Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Приложение к экодекларации - в каких случаях подавать

20.02.2019

Для обеспечения эффективного контроля за распределением средств еконалога за выбросы загрязняющих веществ (двуокиси углерода), плательщики экологического налога в части обязательств за выбросы двуокиси углерода, должны подать отдельное приложение 1 к налоговой декларации по эконалогу начиная с IV квартала 2018 года.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

 ЛИСТ

 від 16.01.2019  № 1422/7/99-99-12-03-04-17

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві

Офіс великих платників податків ДФС

Державна фіскальна служба України повідомляє, що з 2019 року застосовується новий порядок справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку (далі – Податок), зокрема в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря (далі – Викиди двоокису вуглецю).

Розділ VІІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) змінено Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) як в частині визначення платників, які справляють екологічний податок за Викиди двоокису вуглецю, так і ставок Податку.

При цьому за зобов’язаннями Податку за Викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році, до платників Податку в частині Викидів двоокису вуглецю належать суб’єкти, у яких сукупний річний обсяг Викидів двоокису вуглецю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія якої подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів, перевищує 500 тонн.

Крім того, з 1 січня 2019 року ставку Податку за викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами з 0,41 грн./тонну підвищено до 10 грн./тонну, тобто збільшено у 24,4 раза.

Разом з тим Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (далі – Закон № 2621) змінено склад доходів Державного бюджету України, що визначений ст. 29 Бюджетного кодексу України, в частині розподілу між бюджетами коштів від Податку.

Зокрема, згідно із п. 161 ст. 29 Бюджетного кодексу України запроваджено особливий порядок розподілу коштів Податку за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, який полягає у тому, що надходження Податку в частині Викидів двоокису вуглецю зараховуються до загального фонду державного бюджету у розмірі 100 відс., тоді, як надходження Податку від викидів інших видів забруднюючих речовин зараховуються до загального фонду державного бюджету лише у розмірі 45 відсотків.

Таким чином, платники Податку перераховують суми Податку, що справляється за викиди, крім Викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України:

45 відсотків Податку – до загального фонду Державного бюджету України (крім Податку, що справляється за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення, який зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі; Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);

55 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів (крім Податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів), у тому числі:

до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, – 25 відсотків;

обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим – 30 відсотків;

бюджетів міст Києва та Севастополя – 55 відсотків.

Податок, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі.

З метою забезпечення ефективного контролю за розподілом коштів Податку за викиди забруднюючих речовин (двоокису вуглецю) з урахуванням припису п. 161 ст. 29 Бюджетного кодексу України зобов’язуємо поінформувати платників Податку про обов’язковість складання окремого додатка 1 до декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 715, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1052/27497 (далі – Декларація), в частині зобов’язань за Викиди двоокису вуглецю починаючи вже за зобов’язаннями з Податку за ІV квартал 2018 року.

Статтею 250 Кодексу для Податку визначено базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу.

Відповідно до пункту 250.2 статті 250 Кодексу платники Податку складають податкові Декларації та подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують Податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації:

  • за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;
  • за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії   строк – за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з Податку вважаються за:

 ІV квартал 2018 року – 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку – 19 лютого 2019 року;

 I квартал ц.р. – 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;

 ІІ квартал ц.р. – 9 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;

 ІІІ квартал ц.р. – 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;

 ІV квартал ц.р. – 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.

Зобов’язуємо довести цей лист для використання у роботі підпорядкованим структурним підрозділам і платникам Податку.

В.о. заступника Голови

Є. БАМБІЗОВ

Комментарии к материалу
Популярное
05.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Президент подписал Закон о факторинге Какие проверки, несмотря на мораторий, все-таки будут проводиться Кабмин еще раз обновил правила воинского учета и призыва Для работников определенных категорий планируют утвердить Порядок организации и проведения обяз...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
05.08.2025
Как правильно сократить продолжительность рабочего времени в жару
Работники выполняют работы во время жары? Может ли в этой связи работодатель сократить продолжительность рабочего времени? Больше по теме: Нормы продолжительности рабочего времени – 2025 Можно ли в военный период увеличить продолжительность рабочего времени работникам культуры? Летние месяцы...
05.08.2025
Кто контролирует исполнение коллективного договора
Контроль за исполнением коллективного договора осуществляется непосредственно сторонами, которые его заключили, в порядке, определенном этим коллективным договором. Больше по теме: Отпуска, праздничные и выходные дни в военный период: что прописать в коллективном договоре Извлечение из коллективно...
05.08.2025
Кто и как освобождается от уплаты туристического сбора
Рассмотрим, кто согласно законодательству не может быть плательщиком туристического сбора, в какие документы вносятся сведения о месте жительства, как можно подтвердить свой статус для освобождения от уплаты турсбора и т. п. Больше по теме: Штрафы по НДФЛ и военному сбору: какие нарушения обходятся...
Лучшие материалы