дії роботодавц...
02.12.2025
Бізнес зможе краще контролювати виконання розрахунків із контрагентами
Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів НБУ трекінг-сервіс платіжних операцій. Більше за темою: Помилковий переказ коштів контрагенту: як повернути гроші? Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів...
02.12.2025
Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати
Верховній Раді пропонують подовжити строки для оцифрування трудових книжок працівників як гарантії захисту трудових прав громадян в умовах воєнного стану. Що поередбачає запропонований законопроєкт? Більше за темою: Як оформити вимогу працівника про внесення запису до трудової книжки? Електронна т...
Кращі матеріали