Закупаете услуги по питанию? Увеличьте количество квалификационных критериев к участникам
В целях получения качественных услуг по питанию заказчик устанавливает один или несколько квалификационных критериев, таких как наличие оборудования и материально-технической базы, наличие работников соответствующей квалификации, которые имеют необходимые знания и опыт, наличие документально подтвержденного опыта выполнения аналогичного договора, а также перечень документов, подтверждающих информацию участников о соответствии их таким критериям (ст. 22 Закона от 25.12.15 г. № 922-VIII «О публичных закупках», далее – Закон № 922).
Кроме того, п. 3 ст. 22 Закона № 922 определено, что тендерная документация может содержать также другую информацию в соответствии с законодательством, которую заказчик считает необходимым в нее включить.
Таким образом, в целях улучшения санитарно-эпидемиологической ситуации относительно групповых заболеваний острыми кишечными инфекциями, пищевыми отравлениями заказчикам (независимо от формы собственности) во время составления тендерной документации для закупки продуктов питания и/или услуг по организации питания для учебных, оздоровительных и дошкольных заведений целесообразно учитывать положения Закона от 23.12.97 г. № 771/97-ВР «Об основных принципах и требованиях к безопасности и качеству пищевых продуктов» (далее – Закон № 771). Например, ч. 8 ст. 20 данного Закона операторам рынка запрещается осуществлять оборот пищевых продуктов, полученных из мощностей, которые не прошли государственной регистрации или не получили эксплуатационного разрешения в соответствии с нормами Закона № 771, и/или использовать такие пищевые продукты в производстве других пищевых продуктов.
То есть одним из дополнительных квалификационных критериев во время закупки услуг по питанию может быть документальное подтверждение наличия госрегистрации оборудования или эксплуатационного разрешения для оборудования, с использованием которого будут предоставляться такие услуги.
Помните! В соответствии с Законом № 771 субъекты хозяйствования, которые осуществляют деятельность с целью или без цели получения прибыли и в управлении которых находятся мощности, на которых осуществляется первичное производство, производство, реализация и/или оборот пищевых продуктов и/или других объектов санитарных мероприятий (кроме материалов, контактирующих с пищевыми продуктами), являются операторами рынка пищевых продуктов и несут ответственность за несоблюдение требований законодательства о безопасности и отдельных показателях качества пищевых продуктов.
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 05.11.2019 р. № 3801-05/45742-06
Обласним, Київській міській держадміністраціям (за списком)
Щодо закупівлі послуг з харчування
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України проаналізувало проблемні питання, що виникають під час закупівлі послуг з організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах за бюджетні кошти, та повідомляє.
Впродовж останніх трьох років на території Україні санітарно-епідемічна ситуація щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння залишалася напруженою.
У поточному році під наглядом Держпродспоживслужби знаходиться 29244 суб'єкти освітньої діяльності, у тому числі 12167 дошкільних навчальних закладів (ЗДО), 15831 заклад загальної середньої освіти та 1246 вищих навчальних закладів I - II ступеня акредитації (професійні технікуми, коледжі, училища).
Під час підготовки до початку нового 2019/2020 навчального року посадовими особами територіальних органів Держпродспоживслужби взято участь у проведенні 16340 обстежень закладів освіти з питань дотримання вимог санітарного законодавства. За результатами проведених перевірок порушення вимог санітарного законодавства встановлено у 6248 закладах освіти, що склало 38 % (майже у кожному третьому закладі).
Впродовж оздоровчої компанії 2019 року Держпродспоживслужбою проведено 9892 обстеження (перевірки) закладів оздоровлення та відпочинку дітей на предмет дотриманням вимог санітарного законодавства. Порушення встановлені на 2845 перевірених об'єктах, що склало 30 %, тобто у кожному третьому закладі.
Серед основних порушень виявлено: відсутність державної реєстрації операторів ринку, систематичне порушення зберігання харчових продуктів та відсутність документів, що засвідчують їх якість і безпеку, недостатній контроль за організацією харчування дітей.
Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів, порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регламентовано Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі - Закон про безпечність).
Так, відповідно до Закону про безпечність суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні яких перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об'єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), є операторами ринку харчових продуктів та несуть відповідальність за дотримання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Крім того, відповідно до частини восьмої статті 20 Закону про безпечність операторам ринку забороняється здійснювати обіг харчових продуктів, отриманих з потужностей, що не пройшли державної реєстрації або не отримали експлуатаційного дозволу відповідно до Закону про безпечність, та/або використовувати такі харчові продукти у виробництві інших харчових продуктів.
У той же час, відносини у сфері публічних закупівель регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Вимоги до предмета закупівлі та кваліфікаційні вимоги до учасника визначаються замовником у тендерній документації, порядок складання якої визначено статтею 22 Закону.
Зокрема, замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Крім того, пунктом 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
З метою поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо групових захворювань на гострі кишкові інфекції, харчові отруєння вважаємо за доцільне замовникам (незалежно від форми власності) при складанні тендерної документації для закупівлі продуктів харчування та/або послуг з організації харчування для навчальних, оздоровчих та дошкільних закладів враховувати положення Закону про безпечність.
Заступник Міністра розвитку
економіки, торгівлі
та сільського господарства
Т. Висоцький
Комментарии к материалу