Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Профсоюзная организация ликвидируется: кому передать активы?

В пп. 133.4.1 Налогового кодекса сказано, что учредительные документы неприбыльной организации должны предусматривать в случае ее прекращения (ликвидации или реорганизации) передачу ее активов одной или нескольким неприбыльным организациям соответствующего вида, другим юрлицам, осуществляющим негосударственное пенсионное обеспечение в соответствии с законом (для негосударственных пенсионных фондов), либо зачисление таких активов в доход бюджета. 

Очевидно, у профсоюзной организации возник вопрос: может ли она в случае ликвидации передать свои активы юрлицу, осуществляющему негосударственное пенсионное обеспечение?

Нет, не может. В Индивидуальной налоговой консультации от 28.10.19 г. № 1044/6/99-00-07-02-02-15/ІПК ГНС разъяснила, что такая передача возможна только для негосударственных пенсионных фондов. А профсоюзные организации могут передать свои активы либо таким же неприбыльным организациям, либо бюджету.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 28.10.2019 р. № 1044/6/99-00-07-02-02-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відповідності порядку припинення професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок вимогам для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій і, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає вимогам, встановленим пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Однією з таких вимог є те, що установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

В той же час, частиною другою ст. 18 Закону України від 15 вересня 1999 року № 1045-ХІV «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з’їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об’єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з’їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об’єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.

Отже, з метою дотримання вимог для перебування у Реєстрі неприбуткових установ та організацій порядок припинення професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок має відповідати положенням абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, тобто установчі документи таких організацій мають передбачати передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення зазначених юридичних осіб (у результаті їх ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Зміни, внесені п. 18 розділу І Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» до абзацу четвертого пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу щодо передання активів іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону, стосуються порядку припинення недержавних пенсійних фондів у статусі неприбуткових організацій.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Популярное
11.11.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Минфин отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 30.10.2025 Президент подписал Закон о бронировании работников с проблемными ВУД Принят Закон об обосновании выдачи листков нетрудоспособности Верховная Рада приняла за основу законопроект ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
08.10.2025
Обновлен Справочник условных кодов товаров
ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. ГНС опубликовала обновленный Справочник условных кодов товаров. Условный код товара Название товара 00101 жилой дом 00102 здание 00103 ...
Новое
11.11.2025
Спецтехника под видом гумпомощи: будут судить организатора контрабанды
В ходе проведения обыска правоохранители изъяли транспортное средство, стоимость которого, в случае законного ввоза на таможенную территорию Украины, составила бы более 1,6 млн грн. Детективы завершили досудебное расследование и направили в суд обвинительный акт в отношении жителя Львовщины, организ...
11.11.2025
Компания, выполнявшая оборонный контракт, возместила почти 5 млн грн неуплаченных налогов
Предприятие, специализирующееся на производстве бетонных конструкций для оборонного сектора, вернуло денежные средства, предназначенные для уплаты налогов, в бюджет. Больше по теме: Как определить обычную цену ОС при их ликвидации для целей НДС? Как определить обычную цену на сельхозпродукцию...
11.11.2025
Приобретение оборудования частично оплачено третьим лицом: начислять ли обязательства по НДС
Основанием для включения сумм НДС в налоговый кредит является НН, составленная на основании первичных документов и зарегистрированная в ЕРНН поставщиком (плательщиком НДС). В то же время, если оплата такого оборудования будет осуществляться не непосредственно предприятием, а третьим лицом, то у пред...
Лучшие материалы