Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

В Дії планують усунути недоліки та бронювання працівників для підприємств із керівниками-іноземцями

23.05.2025

Наразі вносити дані про військовозобов’язаних для бронювання працівників має керівник критичного підприємства. Проте в керівників-іноземців такої можливості немає, адже для цього потрібен доступ до порталу «Дія». Міністерство цифрової трансформації працює над альтернативним способом внесення даних в реєстри для таких підприємств, а саме передання компанією інформації про бронювання до відповідного державного органу, що визначив компанію критично важливою, який зі свого боку вноситиме дані в Дію. Зараз така опція застосовується для деяких типів компаній (проєктів МТД, працівників спеціалізованих установ ООН, членів наглядових рад та інші). Тож Мінцифри працює над тим, щоб зробити такий механізм доступним і для підприємств, які не мають технічної можливості скористатись сервісом онлайн. 

Про це стало відомо на загальній зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з представниками Міноборони, Мінекономіки та Міністерства цифрової трансформації, що відбулася 15 травня. 

Також на зустрічі обговорили питання щодо подальшої цифровізації процесів військового обліку та нормативні зміни, які плануються найближчим часом, та інші актуальні для бізнесу запити, зокрема: 

  • врахування до загальної кількості військовозобов’язаних – мобілізованих працівників після 18 квітня 2024 року. Тестування нових обсягів у системі «Оберіг» триває, впровадження очікується в найближчі тижні; 
  • проблеми зі скасуваннями бронювань у Дії. Виявлено ситуації, коли статус бронювання у працівника в Резерв+ раптово зникає. Також роботодавець може виявити, сформувавши інформацію з реєстру військовозобовязаних. Міноборони працюють над запуском push-повідомлень про скасування бронювання із вказанням причини у застосунку «Резерв+»; 
  • період перебронювання. Пропозиція щодо зниження строку з 72 до 24 годин не підтримується Міністерством економіки, Міністерством оборони та Генеральним штабом ЗСУ через ризики зловживань. Натомість бізнес озвучив пропозицію щодо можливості подання заявки на повторного бронювання (тобто – продовження чинних бронювань) заздалегідь (наприклад – за 1 місяць до завершення поточного бронювання); 
  • автоматизація відстрочки для наукових та науково-педагогічних кадрів. Міноборони зазначили, що роботи з цього питання вже ведуться, варто слідкувати за анонсами та оновленнями; 
  • моніторинг критично важливих підприємств. Міністерства проводитимуть системний моніторинг компаній із критичним статусом щодо відповідності критеріям критичності. Моніторинг відбуватиметься поступово і без встановлених термінів; 
  • проблеми з розрахунком доходу. Роз’яснено, що загальний дохід працівника включає лікарняні, відпускні та інші виплати. Виплати з інших місяців розглядатимуться індивідуально; 
  • цифровізація звітності компаній. Усі базові картки військовозобов’язаних вже є в реєстрі «Оберіг» та інших державних реєстрах. Цифровізація звітності компаній для зменшення адміністративного навантаження на бізнес – це інший функціональний напрям, що потребує додаткового опрацювання; 
  • розглядається можливість автоматичного надання відстрочки для працівників, які виховують та утримують трьох дітей, якщо деякі з цих дітей не є рідними (діти дружини з попереднього шлюбу); 
  • відсутність відповідальності за порушення строків розгляду заяв на критичність. Наразі строки мають декларативний характер, і відповідальність посадовців за їх недотримання не передбачена. Водночас держоргани зазначають, що основна причина затримок – неякісний пакет документів, які подаються компаніями (звітність, відомості про компанію тощо); 
  • проблеми з актуалізацією даних у реєстрі Оберіг, які відображаються у Дії. Адже дані про звільнених працівників інколи залишаються в реєстрі місяцями. Працівникам рекомендовано самостійно актуалізувати інформацію про місце роботи через застосунок «Резерв+». 

Мінцифри

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
15.10.2025
Як отримати КЕП: роз’яснення ПФУ
Виникла необхідність скористатися електронними послугами ПФУ? Тоді вам потрібен КЕП. Як його отримати – у цьому матеріалі. Більше за темою: Чи потрібно зазначати в електронному документі посаду та прізвище підписанта, якщо КЕП містить ці дані? Чи може працівник підписати заяву на відпустку в...
15.10.2025
Огляд судової практики КЦС Верховного Суду за серпень 2025 року
В огляді відображено найважливіші правові висновки, які матимуть значення для формування єдності судової практики. Пропонуємо ознайомитись із черговим щомісячним оглядом актуальної судової практики Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду – за серпень 2025 року. В огляді відображе...
15.10.2025
Поповнення електронного рахунку в СЕАРП та СЕ: зазначаємо реквізити в полях платіжної інструкції
Покажемо, як у платіжній інструкції слід заповнювати поля під час перерахування коштів з рахунку платника на його електронний рахунок у СЕАРП та СЕ. Більше за темою: Спецтема «Как избавиться от зависших в учете задолженностей: право и учет» Відповідно до п. 17 Порядку електронного ...
Кращі матеріали