Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

В Дії планують усунути недоліки та бронювання працівників для підприємств із керівниками-іноземцями

23.05.2025

Наразі вносити дані про військовозобов’язаних для бронювання працівників має керівник критичного підприємства. Проте в керівників-іноземців такої можливості немає, адже для цього потрібен доступ до порталу «Дія». Міністерство цифрової трансформації працює над альтернативним способом внесення даних в реєстри для таких підприємств, а саме передання компанією інформації про бронювання до відповідного державного органу, що визначив компанію критично важливою, який зі свого боку вноситиме дані в Дію. Зараз така опція застосовується для деяких типів компаній (проєктів МТД, працівників спеціалізованих установ ООН, членів наглядових рад та інші). Тож Мінцифри працює над тим, щоб зробити такий механізм доступним і для підприємств, які не мають технічної можливості скористатись сервісом онлайн. 

Про це стало відомо на загальній зустрічі Європейської Бізнес Асоціації з представниками Міноборони, Мінекономіки та Міністерства цифрової трансформації, що відбулася 15 травня. 

Також на зустрічі обговорили питання щодо подальшої цифровізації процесів військового обліку та нормативні зміни, які плануються найближчим часом, та інші актуальні для бізнесу запити, зокрема: 

  • врахування до загальної кількості військовозобов’язаних – мобілізованих працівників після 18 квітня 2024 року. Тестування нових обсягів у системі «Оберіг» триває, впровадження очікується в найближчі тижні; 
  • проблеми зі скасуваннями бронювань у Дії. Виявлено ситуації, коли статус бронювання у працівника в Резерв+ раптово зникає. Також роботодавець може виявити, сформувавши інформацію з реєстру військовозобовязаних. Міноборони працюють над запуском push-повідомлень про скасування бронювання із вказанням причини у застосунку «Резерв+»; 
  • період перебронювання. Пропозиція щодо зниження строку з 72 до 24 годин не підтримується Міністерством економіки, Міністерством оборони та Генеральним штабом ЗСУ через ризики зловживань. Натомість бізнес озвучив пропозицію щодо можливості подання заявки на повторного бронювання (тобто – продовження чинних бронювань) заздалегідь (наприклад – за 1 місяць до завершення поточного бронювання); 
  • автоматизація відстрочки для наукових та науково-педагогічних кадрів. Міноборони зазначили, що роботи з цього питання вже ведуться, варто слідкувати за анонсами та оновленнями; 
  • моніторинг критично важливих підприємств. Міністерства проводитимуть системний моніторинг компаній із критичним статусом щодо відповідності критеріям критичності. Моніторинг відбуватиметься поступово і без встановлених термінів; 
  • проблеми з розрахунком доходу. Роз’яснено, що загальний дохід працівника включає лікарняні, відпускні та інші виплати. Виплати з інших місяців розглядатимуться індивідуально; 
  • цифровізація звітності компаній. Усі базові картки військовозобов’язаних вже є в реєстрі «Оберіг» та інших державних реєстрах. Цифровізація звітності компаній для зменшення адміністративного навантаження на бізнес – це інший функціональний напрям, що потребує додаткового опрацювання; 
  • розглядається можливість автоматичного надання відстрочки для працівників, які виховують та утримують трьох дітей, якщо деякі з цих дітей не є рідними (діти дружини з попереднього шлюбу); 
  • відсутність відповідальності за порушення строків розгляду заяв на критичність. Наразі строки мають декларативний характер, і відповідальність посадовців за їх недотримання не передбачена. Водночас держоргани зазначають, що основна причина затримок – неякісний пакет документів, які подаються компаніями (звітність, відомості про компанію тощо); 
  • проблеми з актуалізацією даних у реєстрі Оберіг, які відображаються у Дії. Адже дані про звільнених працівників інколи залишаються в реєстрі місяцями. Працівникам рекомендовано самостійно актуалізувати інформацію про місце роботи через застосунок «Резерв+». 

Мінцифри

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
18.06.2025
Дії особи вважаються правомірними, доки не буде доведено протилежне: роз’яснення Мін’юсту
Більше за темою: Оскаржуємо рішення ДПС в адміністративному порядку: правила та строки Адміністративний арешт майна платника податків: підстави та порядок накладення У сучасному адміністративному праві важливу роль відіграє принцип презумпції правомірності дій та вимог особи. Згідно зі ст. 15...
18.06.2025
Чи буде штраф при коригуванні реквізитів підприємства/зміни даних працівника в уточнюючому Розрахунку
Чи застосовується відповідальність до податкового агента у разі подання ним уточнюючого Розрахунку з метою уточнення реквізитів підприємства або внесення змін до номеру облікової картки найманого працівника? Більше за темою: Обов’язкові та додаткові реквізити первинного документа Несуттєві п...
18.06.2025
Яка інформація зазначається в РК при приведенні показників ПН відповідно до показників МД
У РК_РЕЗ_2 зазначаються дані періодичної або спрощеної митної декларації, на підставі якої відбулось фактичне вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремого виду товару. Більше за темою: У яких випадках замість РРО/ПРРО застосовуються РК Порядок реєстрації та заповне...
Кращі матеріали