Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Закуповуєте послуги з харчування? Збільшіть кількість кваліфікаційних критеріїв до учасників

27.11.2019

З метою отримання якісних послуг із харчування замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, таких як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям (ст. 22 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі», далі – Закон № 922).

Крім того, п. 3 ст. 22 Закону № 922 визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник уважає за необхідне до неї включити.

Отже, з метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння замовникам (незалежно від форми власності) під час складання тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів доцільно враховувати положення Закону від 23.12.97 р. № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі – Закон № 771). Наприклад, ч. 8 ст. 20 цього Закону операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих із потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до норм Закону № 771, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.

Тобто одним із додаткових кваліфікаційних критеріїв під час закупівлі послуг із харчування може бути документальне підтвердження наявності держреєстрації обладнання або експлуатаційного дозволу для обладнання, із використанням якого будуть надаватися такі послуги.

Пам’ятайте! Відповідно до Закону № 771 суб’єкти господарювання, які провадять діяльність із метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують із харчовими продуктами), є операторами ринку харчових продуктів та несуть відповідальність за недотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.11.2019 р. № 3801-05/45742-06

Обласним, Київській міській держадміністраціям (за списком)

Щодо закупівлі послуг з харчування

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України проаналізувало проблемні питання, що виникають під час закупівлі послуг з організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах за бюджетні кошти, та повідомляє.

Впродовж останніх трьох років на території Україні санітарно-епідемічна ситуація щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння залишалася напруженою.

У поточному році під наглядом Держпродспоживслужби знаходиться 29244 суб'єкти освітньої діяльності, у тому числі 12167 дошкільних навчальних закладів (ЗДО), 15831 заклад загальної середньої освіти та 1246 вищих навчальних закладів I - II ступеня акредитації (професійні технікуми, коледжі, училища).

Під час підготовки до початку нового 2019/2020 навчального року посадовими особами територіальних органів Держпродспоживслужби взято участь у проведенні 16340 обстежень закладів освіти з питань дотримання вимог санітарного законодавства. За результатами проведених перевірок порушення вимог санітарного законодавства встановлено у 6248 закладах освіти, що склало 38 % (майже у кожному третьому закладі).

Впродовж оздоровчої компанії 2019 року Держпродспоживслужбою проведено 9892 обстеження (перевірки) закладів оздоровлення та відпочинку дітей на предмет дотриманням вимог санітарного законодавства. Порушення встановлені на 2845 перевірених об'єктах, що склало 30 %, тобто у кожному третьому закладі.

Серед основних порушень виявлено: відсутність державної реєстрації операторів ринку, систематичне порушення зберігання харчових продуктів та відсутність документів, що засвідчують їх якість і безпеку, недостатній контроль за організацією харчування дітей.

Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів, порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регламентовано Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон про безпечність).

Так, відповідно до Закону про безпечність суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), є операторами ринку харчових продуктів та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Крім того, відповідно до частини восьмої статті 20 Закону про безпечність операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до Закону про безпечність, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.

У той же час, відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Вимоги до предмета закупівлі та кваліфікаційні вимоги до учасника визначаються замовником у тендерній документації, порядок складання якої визначено статтею 22 Закону.

Зокрема, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.

Крім того, пунктом 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

З метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння вважаємо за доцільне замовникам (незалежно від форми власності) при складанні тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів враховувати положення Закону про безпечність.
 
Заступник Міністра розвитку
економіки, торгівлі
та сільського господарства    

Т. Висоцький


 

Коментарі до матеріалу
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Як правильно виплатити компенсацію за невикористану соціальну відпустку працівниці, яка перебуває на етапі призупинення трудових відносин з 11.04.2022
У разі звільнення працівника йому виплачується грошова компенсація за всі невикористані ним дні щорічної відпустки, а також додаткової відпустки працівникам, які мають дітей або повнолітню дитину – особу з інвалідністю з дитинства підгрупи А I групи. Більше за темою: Звільнення працівник...
04.07.2025
Чи має право на додаткову відпустку сумісник – учасник бойових дій
Працівник, який уклав трудовий договір на роботу за сумісництвом, перебуває у трудових відносинах з підприємством (установою, організацією), фізичною особою і тому має право на відпустки відповідно до законодавства про працю. Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли ...
04.07.2025
Оплата працівникам часу перебування в укритті під час повітряної тривоги
Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). На умовах, передбачених в трудовому договорі та/або в колективному договорі, оплата за час простою може здійснюватися у більшому розмірі. Більше за тем...
Кращі матеріали