Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Застосування коефіцієнта при централізованому водопостачанні водокористувачам/населенню

04.09.2020

Податкові зобов’язання з рентної плати декларуються за кожну частину об’єкта оподаткування (фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі) в окремих додатках 5 до декларації з рентної плати залежно від напрямів її використання (постачання), а саме за: обсяг води, який постачається платниками рентної плати населенню для задоволення його питних і санітарно-гігієнічних потреб із застосуванням коефіцієнта 0; обсяг води, який постачається юридичним особам та фізичним особам — підприємцям і вторинним водокористувачам, у тому числі теплопостачальним організаціям, виробникам послуг з водопостачання та водовідведення, ОСББ, ЖБК тощо незалежно від напрямів її використання (постачання) останніми із застосуванням коефіцієнта 1; обсяг води, який використовується платниками рентної плати на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження «господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг із застосуванням коефіцієнта 0,3.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 29.07.2020 р. № 3115/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України на звернення Підприємства щодо справляння рентної плати за спеціальне водокористування (далі - Рентна плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Підприємство поінформувало, що провадить господарську діяльність у сфері централізованого водопостачання водокористувачам, у тому числі населенню, та, посилаючись на п. 255.7 ст. 255 Кодексу щодо застосування житлово-комунальними підприємствами до ставок Рентної плати коефіцієнта 0,3, запитує про правомірність застосування ним такого коефіцієнта при обчисленні податкових зобов'язань з Рентної плати.

Рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об'єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

Об'єкт оподаткування Рентною платою (фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі) поділяється на 3 складові частини, залежно від напрямків її використання (постачання), а саме, обсяг, що:

  • постачається платниками населенню для задоволення його питних і санітарно-гієнічних потреб;
  • постачається платниками юридичним особам та фізичним особам-підприємцям, у тому числі теплопостачальним організаціям, ОСББ, ЖБК, тощо, незалежно від напрямків її використання (постачання) останніми;
  • використовується платниками на власні технологічні потреби, у тому числі втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг.

Перелік випадків, за яких фактичний обсяг використаної платником води не виключається з об'єкта оподаткування Рентною платою, але на який платникам Рентної плати надана податкова преференція щодо несправляння Рентної плати визначено у п. 255.4 ст. 255 Кодексу.

Зокрема, платникам Рентної плати надана податкова преференція, яка полягає у тому, що для визначеного п. 255.4 ст. 255 Кодексу вичерпного переліку видів обсягів води платники Рентної плати не виконують (не справляють) податкові зобов’язання з Рентної плати, наприклад, за частину об’єкта оподаткування Рентною платою, яка постачається населенню для задоволення його питних і санітарно-гігієнічних потреб.

Податкові зобов’язання з Рентної плати декларуються за кожну частину об’єкта оподаткування Рентною платою (фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі) у окремих додатках 5 до Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 17.08.2015 № 719, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.09.2017 за № 1051/27496, залежно від напрямків її використання (постачання), а саме за:

  • обсяг води, який постачається платниками Рентної плати населенню для задоволення його питних і санітарно-гігієнічних потреб із застосуванням коефіцієнта «0»;
  • обсяг води, який постачається платниками Рентної плати юридичним особам та фізичним особам-підприємцям і вторинним водокористувачам, у тому числі теплопостачальним організаціям, виробникам послуг з водопостачання та водовідведення, ОСББ, ЖБК, тощо, незалежно від напрямків її використання (постачання) останніми із застосуванням коефіцієнта «1»;
  • обсяг води, який використовується платниками Рентної плати на власні технологічні потреби, включаючи втрати та витрати для забезпечення провадження господарської діяльності з вироблення, створення та/або надання житлово-комунальних послуг із застосуванням коефіцієнта «0,3».

Разом з тим звертаємо увагу, що у разі застосовування Підприємством коефіцієнта у розмірі 0,3 до всього об’єкта оподаткування Рентною платою, матиме місце покладення Підприємством обов’язку із виконання податкових зобов’язань з Рентної плати на абонентів, визначених п. 255.4 ст. 255 Кодексу, за спожиті ними обсяги води, що суперечить нормі про право не справляти Рентну плату абонентами, що визначені п. 255.4 ст. 255 Кодексу за такі обсяги води.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Коментарі до матеріалу
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
04.12.2025
«Акт повернення майна» створює ризик повторного порушення прав попри анулювання реєстраційних дій
Адміністративне анулювання реєстраційних дій не усуває ризику повторного порушення, адже сам акт і пов’язані з ним правочини формально залишаються чинними. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Ракета пошкодила, але не знищила ОЗ: фіксація та облік Списання майна, знищеного внаслідок воєнн...
04.12.2025
Держпідтримка аграріїв не повною мірою відповідала принципам доступності та відкритості: висновки Рахункової палати
Про це йдеться у висновках Рахункової палати за результатами аудиту відповідності державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників вимогам доступності та прозорості. Більше за темою: Як кошти державної підтримки впливають на частку сільгосптоваровиробництва? Актуалізуємо облікову політик...
04.12.2025
Як повідомляти працівників про розміри оплати праці
Ця інформація має надаватися в письмовій формі разом із заробітною платою або бути доступною працівникові для ознайомлення. Більше за темою: Работники выполняют работу на дому: куда платить налоги с зарплаты? Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати? Відповідно до ст....
Кращі матеріали