Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Профспілкова організація ліквідується: кому передати активи?

У пп. 133.4.1 Податкового кодексу сказано, що установчі документи неприбуткової організації повинні передбачати у разі її припинення (ліквідації або реорганізації) передачу її активів одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юрособам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування таких активів до доходу бюджету. 

Очевидно, у профспілкової організації виникло запитання: чи може вона у разі ліквідації передати свої активи юрособі, що здійснює недержавне пенсійне забезпечення?

Ні, не може. В Індивідуальній податковій консультації від 28.10.19 р. № 1044/6/99-00-07-02-02-15/ІПК ДПС роз'яснила, що така передача можлива тільки для недержавних пенсійних фондів. А профспілкові організації можуть передати свої активи або таким самим неприбутковим організаціям, або бюджету.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 28.10.2019 р. № 1044/6/99-00-07-02-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відповідності порядку припинення професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок вимогам для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій і, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає вимогам, встановленим пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Однією з таких вимог є те, що установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

В той же час, частиною другою ст. 18 Закону України від 15 вересня 1999 року № 1045-ХІV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з’їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об’єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з’їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об’єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.

Отже, з метою дотримання вимог для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій порядок припинення професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок має відповідати положенням абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, тобто установчі документи таких організацій мають передбачати передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення зазначених юридичних осіб (у результаті їх ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Зміни, внесені п. 18 розділу І Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу щодо передання активів іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону, стосуються порядку припинення недержавних пенсійних фондів у статусі неприбуткових організацій.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
24.02.2025
До 31 березня продовжать процедуру перебронювання та підтвердження критичності
Більше за темою: Спецтема «Бронювання працівників: умови, порядок та оформлення» Як перебронювати працівників до 01.03.2025? Бронювання працівників: зміни з 1 грудня 2024 року Бронювання працівників: покрокові дії Уряд продовжить терміни підтвердження підприємства критичності та...
Нове
19.05.2025
Як ДПС підтримує мобілізованих ФОП і ветеранів щодо запобігання виникнення податкового боргу
ДПС напрацювала пропозиції щодо збільшення з 10 до 180 днів терміну подання після демобілізації самозайнятою особою заяви на звільнення від сплати податків. У квітні цього року 1 186 мобілізованих ФОП подали заяви про неможливість виконання податкових обов’язків. За цими заявами проведено змен...
19.05.2025
Розподіл дивідендів лише одному з учасників ТОВ не анулює право інших учасників на їх отримання – судове рішення
Порушене право позивача підлягає захисту, оскільки в діяннях (бездіяльності) відповідача наявні ознаки дискримінації одного з учасників і втручання в майнові права позивача. Більше за темою: Як оформити рішення про виплату дивідендів приватним підприємством Участь усіх учасників товариства в з...
19.05.2025
Особливості нарахування ПДВ у разі придбання товарів при здійсненні одночасно операцій, що обкладаються ПДВ та звільнені від обкладення ПДВ
Розглянемо варіанти нарахування ПДВ під час здійснення різних операцій. Чи необхідно підприємству, що здійснює одночасно оподатковувані та звільнені від обкладення ПДВ операції, нараховувати податкові зобов’язання за правилами, встановленими п. 198.5 Податкового кодексу, якщо придбані ним това...
Кращі матеріали