Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Додаток до екодеклараціі - в яких випадках подавати

20.02.2019

Для забезпечення ефективного контролю за розподілом коштів екоподатку за викиди забруднюючих речовин (двоокису вуглецю) платники екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в частині зобов’язань за викиди двоокису вуглецю, мають подати окремий додаток 1 до податкової декларації з екоподатку починаючи з ІV кварталу 2018 року.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

 ЛИСТ

 від 16.01.2019  № 1422/7/99-99-12-03-04-17

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві

Офіс великих платників податків ДФС

Державна фіскальна служба України повідомляє, що з 2019 року застосовується новий порядок справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку (далі – Податок), зокрема в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря (далі – Викиди двоокису вуглецю).

Розділ VІІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) змінено Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) як в частині визначення платників, які справляють екологічний податок за Викиди двоокису вуглецю, так і ставок Податку.

При цьому за зобов’язаннями Податку за Викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році, до платників Податку в частині Викидів двоокису вуглецю належать суб’єкти, у яких сукупний річний обсяг Викидів двоокису вуглецю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія якої подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів, перевищує 500 тонн.

Крім того, з 1 січня 2019 року ставку Податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн./тонну підвищено до 10 грн./тонну, тобто збільшено у 24,4 раза.

Разом з тим Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (далі – Закон № 2621) змінено склад доходів Державного бюджету України, що визначений ст. 29 Бюджетного кодексу України, в частині розподілу між бюджетами коштів від Податку.

Зокрема, згідно із п. 161 ст. 29 Бюджетного кодексу України запроваджено особливий порядок розподілу коштів Податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, який полягає у тому, що надходження Податку в частині Викидів двоокису вуглецю зараховуються до загального фонду державного бюджету у розмірі 100 відс., тоді, як надходження Податку від викидів інших видів забруднюючих речовин зараховуються до загального фонду державного бюджету лише у розмірі 45 відсотків.

Таким чином, платники Податку перераховують суми Податку, що справляється за викиди, крім Викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України:

45 відсотків Податку – до загального фонду Державного бюджету України (крім Податку, що справляється за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення, який зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі; Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);

55 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, – 25 відсотків;

обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 30 відсотків;

бюджетів міст Києва та Севастополя – 55 відсотків.

Податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі.

З метою забезпечення ефективного контролю за розподілом коштів Податку за викиди забруднюючих речовин (двоокису вуглецю) з урахуванням припису п. 161 ст. 29 Бюджетного кодексу України зобов’язуємо поінформувати платників Податку про обов’язковість складання окремого додатка 1 до декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Декларація), в частині зобов’язань за Викиди двоокису вуглецю починаючи вже за зобов’язаннями з Податку за ІV квартал 2018 року.

Статтею 250 Кодексу для Податку визначено базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники Податку складають податкові Декларації та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують Податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

  • за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;
  • за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії   строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з Податку вважаються за:

 ІV квартал 2018 року – 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку – 19 лютого 2019 року;

 I квартал ц.р. – 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;

 ІІ квартал ц.р. – 9 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;

 ІІІ квартал ц.р. – 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;

 ІV квартал ц.р. – 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.

Зобов’язуємо довести цей лист для використання у роботі підпорядкованим структурним підрозділам і платникам Податку.

В.о. заступника Голови

Є. БАМБІЗОВ

Коментарі до матеріалу
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у липні 2025 року
Індекси для визначення компенсації зарплати за попередні періоди, яка виплачується у 2025 році Порядок нарахування та виплати компенсації заробітної плати, нарахованої у період з 01.01.01 р., затверджений постановою КМУ від 21.02.2001 № 159 (з урахуванням внесених змін постановами КМУ від 09.08.20...
11.07.2025
Що робити у разі виявлення помилок у даних після автоматичної постановки на військовий облік
Автоматична постановка на військовий облік заощаджує час військовозобовʼязаним, оскільки їм не треба стояти в чергах, збирати папери та проходити військово-лікарську комісію. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця В Україні діє механізм, який дозволяє ста...
11.07.2025
Виплата неприбутковою організацією матдопомоги, допомоги на лікування, надання позик: чи виключать за це з Реєстру
Розглянемо, чи є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій надання своїм засновникам (учасникам), членам такої організації, працівникам матеріальну допомогу або здійснення виплат на потреби учасників (лікування, надання позик тощо). Більше за&n...
Кращі матеріали