Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ТОП-5 нововведень у фінансуванні лікарняних та декретних від ФСС

02.10.2018


1 жовтня набрали чинності зміни у порядку фінансування Фондом соцстрахування страхувальників (роботодавців) для надання ними застрахованим особам допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, на поховання, а також деяких виплат потерпілим на виробництві. Зміни направлені та посилання соціального захисту працевлаштованих у частині пришвидшення термінів отримання ними матеріального забезпечення, а також оптимізацію та спрощення для роботодавців взаємодії з Фондом, мінімізацію перевірок і заміну санкцій на попередній контроль.

Які ж основні нововведення згідно з постановою ФСС №12?

1. Система попереднього контролю правильності нарахування виплат

Система впроваджується з метою реалізації нових підходів до обслуговування страхувальників, вдосконалення системи фінансування та упередження можливих помилок при визначенні розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів ФССУ під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

2. Нова форма заяви-розрахунку.

Нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України. Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

3. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам

Система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою необхідно подати упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

4. Строки подачі заяви-розрахунку

Окрім раніше затверджених термінів розгляду документів для призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства, з 01 жовтня також передбачено подачу страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку упродовж 5 робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого).

5. Можливість подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів у електронному вигляді

Раніше реалізована можливість подачі звіту №Ф4-ФСС з ТВП у електронному вигляді із застосування електронного цифрового підпису, з 01 жовтня доступна також для подачі заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам. Нововведення має на мені зменшити навантаження на роботодавців, спростити та пришвидшити фінансування матеріального забезпечення. Для цього страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів.

http://www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
19.09.2025
Водій повинен мати оригінал сертифіката відповідності ТЗ щодо безпеки руху та екологічної безпеки – судове рішення
Укртрансбезпека інформує про судову практику у справах щодо оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті.  Більше за темою: Затверджено порядок функціонування системи e-ТТН: що зміниться для учасників перевезень? Укртрансбезпека інформує про судову практику у сп...
19.09.2025
Чи можна брати заяву у новоприйнятого працівника про потребу в оформленні трудової книжки
Бажання працівника мати трудову книжку може бути оформлене окремою заявою. При виписуванні трудової книжки або вкладиша до неї, або дубліката трудової книжки роботодавець стягує з працівника суму її вартості. Більше за темою: Як оформити вимогу працівника про внесення запису до трудової книжки? Тр...
19.09.2025
Розпочато подання фінансової звітності за Таксономією 2024 року
НКЦПФР повідомляє про готовність Центру збору фінансової звітності «Система фінансової звітності» (ЦЗФЗ) приймати річну та консолідовану фінансову звітність за 2024 рік, а також проміжну звітність за 2025 рік. Звітність подається в електронному форматі за Таксономією UA XBRL МСФЗ 2024, р...
Кращі матеріали