Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Закуповуєте послуги з харчування? Збільшіть кількість кваліфікаційних критеріїв до учасників

27.11.2019

З метою отримання якісних послуг із харчування замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, таких як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям (ст. 22 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі», далі – Закон № 922).

Крім того, п. 3 ст. 22 Закону № 922 визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник уважає за необхідне до неї включити.

Отже, з метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння замовникам (незалежно від форми власності) під час складання тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів доцільно враховувати положення Закону від 23.12.97 р. № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон № 771). Наприклад, ч. 8 ст. 20 цього Закону операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих із потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до норм Закону № 771, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.

Тобто одним із додаткових кваліфікаційних критеріїв під час закупівлі послуг із харчування може бути документальне підтвердження наявності держреєстрації обладнання або експлуатаційного дозволу для обладнання, із використанням якого будуть надаватися такі послуги.

Пам’ятайте! Відповідно до Закону № 771 суб’єкти господарювання, які провадять діяльність із метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують із харчовими продуктами), є операторами ринку харчових продуктів та несуть відповідальність за недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.11.2019 р. № 3801-05/45742-06

Обласним, Київській міській держадміністраціям (за списком)

Щодо закупівлі послуг з харчування

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України проаналізувало проблемні питання, що виникають під час закупівлі послуг з організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах за бюджетні кошти, та повідомляє.

Впродовж останніх трьох років на території Україні санітарно-епідемічна ситуація щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння залишалася напруженою.

У поточному році під наглядом Держпродспоживслужби знаходиться 29244 суб'єкти освітньої діяльності, у тому числі 12167 дошкільних навчальних закладів (ЗДО), 15831 заклад загальної середньої освіти та 1246 вищих навчальних закладів I - II ступеня акредитації (професійні технікуми, коледжі, училища).

Під час підготовки до початку нового 2019/2020 навчального року посадовими особами територіальних органів Держпродспоживслужби взято участь у проведенні 16340 обстежень закладів освіти з питань дотримання вимог санітарного законодавства. За результатами проведених перевірок порушення вимог санітарного законодавства встановлено у 6248 закладах освіти, що склало 38 % (майже у кожному третьому закладі).

Впродовж оздоровчої компанії 2019 року Держпродспоживслужбою проведено 9892 обстеження (перевірки) закладів оздоровлення та відпочинку дітей на предмет дотриманням вимог санітарного законодавства. Порушення встановлені на 2845 перевірених об'єктах, що склало 30 %, тобто у кожному третьому закладі.

Серед основних порушень виявлено: відсутність державної реєстрації операторів ринку, систематичне порушення зберігання харчових продуктів та відсутність документів, що засвідчують їх якість і безпеку, недостатній контроль за організацією харчування дітей.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів, порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регламентовано Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон про безпечність).

Так, відповідно до Закону про безпечність суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), є операторами ринку харчових продуктів та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Крім того, відповідно до частини восьмої статті 20 Закону про безпечність операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до Закону про безпечність, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.

У той же час, відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Вимоги до предмета закупівлі та кваліфікаційні вимоги до учасника визначаються замовником у тендерній документації, порядок складання якої визначено статтею 22 Закону.

Зокрема, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.

Крім того, пунктом 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

З метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння вважаємо за доцільне замовникам (незалежно від форми власності) при складанні тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів враховувати положення Закону про безпечність.
 
Заступник Міністра розвитку
економіки, торгівлі
та сільського господарства    

Т. Висоцький


 

Коментарі до матеріалу
Популярне
21.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС змінила План-графік: які галузі та регіони перевірятимуть найбільше Актуальні питання щодо оцифрування трудових книжок: роз’яснення ПФУ Кабмін запускає новий модуль управління ризиками для перевірок бізнесу Правила заповнення трудових книжок: роз&rs...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
23.10.2025
На що мобілізованому ФОП звернути увагу для звільнення від сплати податків
ДПС відповідає на гарячі питання щодо звільнення від сплати податків мобілізованому ФОП. Більше за темою: У якому розмірі накладається штраф за РРО-порушення, допущені до 01.08.2025? Фінмоніторинг від НБУ: як банки виявляють схеми ухилення від сплати податків? Самозайняті особи, мобілізовані або о...
23.10.2025
Вимоги до зберігання алкоголю, тютюну, спирту та біоетанолу
Вимоги до зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу встановлено ст. 14, 17, 21 та 39 Закону № 3817 відповідно. Більше за темою: Середня зарплата для ліцензіатів – роздрібних торговці...
23.10.2025
Як розблокувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа за електронним запитом
ДПС надає роз'яснення щодо скасування блокованого кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за електронним запитом. Скасування блокованого кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – Сертифікат) за електронним запитом неможливе. Власнику блокованого Сертифіката необхідно звернутис...
Кращі матеріали