Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Зміни у середньостроковому бюджетному плануванні

Редакція

15.03.2018 195 0 0

 Комітет з питань бюджету розглянув на своєму засіданні урядовий законопроект про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (щодо середньострокового бюджетного планування), № 8099.

Даним законопроектом пропонується доповнити розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (далі – Кодекс) новим пунктом 44-1, відповідно до якого у 2018 році з метою здійснення заходів із середньострокового бюджетного планування, як виняток з положень частини першої статті 21, частин першої і третьої статті 33 Кодексу та частини першої статті 152 Регламенту Верховної Ради, Міністерство фінансів разом з іншими центральними органами виконавчої влади розробляє та до 15 травня 2018 року подає на розгляд Уряду проект Основних напрямів бюджетної політики на 2019-2021 роки, який Кабінет Міністрів України розглядає і схвалює не пізніше 1 червня 2018 року та у п’ятиденний строк подає до Верховної Ради.

Згідно з чинними нормами (частинами першою і третьою статті 33 Кодексу і частиною першою статті 152 Регламенту Верховної Ради України) Міністерством фінансів України спільно з іншими центральними органами виконавчої влади розробляється проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період та до 20 березня року, що передує плановому, подається на розгляд Кабінету Міністрів України, який має не пізніше 1 квітня року, що передує плановому, схвалити такий документ і у триденний строк подати його до Верховної Ради України. Довідково: з часу набрання чинності нової редакції Кодексу (з 2011 р.) зазначений документ подавався Урядом до парламенту у більшості випадків із незначним запізненням проти встановлених строків і лише у 2016 р. відбулося значне порушення встановлених строків (проект Основних напрямів бюджетної політики на 2017 рік було подано 13.07.2016 р. до Верховної Ради України).

Згідно з абзацом дев’ятим частини першої статті 21 Кодексу прогноз Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди подається до Верховної Ради України разом з проектом закону про державний бюджет, уточнюється на підставі прийнятого закону про державний бюджет та схвалюється Кабінетом Міністрів України до 1 квітня планового року (до 2017 р. діяла норма, відповідно до якої такий прогноз мав схвалюватися у місячний строк з дня опублікування закону про державний бюджет). Довідково: з часу набрання чинності нової редакції Кодексу (з 2011 р.) зазначений документ схвалювався Урядом лише один раз у 2012 році, при тому із недотриманням встановлених строків (постанова КМУ від 05.04.2012 р. № 318 «Про схвалення Прогнозу Державного бюджету України на 2013 і 2014 роки»).

Варто звернути увагу, що положення законопроекту за реєстр. № 8099 є аналогічними положенням пункту 44 розділу VI Кодексу (включеного до Кодексу Законом України від 23.03.2017 р. № 1974-VIII), згідно з яким у 2017 році, як виняток із вищезазначених вимог Кодексу і Регламенту Верховної Ради України, з метою здійснення заходів із запровадження середньострокового бюджетного планування Кабінет Міністрів України мав не пізніше 15 червня 2017 року подати на розгляд Верховної Ради України проект Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 роки, а також схвалити уточнений прогноз державного бюджету на 2018 і 2019 роки.

Водночас, слід зазначити, що Кабінетом Міністрів України 15 лютого 2018 року подано на розгляд Верховної Ради ініціативу щодо законодавчого унормування запровадження середньострокового бюджетного планування, відповідно до якої запропоновано внести комплексні зміни до Кодексу (законопроект за реєстр. № 8044) та пов’язані з ними зміни до деяких законодавчих актів (законопроект за реєстр. № 8043). Законопроект за реєстр. № 8043 є похідним від законопроекту за реєстр. № 8044, а відтак їх належить розглядати спільно і взаємоузгоджено. Подальше проходження таких законопроектів у Верховній Раді (зокрема, розгляд у першому читанні, опрацювання пропозицій до другого читання та розгляд у другому читанні) потребуватиме певного часу для прийняття їх остаточної узгодженої редакції.

Отже, для продовження практики середньострокового бюджетного планування, розпочатої у 2017 році, та з метою забезпечення безперервності процесу реалізації бюджетної реформи і послідовності бюджетної політики Урядом розроблено законопроект за реєстр. № 8099.

За підсумками розгляду законопроекту Комітет з питань бюджету ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді урядовий законопроект за реєстр. № 8099 за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій, викладених в листі-поданні Комітету.

http://rada.gov.ua/news/Novyny/155799...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали